יונדאי i10 החדשה (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
יונדאי i10 החדשה (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

תאמינו או לא, אתם מסתכלים על מכונית בסכנת הכחדה. סגמנט מכוניות המיני הולך ומצטמצם עקב תקנות זיהום האוויר המחמירות באירופה שגרמו לחלק לא מבוטל מהמשתתפים בקטגוריה הזו לקחת שני צעדים אחורה ולעשות חושבים לקראת המעבר להנעה חשמלית. המשמעות היא, שלפחות לעת זו, יונדאי (וגם קיה) תהיינה שתי שחקניות דומיננטיות בקבוצה המיני האורבנית עם כלי רכב המצוידים במנועי בערה קונבציונלים. כך יהיה לעוד מספר שנים בודדות בטרם גם הן תאלצנה לעבור מהפך בקרביים ולהתחבר לתשתית הטעינה.  

הדור ה-3 של ה-i10 שנחשף היום בעולם ויוצג בתערוכת פרנקפורט לא משקף קפיצת דרך דרמטית בכל הנוגע לעיצוב החיצוני (ובכל מקרה מוחק את ההתלהבות שאולי נרשמה באירופה על רקע פרסומי האיור הספורטיבי). הגישה של יונדאי למכונית הקטנה ביותר שלהם מבוססת על התבגרות, שימושיות טובה יותר ומערכות ידידותיות למשתמש שצריכות להנגיש את ממשקי התקשורת עם הטלפונים הסלולרים.

יונדאי כנראה שאלו משהו מספר היסודות של MINI וניסו לצמצם את הסרחים של הרכב ולהגדיל את תא הנוסעים, כלומר לשפר במקביל את שדה הראיה החוצה בלי להתפשר על מרחב פעולה. התוצאה היא קיצור של כמה מילימטרים בקצותיה של ה-i10 לטובת צמצום הפינות הנסתרות, אולם היא גדלה ב-4 סנטימטרים בבסיס הגלגלים ואורכה צמח בחמישה סנטימטרים. תא המטען נותר כפי שהיה עם 252 ל'. אופציה חדשה בתחום הנראות (על חשבון הנוחות כנראה) היא תוספת של חישוקי 16 אינץ' בתוספת תשלום.

השיפור הגדול ביותר ב-i10 נמצא בתא הנוסעים. ה-i10 היא בין המכוניות הנגישות ביותר לנהגים מבחינת שימוש במערכות המדיה ופקדים, אבל היא חונכת לראשונה בסגמנט את אחד הצגים הגדולים ביותר למכונית מסוגה בגודל של 8 אינץ'. התשתית כוללת תמיכה באפל קאר פליי ו-אנדרויד אוטו, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד ומצלמה אחורית מקורית. באירופה, תהיה זמינה לנהגי ה-i10 גם אפליקציה ייעודית שמחוברת לממשק הראשי עם אינפורמציה על מקומות בילוי מסביב, מקומות חניה ומערכת איתור רכב מרחוק, מידע על מצב הרכב ועוד פרמטרים שונים, אולם לא ברור אם תהיה זמינה גם בארץ בדיוק באותו האופן. עוד שדרוג חשוב ב-i10 הן מערכות בטיחות חכמות; לראשונה מגיעה עם בקרת בלימה אוטומטית, בקרת סטיה מנתיב, התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים בחזית, התרעה מפני הרדמות על גלגל ההגה ועוד.   

בשורות גדולות בתחום ההנעה לא תמצאנה כאן, שכן יונדאי נערכת ליום שאחרי הבוכנות; מסיבה זו, המכונית תגיע בשלב ראשון עם מנוע 1.0 ל' בעל הספק מרבי של 67 כ"ס ומנוע 1.2 ל' עם 84 כ"ס ו-12 קג"מ. תיבת ההילוכים היא ידנית או אוטומטית-רובוטית חמש מהירויות חד מצמדית. ישנם דיווחים על תגבור של מנועי טורבו קטני נפח וגם גרסת N מושחזת בהמשך הדרך, אולם מוקדם לדעת מתי אלה תהיינה על הכבישים.

מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי טרם ידוע מתי תגיע לארץ.