(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
sportFive958589 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
תפיסת העולם העתידי בהיבט מערכות ההנעה של טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, השאירה את כולם המומים עם מערכות היברידיות שגרמו בהתחלה להרמות גבה אך התגלו כמערכות הטובות ביותר בעידן הביניים בדרל אל הפתרון ארוך הטווח ללא זיהום בכלל. היצרניות האחרות התעוררו באיחור וכשהן החלו לבשל מכוניות חשמליות מלאות, התברר כי טויוטה דילגה על המכונית החשמלית וקפצה שלב ישירות אל הדבר הבא, קרי מכוניות בהנעת מימן שממיר את הריאקציה שלו עם חמצן לחשמל וזה מניע את המנוע של המכונית. זהו הקרב הכי מרתק בהיסטוריה של עולם הרכב ומדובר בלא פחות מאשר מאבק על חזון העולם המוטורי בין היצרניות הגדולות מאירופה, קוריאה, יפן וארה"ב. בעוד טסלה וניסאן ממלאות כל נישה במכוניות חשמליות משלהן, בקרוב נגלה את ההתנפלות של פולקסוואגן על שלל מותגיה וכמובן את יונדאי וקיה שמתכננות התקפה חזיתית בעצמן וזאת מול היצרניות המסורתיות והוותיקות מהיבשת הישנה בין אם מדובר במכוניות יוקרה או במכוניות עממיות. 
 
אבל צריך לזכור שחברת האם מראה סימני חרטה בעניין המכונית החשמלית ויש שם הרהורים לגבי ייצור של מכוניות חשמליות למרות הקפיצה למימן ויש לזכור כי לטויוטה יש מותג נוסף שנקרא לקסוס ויש לו גם מנדט לפעול בזכות עצמו בעולמות הפרימיום ושם מרגישים שצריך להציג מכונית חשמלית מלאה ולאו דווקא היברידית נוספת. לפיכך, לקסוס יציגו בתערוכת המכוניות הבאה של טוקיו, דגם קונספט קטן וחשמלי בעיצוב עתידני ומרתק שנקרא לקסוס EV (שם זמני) והוא יהפוך בעתיד הלא רחוק לדברי לקסוס לדגם סדרתי יוקרתי שמיועד להיות רכב עירוני. לקסוס כבר הציגה רכב קונספט עירוני בשנת 2015 שנקרא LF-SA אבל מאז לא שמענו או ראינו את ההתפתחות שלו למשהו יותר מציאותי.
 
לפי ההדלפות שהגיעו מיפן, הלקסוס EV תתבסס על הקונספט ההוא מלפני 4 שנים והעיצוב החD7צוני יהיה דומה גם הוא לפי דבריו של קוג'י סאטו, סגן נשיא לקסוס. אחד החידושים המעניינים שלקסוס תציג במכונית הוא מערכת בידור ומידע מהדור הכי חדיש שלה לרבות שני מסכים צבעוניים שימוקמו משני צידי ההגה וגם יחידות הנעה ומערכת חשמלית מתוחכמת שלפי השמועות גורמת ללקסוס השקעה כספית אדירה שאותה היא תצטרך להחזיר במכירת מכוניות רבות בשנים הקרובות.
עד שנת 2025 תיוצרנה עשר מכוניות חשמליות על ידי שתי היצרניות היפניות יחד. לא ברור מה יהיה היחס בין הדגמים אך נראה כי על פניו טויוטה תציג יותר גרסאות מאשר מותג היוקרה שלה. אבל טויוטה תשתמש בלקסוס לפיתוח המערכות ואלה יושאלו למכוניות של טויוטה במורד הדרך. קואיצ'י סוגה, מנהל מחלקת העיצוב של לקסוס כבר הגיש את כל המסמכים לאקירה טויודה, נשיא חברת האם, על מנת שזה יתרשם מהמוצר שהוא עיצב ויחתום על המסמכים על מנת שאלה יהפכו למכונית מציאותית וזה יקרה בקרוב. בלקסוס מפתחים מערכת הנעה עצמאית לכל גלגל בנפרד, מערכת שתמוקם בכל גלגל בפני עצמו אך הדרך עד לקו הסיום של הפיתוח עדיין ארוכה. מה שאנחנו יכולים להבטיח לכם הוא שהגריל המוכר עם עיצוב שעון החול יהיה שם בוודאות למרות שמכונית חשמלית לא זקוקה לגריל קירור בכלל אלא אם משתמשים בו להזרמת אוויר צונן לאזור מארז הסוללות.