פיאט רגטה ES
פיאט רגטה ES | צילום: ספורט 5

בזמן שבפיאט מתמודדים עם משבר הקורונה, נבחרת דגמים מבוגרת, שינויים מנהלים עמוקים, וכלי התקשורת באיטליה מדווחים על שפל חסר תקדים במכירות בארץ המוצא של היצרן, ישנם סימנים שראשי המותג מתחילים להבין שדרושה מלאכת הבראה כדי להחזיר את הקטר הוותיק למסילות. רק בימים האחרונים פרסמנו כאן כי צוותי פיאט זוממים את שובה של פיאט פונטו עם טכנולוגיות עדכניות, וכעת נראה שהם בוחנים גם החזרת פריט קטן, אבל בעל משמעות נוסטלגית כדי להעיר את חובבי פיאט מהתרדמת אליה נקלעו. התשובה, נמצאת בקצה השני של העולם.

אחת הסיבות המרכזיות שקונצרן פיג'ו-סיטרואן בכלל נענה להצעת המיזוג עם פיאט-קרייזלר אינו תלוי בשושלות משפחה או לדמיון בין המוצרים או יבשת משותפת, אלא להצלחה של פיאט בשוק הדרום אמריקני, ובאופן יותר ספציפי, בזירה הברזילאית. פיאט היא אחת היצרניות הפעילות ביותר בברזיל והדגם שאחראי לכיבוש השוק הוא סטראדה-פיק - טנדר קומפקטי, קשוח ועממי שהחברה מוכרת באמריקה הדרומית למעלה מ-20 שנה.

הסטראדה פיק אפ רשם בשנת 2014 ציון דרך חשוב עם 1 מיליון מסירות, ו-5 שנים לאחר מכן גם הציב בפני פיאט הישג חסר תקדים - נתח של כמעט 60% מהסגמנט. השנה, הציגו פיאט דגם 2021 חדש לגמרי עם חידושים מקצה לקצה, בהם רצפה מודרנית, מנועי טורבו בהספקים של עד 130 כ"ס ותא נוסעים משודרג. 

כל זה, נחמד למסחר בברזיל ולעוסקים בהובלת פירות אקזוטיים, אבל איך זה בכלל קשור אלינו או לשוק האירופי? ההסבר טמון בקישוט בודד.    

על השבכה של סטרדה פיק-אפ, ממש בקטן, משובץ סמל עם שינוי עיצובי מינימלי שרק מעריצי פיאט יצליחו כנראה לזהות: קווים משופעים כלפי מטה בקימור קל ועם רקע צבעי דגל איטליה (טריקולור). לוגו זה, להוציא הצבעים, אומץ על ידי מספר דגמים של פיאט בשנות ה-80 וה-90 בהם פיאט אונו, טיפו, דונה, סיינה, כרומה, ריטמו, פנדה ופיאט רגאטה. באיטליה, מעריכים שהלוגו עשוי לשרת דגמים היברידים החל ב-2021 ולהוביל את כל רכבי החברה החשמליים.  

אלו מסוג האלמנטים שאולי נראים שוליים במבט ראשון, אבל פיאט היא חברה עם היסטוריה מפוארת, והיא חייבת לעצמה וגם לקהל הנאמן שלה נתיב ברור יותר אל האופק כדי להשאר בתמונה. כל דבר מתחיל בקטן, אז בינתיים נסתפק גם בזה, ונקווה שהיא תוכל להפתיע אותנו בהמשך הדרך. 

 כל החדשות על מותג פיאט בעולם הרכב של ערוץ הספורט