sportFive828511 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
דאצ'יה דאסטר נחשב לקרוסאובר יוצא דופן בין שלל הקרוסאוברים המקיפים אותנו מכל כיוון. כשהוא נאמן לתפישת הפשטות של מותג דאצ'יה, הציע הדאסטר מרווח ראוי למשפחה, מראה מסוקס ואף יכולת שטח נאה במחיר של מכונית סופר מיני מאובזרת. למרות תא נוסעים פשוט ותיבת הילוכים ידנית (בהמשך הצטרפה גם תיבה אוטומטית) הפך הדאסטר ללהיט מכירות, עם קהל לקוחות נאמן ואפילו מועדון בעלי דאסטר פעיל ותוסס.

הדור החדש של דאצ'יה דאסטר נוחת בימים אלו בישראל וינסה להמשיך להציע את המתכון המוכר, אך בתוספת של רמת חיים גבוהה יותר בתא הנוסעים ובאיכות הנסיעה. עיצובו של הדאסטר החדש נשען על זה של קודמו, אבל נראה מודרני ומלוטש יותר מצד אחד, ולא מצועצע מצד שני. עם זאת המידות נותרו זהות לאלו של הדור היוצא, עם אורך של 434 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ. תא הנוסעים חדש לחלוטין ולמרות שהוא מורכב מלא מעט חלקים שנלקחו מדגמי רנו השונים, בדאצ'יה מבטיחים כי הוא מציע רמת איכות ובידוד רעשים גבוהה מבעבר.

יחידות ההנעה של הדאסטר החדש נותרו ללא שינוי, כשהוא יוצע עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המספק 125 כ"ס או טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המספק 109 כ"ס. שני המנועים מגיעים עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, כשאופציה לתיבת הילוכים כפולת מצמד תהיה קיימת במנוע הדיזל. חובבי השטח ישמחו לקבל גרסת הנעה כפולה המצוידת גם במערכת בקרת ירידה במדרון, אשר תוצע בשילוב של מנוע דיזל ותיבת הילוכים ידנית.
(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
תוני הביצועים נותרו דומים למדי. גרסת הבנזין הידנית של הדאסטר מאיצה ל-100 ב-10.4 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 177 קמ"ש, גרסת הדיזל הידנית כפולת ההנעה מאיצה ל-100 ב-12.4 שניות מגיעה למהירות מרבית של 169 קמ"ש, ואילו גרסת הדיזל האוטומטית זריזה מעט יותר כשהיא מזנקת ל-100 ב-11.8 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 171 קמ"ש.

בניגוד למקובל כיום, דאצ'יה לא ביצעה את הקפיצה המתבקשת בתחום הבטיחות, כאשר הדאסטר נעדר מערכת בלימת חירום אוטונומית או כל מערכת בטיחות אקטיבית אחרת. עם זאת בארץ הוא מקבל מערכת התרעת התנגשות וזיהוי סטייה מנתיב בהתקנה מקומית, אך עדין ציון הבטיחות שלו במבחני הריסוק עומד על 3 כוכבים בלבד.

כל דגמי הדאסטר מגיעים ברמת גימור אחת הכולל מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "7, תוכנת ניווט ומצלמה אחורית, אליה מצטרפת בקרת שיוט, חלונות ומראות מופעלות חשמל והגה מצופה עור. המחירים נעים בין 90 אלף ש"ח לגרסת הבנזין הידנית, 105 אלף ש"ח לגרסת הדיזל האוטומטית ו-120 אלף ש"ח לגרסת ההנעה הכפולה. בתוספת של 7,000 ש"ח ניתן יהיה לקבל את גרסת הדיזל האוטומטית גם ברמת גימור פרסטיז', במה מתווספים גם מפתח חכם, מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות, בקרת אקלים וחישוקים קלים בקוטר "17.