sportFive739656 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
בעוד אנחנו מדווחים על כך שיצרנית המכוניות השבדית וולבו לא הגיעה לתערוכת המכוניות בפרנקפורט השנה והסברנו גם למה היא ואחרות חושבות שאין מקום להשתתפות במספר גדול של תערוכות ושאפשר לעשות את זה לבד ולקבל את כל אורות הזרקורים וכעת וולבו מוכחים זאת. אחרי שרעשי הפתיחה והחשיפה של הדגמים החדשים בתערוכת פרקפורט שככו מעט, מחלטים בוולבו להסיר את הלוט מעל אחת המכוניות החשובות ביותר של היצרן השבדי בכל הזמנים. הג'יפון הקטן ביותר במשפחת XC נחשף לעולם וכעת אין יותר מקום להשערות וניחושים באשר לעיצוב ולמפרט הטכני שלו. האח השלישי והקטן במשפחת דגמי SUV של וולבו מכוון לצמרת קטגוריית הפרימיום לג'יפונים קטנים שם נמצאים היריבים אאודי Q3, מרצדס GLA וגם ב.מ.וו X1.

קרובה לקונספט
מגמת המכוניות הסדרתיות אשר קרובות מאוד בעיצוהן לדגמי הקונספט לא פסחה על וולבו. דגם האב טיפוס נקרא 40.1 והוא הוצג עוד בחודש מאי 2016 וזהו הרכב הראשון שנבנה על הפלטפורמה המודולארית CMA החדשה של וולבו (Compact Modular Architecture) ועליה יורכבו כל שאר הדגמים והגרסאות של משפחת דגמי 40 לרבות המכונית החשמלית המלאה. העיצוב החיצוני לא משאיר שום מקום לטעות לאיזו משפחה שייכת המכונית ומהם המקורות שלה. בעוד שמבחוץ יש כמה מאפיינים קטנים ששייכים רק לה כמו גג בצבע שונה הרכב ופנסים אחוריים בעיצוב אחר, הרי שבתוך המכונית תמצאו זהות כמעט מוחלטת על כל המשתמע מכך ל-XC60 שזה עתה נחשף בישראל. תא המטען במכונית מגיע בנפח 460 ליטר אולם כאשר המושבים מקופלים ניתן לקבל נפח הטענה של 1,336 ליטרים בדיוק.

בטיחות זהה לאחים הגדולים
אין זה מפתיע לגלות כי מערכות הבטיחות של ה-XC40 החדש זהות לאלה הנמצאות באחים הגדולים יותר. כל הבטיחות האקטיבית והקישוריות של הרכב לחיישנים ולמצלמות ולהגנות האחרות, הכל זהה לחלוטין גם ב-XC40. בגלל נפח תא הנוסעים הקטן יותר, התכנסו מהנדסי וולבו בניסיון למצוא פתרונות אחסון חדשים בתוך הרכב שיבדילו אותו מאחיו הגדולים שלא חסר בהם מקום בכלל. הפתרונות החכמים לאחסון מסייעים בשמירה על מרחב גדול ונקי ככל האפשר לנוסעים. בין השאר הוחלט להוציא את הרמקולים ממקומם ולמקם אותם בקונסולה המרכזית בדכי לאפשר מקום אחסון בדלתות למחשב נישא או לבקבוקי מים. וו נשיאה חדש בתא הכפפות וגם רשת לאחסון ציוד מלפנים ומשטח אלחוטי לטעינת טלפון סלולארי. הרעיונות אכן חכמים אבל צריך לראות במבחן המציאות עד כמה הם באמת פרקטיים לחיי היומיום.
מנועים רבותי, מנועים
המכונית תצויד בתחילת הדרך במנוע טרבו בנזין T5 ארבע בוכנות בהספק 247 כוחות סוס או במנוע דיזל D4 בהספק 190 כוחות סוס. בשני המקרים תית ההילוכים תהיה אוטומאטית בת 8 מהירויות בטכנולוגיית גירטרוניק. בהמשך יגיע גם מנוע בנזין T4 בהספק 197 כוחות סוס ומנוע דיזל D3 בהספק 150 כוחות סוס ומנוע בנזין עם 3 בוכנות שנקרא T3 וגם הוא יהיה עם אותו הספק של 150 כוחות סוס. כמו כן בשלב הבא ניתן יהיה לקבל את המכונית בהנעה קדמית אולם בשלב ההשקה היא תגיע רק בגרסת הנעה כפולה.

המחיר
דגמי T3 ו-D3 יהיו הזולים ביותר והמחיר הצפוי באירופה הוא 31,000 יורו והם יגיעו עם תיבת הילוכים ידנית (החל מאפריל 2018 באירופה) אך קשה להניח שאלה יהיו הדגמים הפופולאריים. דגם הבנזין החזק יעלה 46,000 יורו וגרסת הדיזל החזקה תעלה כמה מאות יורו פחות ממנו. תאריך הייצור של המכוניות נקבע לנובמבר השנה והן תיוצרנה במפעלי וולבו בעיר גנט שבבלגיה. המכונית טרם הוצגה לקהל מעבר לחשיפה הראשונה בתקשורת וטרם נמסרה הודעה מתי היא תגיע לאולמות התצוגה. כמו כן לא נמסרו מפרטים על רמות האבזור אם כי המחירים הנ"ל הם של רמת גימור "מומנטום". ה-XC40 יגיע גם לישראל אך בחברת מאיר יבואנית וולבו אין עדיין מועד מדויק לכך.