sportFive724124 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
(צילום: יחצ) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יחצ) | צילום: ספורט 5
דומה שבלוטוס מצאו איזושהי נוסחה מעניינת ומוצלחת: מכוניות קלות וחזקות אבל במהדורות מוגבלות במחירים גבוהים. ככה לא נתקעים עם סטוק במחסנים ויותר מכך, המחיר הגבוה מקב הצדקה והמכוניות נשארות יקרות ערך גם בהמשך מחזור החיים שלהן.

אז הלוטוס איבורה 400 הייתה הראשונה בסדרה של גרסאות קלות משקל עם מנוע חזק. מכונית שכל חובב נהיגה ספורטיבית היה מוכן לוותר על הידור ואיהבזור, על גימור ושיפצור ועל כל דבר אחר פרט למנוע חזק ותיבת הילוכים טובה וכמובן מערכת פליטה רועשת וגועשת. הנוסחא המצוינת עבדה גם בגרסת איבורה 410 ספורט שהגיעה במשקל עוד יותר קל ובהספק מנוע קצת יותר גבוה. כל עוד היחס בין המשקל להספק הולך ומצטמצם, כולם מרוצים.
האיבורה החזקה ביותר בהיסטוריה
משפחת האיבורה נמצאת על סף התרחבות. לא משהו שהעולם המוטורי יזדעזע בעטיו, אבל בכל זאת מדובר בציון דרך. הדגם הבא של האיבורה נקרא 430GT והיא מכונית הכביש הסדרתית החזקה ביותר שיוצרה מאז ומעולם על ידי לוטוס ומשקלה הוא רק 2,800 פאונד שהם 1,271 ק"ג. וזה אומר שהיא קלה ב-300 פאונד מהגרסה הראשונה וב-57 פאונד מגרסת הספורט. מהנדסי ומעצבי לוטוס הצליחו להעביר את הפגושים דיאטת קרבון פייבר והתוצאה שהתקבלה על המאזניים היא הלוטוס הקלה ביותר שניתן לקבל.
(צילום: יחצ) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יחצ) | צילום: ספורט 5
משקל וכוח מנוע מתורגמים לביצועים
תוציאו את האיבורה 430GT למסלול המירוצים ותגלו שהיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 304 קמ"ש בדיוק. אם תסירו את הכנף האחורית הענקית, תתקבל מכונית קלה יותר אבל בהיבט הביצועים תצטרכו לוותר על כוח הצמדה בשיעור של 250 ק"ג שהכנף מייצרת ומסייעת לנהג לשמור על יציבות החלק האחורי בפניות ובישורות. עיניים חדות יוכלו להבחין דרך חישוקי הגלגלים הגדולים והקלים בבלמים המחוזקים של AP ובמתלים המתכווננים מדגם TTX של אוהלינס ובקפיצי הספורט המשובחים של אייבאך.

כל אלה תומכים כמובן בביצועים הגבוהים של המכונית ומשלימים את חווית הנסיעה בה ואת אמנות השליטה בהגה שמחולקת לחמישה מצבי רמת אחיזה על פי בחירתו של זה שיושב במושב הנהג. המחיר של המכונית לא פורסם ויתכן שלוטוס תנסה לייצר גם חבילה של תוספות שיעלו את רף המחיר לאלה שיבקשו לקשט את המכונית בעוד כמה נוצות קרביות, אבל הדבר הכי חשוב בעניין המחיר הוא הנדירות של המכונית. רק 60 מכוניות מהגרסה הזאת תיוצרנה ויש האומרים כי בעוד שאתם קוראים את הדיווח הזה, רשימת ההזמנות מראש הולכת ומתמלאת.