sportFive791938 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
אחרי שנות בצורת קשות תרתי משמע ושקיעה גדולה במכירות עם מוצרים לא מעודכנים וטכנולוגיה בינונית, התשובה של פיז'ו וסיטרואן לשוק הרכב הצרפתי ולאירופה בכלל מגיעה בצרורות ארוכים וטובים. אם נסקור את מה שקורה שם בשלוש השנים האחרונות, נגלה כי פרט לרכישה של אופל/ווקסהול שעוד תביא את התשואה שלה בשנים הקרובות, הצליח הנשיא של התאגיד הצרפתי, קרלוס טווארס, להוציא את האריה מתרדמתו ולגרום לו להתחיל לשאוג בקול גבוה ועל הדרך להעמיד את סיטרואן בחזרה על הרגליים עם ליין מוצרים רעננים שעדיין לא הושלם.

פיז'ו הודיעה בסוף השבוע החולף על השקתו של הריפטר, הדגם המחליף של הואן הקומפקטי הוותיק פרטנר. ההודעה הגיעה אחרי שבסיטרואן חשפו את העיצוב החדש של הברלינגו שנחשב לדגם הפופולארי ביותר של סיטרואן בישראל. הריפטר החדש הוא האח השלישי במשפחת פיז'ו-סיטרואן-אופל. האופל קומבו (עשוי להגיע לישראל) משלים את הטריו וכל הדגמים הללו מציעים מנועים חסכונייים, עיצוב מתקדם וקליל יותר וכמובן יכולת טכנית לשמש את הבעלים שלהם למשימות היומיומיות שאליהן המכוניות נועדו.

למרות שהיצרנים יאמרו שמדובר במכוניות שיכולות לשמש גם משפחות כרכב משפחתי לכל דבר, אנחנו לא מכירים שום אימא שלוקחת את הילדים לחוג אחה"צ בואן קומפקטי. הצרפתיות החדשות וגם הקומבו של אופל מצטרפות למאבק בפלח החשוב הזה מול היריבה העיקרית הרנו קנגו והאחות מבית הסיטרואן ברלינגו וגם עם פולקסוואגן קאדי, פיאט דובלו, ודצ'יה דוקר.

פלטפורמה מודולארית חדשה
אם יש יתרון כלשהו לריפטר על שני הדגמים האחרים, הרי שהוא מגע בדמות הפלטפורמה החדשה שעליה הוא בנוי, פלטפורמה שנקראת EMP2 והמכונית שתוצג בתערוכת ז'נבה בתחילת חודש מרץ, הייתה בפיתוח בתקופה האחרונה תחת שם קוד K9 כשהמטרה של המפתח והמעצב שלה, קית' ריידר, היא לשמור על התכונות של היעילות, הקשיחות, היכולת לשנות את התכנון הפנימי בהתאם למשימות של הרכב וגם לשמר את הזהות של הרכב שכל מי שיביט בריפטר יזהה אותו מיד כרכב של פיז'ו. בהתאם לרוח התקופה, המכונית תגיע בשתי גרסאות עיקריות לחמישה נוסעים עם נפח טעינה מרבי של 775 ליטר או בגרסת 7 מקומות ישיבה עם 4,000 ליטר זמינים לטעינה כשכל המושבים מקופלים לרצפת הרכב.
גרסאות קצה, עיצוב ומנועים
בפיז'ו לא מדברים עדיין על מנועים, תיבות הילוכים ושאר העניינים הללו ששייכים לגזרת הביצועים אבל אנו משערים כי מנועי הפיורטק ומנועי הדיזל הפחות מזהמים הקיימים כיום, הם אלה שיהיו גם בריפטר עד שהצרפתים יחליטו להכניס פנימה את המערכות החשמליות שכבר קיימות אצלם (ברלינגו חשמלי). בהיבט העיצוב הפנימי, הריפטר כולל את האלמנטים העיצוביים הכי יפים שקיימים אצל אחיו למשפחת ה-SUV עם לוח שעונים בטכנולוגיית איי-קוקפיט ומסך מגע בגודל 8 אינץ' לתפעול מערכות הבידור והניווט של הרכב כולל חיבור לסלולאר בטכנולוגיית אנדרואיד ואייקאר.

בנוסף לגרסאות הפרקטיות מודיעים בפיז'ו על גרסת GT שתהיה מעוטרת באלמנטים ספורטיביים ועיצוביים בחישוקי הגלגלים, במסילות על הגג ובעוד כמה אלמנטים בתוך הרכב כמו הגה בציפוי עור וכדומה. אין ספק כי הגרסה המענינת מכולן תהיה גרסת "לייף סטייל 4X4" שהיא למעשה ואן קומפקטי למטיילים עם תוספות רבות המאפשרות לרכב להגיע למקומות רחוקים בשטח וגם מציע אבזור להרפתקנים.