ריינג' רובר קופה קונספט. לא המריא (צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
ריינג' רובר קופה קונספט. לא המריא (צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

לנד רובר החליטה לגנוז את אחד הפרויקטים היוקרתיים ביותר שלה בשנים האחרונות - ריינג' רובר SV קופה. רכב השטח המפואר שהוצג במלתחת טרום ייצור במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה בשנה הקודמת נחתך מהסגל העתידי של היצרן הבריטי אחרי שראשי המותג נתקלו במושבים שליליים ואף גרוע מכך, נרשם לו ביקוש אפסי - קומץ קטן ביצעו תמורתו הפקדות ראשוניות. תג המחיר שלו היה אמור לעמוד על כ-300 אלף דולר ומעלה לפני תוספות, כלומר יקר אפילו מבנטלי בנטייגה.

לנד רובר תכננה לייצר 999 יחידות של ה-SV קופה במפעל של החטיבה לפרויקטים מיוחדים (SVO) בקובנטרי עם מנוע V8 בעל 580 כ"ס, אך במקום זאת תנתב את כל המשאבים שכרוכים בפיתוח הרכב לטובת דגמים חשובים יותר כמו לנד רובר דיפנדר החדש ו-דיסקברי ספורט. בריינג' רובר מסרו לכלי התקשורת בבריטניה את ההודעה הבאה: "לקחנו החלטה להודיע ללקוחות שלנו שריינג' רובר SV קופה לא יגיע לייצור סדרתי. נעביר את המאמצים שלנו להשקעה במוצרים מרכזיים ועולמיים שכוללים חשמול של ההיצע, שיפור המיומנות שלנו והטכנולוגיה כדי להציע לנהגים שלנו את ה-SUV המוביל בעולם".

לנד רובר זכתה לחיצי ביקורת ארסיים לפני כמה שנים כאשר הציגה את הריינג' רובר איווק קבריולה שנחשב בעיני רבים לרכב לא נאה, בלשון עדינה. עם זאת, הוא דווקא נשלח לייצור ואף נמכר בישראל משום שעלות פיתוחו לא הייתה גבוהה מדי. ה-SV קופה להבדיל תוכנן בין היתר לקצור הצלחה בשוק הסיני, אולם לנד רובר דיווחה על ירידה חדה של 33% במסירות רכב חדש בסין וייתכן שהוא שילם את מחיר הנסיגה.

אם היה מגיע לייצור סדרתי, ה-SV קופה היה הראשון שמיוצר ידנית על ידי חטיבת SVO, היחיד עם חישוקי 23 אינץ' ובין דגמי לנד רובר היחידים בעולם עם ציפוי מטאלי חדש Liquscence. בשורות חיוביות? לנד רובר מבטיחים ש-SVO ימשיכו לדחוק את גבולות רכבי הכביש-שטח של המותג לקצה. "יש לנו עוד הרבה הפתעות בקנה עבור הכלים האלו". 

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!