טרולי וגלוק. צריכים למצוא מקום עבודה חדש (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
טרולי וגלוק. צריכים למצוא מקום עבודה חדש (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

לאחר שנכנסה לסבב בשנת 2002, טויוטה היפנית עוזבת באופן רשמי את סבב הפורמולה 1, כל זאת בדיוק שנה לאחר שהקבוצה היפנית הונדה פרשה מהסבב. הסיבה העיקרית לפרישה היא מחסור בתקציבים והקריסה של הכלכלה בעולם, שפוגעת באופן ישיר על מירוצי הפורמולה 1.

הקבוצה נכנסה לסבב בשנת 2002 והשתתפה ב-139 מירוצים אך לא השיגו אף אליפות במהלך שבע השנים אך רשמו זכיות רבות במקומות 2 ו-3 במירוצים שונים בסבב.

בשנת 2009 עמדו על הקווים של היצרנית היפנית הנהגים יארנו טרולי, טימו גלוק וקוביאשי שהחליף את גלוק ב-2 המרוצים האחרונים מכיוון שזה עבר תאונה ונאלץ לשבת על הספסל.

אגב, החברה סיימה השנה במקום הרביעי בדירוג החברות. בעולם הרכב, מדברים זמן רב על הבעיות כתוצאה מהמשבר.

הספורט המוטורי מתקרב לארץ הקודש (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
פורמולה 1 (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

אחד האנליסטים הנחשבים בתחום, ממורו קטו משייך זאת להשקעות בסביבה ירוקה: "לא רק טויטה, כל חברות הרכב נמצאות תחת לחץ להשקיע את כל הכסף וההשקעות בפיתוח טכנולוגי לשיפור איכות הסביבה. טויטה עזבה את פורמולה כדי להתרכז בשוק האירופי".

הקבוצה השלישית שתפרוש מהסבב היא קבוצת ב.מ.וו הגרמנית גם היא מבעיות כלכליות, הקבוצה הכריזה על פרישה כבר באמצע העונה שהסתיימה ועתידה בסבב כבר נחתם לפני חצי שנה.