בישראל עדיין אין לנו נהגים בקליבר של ג'נסון באטן, פרננדו אלונסו או סבסטיאן פטל (למרות שאלון דאי הצעיר, אלוף אסיה בפורמולה רנו 2009 בדרך הנכונה להצטרף למועדון הנחשק). היום (ראשון), נעשה הצעד ראשון בדרך להצטרפותה של ישראל למשפחת הפורמולה העולמית, כאשר במכון וינגייט נערך יום מיונים לקראת מירוץ הפורמולה הראשון בישראל, שיתקיים בתחילת דצמבר בנמל אילת.

כידוע, לאחרונה אושר חוק הספורט המוטורי בישראל ובעקבות כך החליט הארגון "פורמולה ישראל" (FIL) לקחת את המושכות לידיים ולקיים מירוץ ראשון מסוגו של מכוניות מדגם פורמולה רנו.

במהלך היום בחן צוות שופטים מקצועי את יכולתם של הנהגים, כדי לגבש נבחרת שתורכב מ-50 אנשים. כל אותם בני מזל שיעברו בהצלחה את שלב המיונים ויתקבלו לנבחרת פורמולה ישראל, יזכו לטיסה לפרובנס שבצרפת, שם יעברו קורס באקדמיה הבינלאומית לנהיגה ספורטיבית ויזכו לרישיון נהיגה בפורמולה.

בועז מאירי, אחד מיזמי פורמולה ישראל, סיפר בפתיחת האירוע: "אנחנו עובדים על הפרוייקט הזה כבר שנה עם המון נסיעות לחו"ל. הרעיון התחיל בכך שראיתי אימון של פורמולה 1 בוולנסיה והיו שם מלא אוהדים. לא הבנתי איך אין דבר כזה בישראל".

יום המיונים לפורמולה-ישראל (משה חרמון) (צילום: מערכת ONE)
יום המיונים לפורמולה-ישראל (משה חרמון) | צילום: מערכת ONE

על המירוץ שיתקיים לראשונה בישראל סיפר: "הפורמולה שתגיע לארץ תהיה מדגם רנו, אמנם זה עדיין לא פורמולה 1, אבל עדיין זו תהיה חוויה גדולה. אנחנו עומדים בכל התקנונים של הזירה הבינלאומית, כדי לקיים את המירוץ החוקי הראשון בישראל. הפרויקט כולו עלה שמונה מיליון שקלים וזה אירוע דגל לא רק עבורנו, אלא גם של המדינה. לא ניתן לכלום להרוס זאת".

מבחן הרכב המתהפך (משה חרמון) (צילום: מערכת ONE)
מבחן הרכב המתהפך (משה חרמון) | צילום: מערכת ONE

יום המיונים אותו עברו הנהגים שהגיעו למכון וינגייט, הורכב מסדרת מבחני מיון שכללו: מבחן הג'ימקאנה – מבחן שליטה ברכב ואחיזת נהיגה, מבחן קואורדינציה, מתקן רכב מתהפך, בדיקת כושר גופני ובדיקות רפואיות, ראיון אישי, מבחן קארטינג, סימולטורים של נהיגה, מתקני אקסטרים, נסיעה על אופניים ב-360 מעלות ומבחן ראיה מרחבית.

מבחן האופניים במהלך יום המיונים (משה חרמון) (צילום: מערכת ONE)
מבחן האופניים במהלך יום המיונים (משה חרמון) | צילום: מערכת ONE

לחובבי הספורט המוטורי מכונית הפורמולה רנו 2.0 אמורה להיות מוכרת, אך לאלו שלא בקיאים במפרט המכונית, נספר שהיא יכולה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בשלוש שניות, המהירות המרבית שלה היא 266 קמ"ש, מחומשת במנוע 2,000 סמ"ק ו-200 כוחות סוס, ובעלת גיר של שישה הילוכים.