הושובד המאושר בסיום המירוץ (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
הושובד המאושר בסיום המירוץ (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

הקטע ה-16 של הטור דה פראנס הביא איתו בשורות מצויינות לאוהדיו של אלברטו קונטאדור ולחובבי המירוץ שרוצים לראות סיום צמוד. הספרדי פרץ לקראת סופו של הקטע, קיצץ ב-18 שניות את הפער מהחולצה הצהובה והוריד את ההפרש מיריבו העיקרי, אנדי שלק, ל-39 שניות בלבד. את הקטע ניצח תור הושובד הנורבגי בזמן של 3:31:38 שעות.

לאחר יום המנוחה חזרו הרוכבים למזג אוויר גשום ולמסלול שסימן את תחילת שלבי הטיפוס של האלפים. 162.5 הקילומטרים שהחלו בעיר סיינט שאטו והסתיימו בגאפ, כללו בתוכם עלייה רצינית אחת בדרגת הקושי 2, אך לאורך כל המסלול הרכיבה הייתה במגמת עלייה.

הושובד חצה ראשון את קו הסיום, אך את תשומת הלב משך אלוף השנה שעברה קונטאדור ש-15 קילומטרים לקו הסיום פרץ מהפלוטון וסחב אחריו את מתחריו העיקריים. תומס ווקלר, אנדי ופרנק שלק וקאדל אוואנס אמנם הדביקו את הספרדי, אך הוא לא ויתר ופרץ פעם נוספת כשרק אוונאס נשאר איתו.

את קו הסיום חצה קונטאדור שלוש שניות אחרי אוואנס וביחד עם סמואל סאנצ'ז, הצמוד אליו בדירוג הכללי. מי שסבל מיום מאוד לא טוב היה אנדי שלק, שאיבד זמן יקר לאחר שהגיע יותר מדקה אחרי הספרדי. ווקלר ימשיך ללבוש את החולצה הצהובה גם מחר, אך הפער שלו בפסגה מצטמצם.

אוואנס הוותיק עלה למקום השני ורחוק 1:45 דקות מווקלר. פרנק שלק, שהגיע יחד עם הצרפתי, עדיין רחוק 1:49 דקות וירד למקום השלישי. במקום הרביעי נותר אנדי שלק ואל המקום החמישי עלה סאנצ'ז. היום המוצלח של אלברטו קונטאדור הביא אותו למקום השישי והוא רחוק 3:42 דקות מהחולצה הצהובה.

הרוכבים מדוושים אל קו הסיום (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
הרוכבים מדוושים אל קו הסיום (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

ג'לה ואננדרט ימשיך ללבוש את החולצה המנוקדת גם מחר, לאחר שלא היה שינוי גדול בטבלת המטפסים. גם בפסגת טבלת הספרינטרים אין שינוי ומארק קאבנדיש ילבש את החולצה הירוקה יום נוסף. ריגוברטו אורן ימשיך ללבוש את החולצה הלבנה יום רביעי ברציפות לאחר ששמר על פער 1:07 הדקות מהמקום השני בטבלת הרוכבים הצעירים.

קונטדור (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
קונטדור (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

מחר יחלו שלבי הטיפוס האמיתיים של האלפים ובפעם הראשונה השנה יצא הטור מאדמת צרפת אל איטלה השכנה. המסלול שייצא מהעיר גאפ, יעבור על פני 179 קילומטרים ויכלול חמש עליות בדרגות הקושי 1-3. העלייה הקשה והמפורסמת שבהן היא "הססטרייה", המדורגת בדרגת הקושי 1. בשלב זה צפויים הטוענים לכתר לפרוץ ולנסות להכריע את הקטע לטובתם, במטרה לשפר עמדות לקראת שלבי הסיום של המירוץ.