היידפלד, שניות אחרי שהרכב עלה באש (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
היידפלד, שניות אחרי שהרכב עלה באש (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

הגרנד פרי של הונגריה בפורמולה 1 סיפק לנו אתמול (ראשון) לא מעט אקשן, נהיגה קלאסית, עקיפות וגם דאג לסיום דרמטי, אך מה שיזכר לא פחות מאירועי המירוץ הנהדר הוא הרגע בו הרנו של ניק היידפלד עלתה באש.

בהקפה ה-25 של המירוץ, כשהבמאי עסוק במאבקי המיקום בצמרת בין לואיס המילטון לג'נסון באטן, היידפלד נכנס לרחבת הטיפולים לעצירה סטנדרטית שנגמרה באופן שהיה יכול להיות מזעזע למדי. הנהג עזב מוקדם מדי כשהמכונאים עדיין עובדים על רכבו ותוך כדי היציאה, עשן לבן יצא מרכבו כשההנחה היא שאחד מצינורות הדלק שלו נקרע בשל היציאה הפזיזה.

הוא הצליח לעזוב את הפיטס ומטרים ספורים בתוך הכניסה למסלול, הרכב עלה באש. היידפלד עצר וברח מהרנו שלו, המרשלים הגיעו כדי לכבות את האש ותוך כדי שהם עושים זאת, חלקה הקדמי של הרנו התפוצץ וסיפק לא מעט תמונות מרהיבות וחריגות.

היום, הנהג הוותיק התפנה לשחזר את אשר אירע: "זה היה מפחיד מאוד. בברצלונה קרה לי אירוע דומה, הסתכלתי שמאלה וראיתי אש קטנה. היה לי זמן לעצור, לצאת וזה נגמר מהר. הפעם הסתכלתי ישר והאש קפצה לנגד עיני. האש היתה ממש לידי, הרגשתי את החום שלה, הרגשתי אותה נוגעת בי. לא ידעתי מה לעשות, נלחצתי מאוד. ברחתי בבהלה כפי שראיתם, זרקתי את ההגה ופשוט יצאתי משם בקפיצה ורצתי".

הרגע בו הרנו של היידפלד התפוצצה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
הרגע בו הרנו של היידפלד התפוצצה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

ברנו עדיין מנסים לאתר את מה שהוביל לאירוע החריג. היידפלד: "הנושא עדיין נבדק. העצירה שלי היתה ארוכה מדי, אולי שם קרה משהו. החזיקו אותי שם ל-20 שניות יותר מהרגיל כי משהו קרה, השאלה מה. אני מקווה שיהיו תשובות בהקדם".