הרכב של טימו גלוק מפונה מהמסלול (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
הרכב של טימו גלוק מפונה מהמסלול (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

סבסטיאן וטל ניצח במקצה הדירוג של הפורמולה 1 ביפן שנערך היום (שבת) אך יותר מהכל ייזכר המקצה כבעל מספר התאונות הגבוה ביותר בשנים האחרונות.

התאונה הראשונה התרחשה עוד לפני המירוץ, כבר אתמול מארק וובר התנגש עם המכונית שלו בקיר בצמיגים והרס אותה ולכן לא השתתף במקצה הדירוג. חיימה אלגורסוארי היה הראשון לאבד את השליטה על הרכב במהלך מקצה הדירוג, הוא התנגש בקיר הבטיחות ויצא מהתחרות,

זמן קצר מאוד לאחר מכן נכנס טימו גלוק לתמונה כאשר התאונה שלו היתה הקשה בין החמישה, גלוק נכנס מהר מאוד לפניה כתוצאה מכך התנגש בקיר בעוצמה רבה ונלכד בתוך המכונית זמן רב, לאחר דקות רבות של פעימות לב מואצות ועבודה קשה של צוות החילוץ יצא גלוק על אלונקה כאשר הוא מנופף לקהל האוהדים המודאג שהכול בסדר.

עוד לא הספקנו להתאושש מהתאונה של גלוק ואז הגיע סבסטיאן בואמי שממש שניות לפני שנגמר המקצה השני מרח את מכונית הפורמולה שלו בקיר הבטיחות וכמו קודמיו, סיים את התחרות מוקדם מהצפוי. מי שחתם את מסכת ההתנגשויות היה הייקי קובליינן ממקלארן מרצדס שהתאונה שלו הייתה הקלה מבין החמישה ורק גרמה נזק למכונית.

כאמור סבסטיאן וטל הגרמני שהציגה יכולת מצוינת יזנק ראשון במסלול סוזוקה שביפן אחריו יעמוד על הגריד יארנו טרולי מטויוטה ולואיס המילטון זוכה המירוץ הקודם יזנק שלישי. קימי רייקונן שיסיים את העונה האחרונה שלו בפרארי יזנק שמיני כאשר חברו לקבוצה פיסיקלה יזנק מהמקום ה-16.

טרולי, וטל והמילטון. שלושת הראשונים במקצה הדירוג (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
טרולי, וטל והמילטון. שלושת הראשונים במקצה הדירוג (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

פרננדו אלונסו שהודיע על מעברו לפרארי יזנק מהמקום ה-12. והפרט החשוב ביותר בכל הסיכום הוא שרובנס באריקלו יזנק מחר ממיקום טוב יותר מג'נסון באטן ובכך ינסה להתקרב ואולי לזכות בואר.

העשירייה הראשונה (הדירוג לא סופי, ביום ראשון בבוקר תתקבל החלטה):
1.סבסטיאן וטל
2.יארנו טרולי
3.לואיס המילטון
4.אדריאן סוטיל
5.רובנס באריקלו
6.ניק היידפלד
7.ג'נסון באטן
8.קימי רייקונן
9.הייקי קובליינן
10.סבסטיאן בואמי