ניצחון ראשון בקריירה. רוגליץ' (Getty) (צילום: ספורט 5)
ניצחון ראשון בקריירה. רוגליץ' (Getty) | צילום: ספורט 5

17.7 ק"מ, 6.9 אחוזי שיפוע וקשיי נשימה בגובה 2642 מעל פני הים. בקטע ה-17 של טור דה פראנס 2017 הגיעו היום (רביעי) הרוכבים אל פסגת קול דה גאליבייה, הפסגה הגבוהה ביותר בטור הנוכחי. בסיומה של הרכיבה הראשונה בהרי האלפים, פרימוז' רוגליץ' הסלובני (לוטו-ג'ומבו) חגג את הניצחון הראשון בקריירה שלו בקטע בטור. כריס פרום מסקיי שמר על החולצה הצהובה.
 
הרוכב הראשון שהרגיש אכזבה גדולה בקטע ה-17 היה זה שגם התחיל אותו עם החולצה הירוקה עליו. אחרי 20 קילומטרים, מרסל קיטל (קוויק סטפ) נקלע לתאונה משולשת עם וורן בארגיל (סאן ווב) וסטיב קאמינגס (טים דימנשן). הגרמני עוד ניסה לחזור, אך בסופו של דבר הרים ידיים ונאלץ להעביר בסיום המירוץ את החולצה למייקל מאתיוס האוסטרלי (סאנווב). בפעם השנייה בלבד בעשר השנים האחרונות, החולצה הירוקה עוברת גוף בשבוע האחרון.

עם תחילת העלייה לפסגת הגאליבייה, אלברטו קונטאדור (טראק סגפארדו) היה הראשון לתקוף במטרה נואשת לרשום ניצחון ראשון בטור 2017, אך הוא לא הצליח להתמודד עם פרימוז' רוגליץ' (לוטו-ג'ומבו) שהגיע ראשון לפסגת ההר האימתני. עם זאת, גם 20 נקודות ופרמיה בסך 5000 יורו לא יספיקו לסלובני להדביק את הפער מבארגיל שככל הנראה יסיים את הטור עם החולצה המנוקדת.

עם סיום העלייה, יצאו הרוכבים לגלישה באורך 25 קילומטרים שלכל אורכה, רומיין בארדה (AG2R) עשה כל שביכולתו בכדי לצמצם את הפער ואף לעבור בסופו של דבר את פאביו ארו (אסטנה) בדירוג הכללי, זאת אחרי שהאיטלקי הפסיד זמן יקר בגאליבייה, סיים 31 שניות אחרי רוגליץ' ואיבד עוד שניות בונוס בסיום. גם הרוכבים הוותיקים והמנוסים לא הצליחו לגבור על רוגליץ' בן ה-27, שדהר אל עבר קו הסיום וחצה אותו ראשון אחרי 5 שעות, 7 דקות ו-41 שניות.

מאותו רגע כל הלחץ עבר לשלישיית הטוענים לחולצה הצהובה, שסיימה בהפרשים מזעריים זה מזה. ריגוברטו אוראן (קנונדייל-דריפאק) חצה שני את קו הסיום במה שאיפשר לו לטפס עד למקום השני בדירוג על חשבונו של פאביו ארו, המפסיד העיקרי של הקטע ה-17 בטור דה פראנס. פרום סיים שלישי ושמר על החולצה הצהובה יום נוסף.

אם היום נאלצו הרוכבים להתמודד עם פסגה גבוהה וקשיי נשימה קשים לקראת גלישת הסיום, מחר מחכה להם קושי רב עוד יותר כשיסיימו את הקטע ה-18 של הטור דה פראנס בדיז'ואר ויחצו את קו הסיום בגובה של 2,360 מטרים מעל פני הים. הסיום בטיפוס יאפשר ליריבים של פרום לקבל הזדמנות כמעט אחרונה לתקוף אותו ולהתקרב אליו לפני הנג"ש והקטע היוקרתי בפריז.