sportFive1359594 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

הלילה הגדול של אמריקה מתקרב: הלילה (בין ראשון לשני, 01:30 לפנות בוקר) יגיע הסופרבול - גמר ליגת הפוטבול האמריקנית, ה-NFL, שיפגיש את הקנזס סיטי צ'יפס וסאן פרנסיסקו 49רס. אבל במקביל למשחק עצמו, שכמו תמיד מעורר עניין גדול, מדובר באירוע תרבותי של ממש - במחצית יופיע הזמר אשר, בהופעת המחצית המפורסמת, ומסורת נוספת תהיה הפרסומות.

בגלל הרייטינג הגבוה של המשחק והפסקות המשחק המרובות, בכל שנה הפרסומות שמשודרות בסופרבול מושכות עניין - הן ההזדמנות של חברות מסחריות לזהות את הקהל הגדול, להשקיע כסף גדול ולשווק את עצמן - כשבשנה שעברה, על פי ההערכות, ראו את המשחק כ-115 מיליון בני אדם רק בארצות הברית.

אז מה מצפה לנו השנה? הנה הצצה מעניינת לקראת הלילה. בתפריט: ארנולד שוורצנגר, טום בריידי, ליונל מסי, ויקטוריה ודייויד בקהאם - וגם פרסומת אחת חשובה, ומצמררת במיוחד. הנה חמש פרסומות ששווה לשים אליהן לב.

ליונל מסי מפרסם בירה
דווקא בלילה שבו אמריקה חוגגת את הפוטבול, מגיעה עקיצה מעניינת מכיוון הכדורגל: הפרסומת של חברת האלכוהול "מיקלוב" מציגה לראווה את ליונל מסי, שמלהטט עם הכדור ומפרסם את חברת הבירות. בדרך, בפרסומת מופיעים גם אגדת הפוטבול דן מרינו, וגם השחקן ג'ייסון סודייקיס (שאתם אולי מכירים בתור טד לאסו).

 

כשבני הזוג בקהאם פגשו את רוס ורייצ'ל

חברת התחבורה השיתופית "אובר" עוד לא נכנסה לישראל (וחבל), אבל בעולם היא בהחלט מוכרת - ואחת האפליקציות החזקות שהיא מעפילה עוסקת במשלוחי אוכל ("Uber Eats"). בפרסומת השנתית שלה למשחק הגדול, מופיעים הפעם בני הזוג דייויד ו-ויקטוריה בקהאם (זכר לסדרה הדוקומנטרית הנהדרת שלהם), וגם ג'ניפר אניסטון ודייויד שווימר שמתאחדים אחרי ההופעה שלהם בסדרה המיתולוגית "חברים". וגם אשר קופץ לביקור.

 

הקאמבק של ארנולד שוורצנגר
אין איש שמלווה אותנו כל חיינו כמו שוורצנגר - השרירן לשעבר, שהפך לשחקן משגשג ולימים גם למושל קליפורניה (מי היה מאמין?). בסופרבול הזה הוא מחלטר כשחקן בפרסומת לחברת הביטוח "סטייט פארם", וזה יצא משעשע במיוחד.

 

טום בריידי, זכית מספיק
מי שלא יהיה בסופרבול הזה הוא אגדת הפוטבול טום בריידי. אז הוא אמנם לא יהיה על המגרש, אבל עדיין מדובר בכוכב בהתהוות - והפעם מי שגייסה אותו היא חברת ההימורים "BetMGM", כשהמסר הפרסומי הוא: טום, אל תתערב, זכית מספיק בדברים. יצא חמוד.

 

לעמוד נגד השנאה
ולצד כל הפרסומות המשעשעות, יש גם אחת חשובה: בעקבות עליית מקרי האנטישמיות בארצות הברית, יעלה בסופרבול קמפיין של ארגון למאבק בשנאה נגד היהודים - במימונו של המיליארדר רוברט קראפט, שהוא גם בעלי הניו אינגלנד פטריוטס