הרכבת מכונית פרארי (צילום: רויטרס)
תאונות רבות בקרב נהגי פרארי | צילום: רויטרס

היום (ראשון) יצא לדרך מירוץ מס' 15 לעונת 2008. זה היה מירוץ היסטורי בקנה מידה עולמי, שכן זה המירוץ הלילי הראשון שנערך בסבב ברחובותיה הצרים של סינגפור.

המרוויח העיקרי הוא פרננדו אלונסו, שזכה במקום הראשון במירוץ לאחר שפתח את המירוץ מהמקום ה-15. המקום השני שייך לניקו רוזברג והשלישי ללואיס המילטון.

אלונסו פתח את סוף השבוע בצורה חלומית. המכונית תיפקדה באופן יוצא מן הכלל והוא סיים את האימונים כששמו מתנוסס במקום הראשון, אך ברגע הקריטי המכונית קירטעה ואתמול במקצה הדירוג השני מנוע הרנו דומם.

הוא לא הצליח לסיים את Q2, כתוצאה מכך הוא פתח את המירוץ מהמקום ה-15, אך כאמור התאושש בעיקר בגלל הסתבכויות של המובילים בראש, וביניהם מאסה, וזכה במירוץ הראשון שלו בעונת 2008.

הסיפור העצוב ביותר של סוף השבוע שייך ללא אחרת מאשר קבוצת פרארי האיטלקית. מאסה, לאחר שסיים אתמול במקצה הדירוג במקום הראשון, היה בטוח שהוא יצליח לצמצם את הפער מיריבו לואיס המילטון ואף לעבור אותו, נחל תקלה טכנית חמורה ברחבת הטיפולים, כאשר הוא יצא מוקדם מדי ופיית הדלק נתלשה והמשיכה איתו מספר מטרים, ובכך סגרה כל תקווה לכך שמאסה יסיים בניקוד.

קימי רייקונן, אלוף העולם, סגר באופן רשמי כל סיכויי לאליפות כאשר התנגש בקיר הבטיחות חמישה סיבובים לפני סיום המרוץ, כאשר הוא נמצא במקום הרביעי ונאלץ לפרוש בגלל שהרס את מכוניתו ולא הצליח להמשיך.

ציון לשבח יש לתת לניקו רוזברג, שסיים במקום השני וזאת לאחר שנקנס בעצירה של 10 שניות ברחבת הטיפולים בגלל כניסה קודמת לרחבת הטיפולים, כאשר הרמזור הורה על אור אדום ואסר כל כניסה של כלי רכב לרחבה.

פעילות רבה היתה גם מצידה של מכונית הבטיחות שנזעקה פעמיים בגלל תאונות שהתרחשו במהלך המרוץ. הפער בין לואיס המילטון ופליפה מאסה עומד כרגע על 7 נק' לטובתו של הבריטי.

המירוצים הבאים מקבלים מימד נוסף של חשיבות גם בגלל פיק הברכיים שמקבל המילטון במרוצים הקובעים וגם כי פרארי יודעים ללחוץ על הגז כשצריך.