לא פרארי, אבל מכובד (צילום: ספורט 5)
לא פרארי, אבל מכובד | צילום: ספורט 5
Get Adobe Flash player

סטודנטים מהמחלקה להנדסת מכונות בשיתוף המחלקה לניהול מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובית הספר לעיצוב בצלאל השיקו השבוע את מכונית הפורמולה דור 4 תוצרת כחול לבן.
מליון ₪ זה הסכום שהושקע בפיתוחה של המכונית שיוצאת בסוף השבוע לקחת חלק בתחרויות פורמולה סטודנט העולמית באוסטריה ובאיטליה. מכונית הפורמולה הישראלית דור 4, מאיצה מאפס ל- 100 קמ"ש ב- 3.2 שניות ושוקלת 215 קילו.

לפני היציאה לתחרות רון חכים מנכ"ל מסלולים , חברה לנהיגה נכונה ולנהיגת מרוצים ארח את הסטודנטים, בכירי התעשייה שנתנו תרומות לפיתוח המכונית וכן את נשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופ' רבקה כרמי וראש המחלקה להנדסת מכונות אבידור רגב למפגן פורמולה ונסיעת מבחן על מסלול המרוצים של החברה בכוכב יאיר . נהג המרוצים ואלוף אסיה אלון דאי הדגים את יכולת המכונית שביצע עם רכב הפורמולה החדש את ההקפה המהירה ביותר על המסלול.

"קבוצת המרוצים" של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המורכבת מ- 40 סטודנטים להנדסה, ניהול ועיצוב, שעמלו במהלך השנה האחרונה על יצירת רכב מרוץ ראשון מסוגו בישראל, שישתתף ב'פורמולה SAE', תחרות סטודנטיאלית בינלאומית, הנחשבת לתחרות היוקרתית ביותר בעולם. במסגרת התחרות, הסטודנטית ורכב המירוץ יבחנו בתחום ההנדסה, תכנון, עלויות ותחרות נהיגה ושליטה ברכב. הציון המצטבר במבחנים יוביל להישג הכללי של הקבוצה.

התחרות תכלול כ- 70 צוותים מכל רחבי העולם, ותתקיים בשבוע הבא באוסטריה ובסוף החודש באזור פארמה בצפון איטליה. ההשתתפות בתחרויות אלה, תאפשר לצוות לייצג בכבוד את מדינת ישראל והאוניברסיטה ולייצר קשרים עם עמיתים בחו"ל.

רכב הפורמולה החדש שנבנה על ידי הסטודנטים יציג קפיצת מדרגה משמעותית, בכך שיהיה הרכב הישראלי הראשון שעשה שימוש בשלדה העשויה מחומרים מורכבים, במבנה הקרוי 'מונוקוק'.

מבנה זה דומה לצורת הבניה של מטוסים ומזל"טים ומאפשר שלדה קלה וקשיחה. הרכב עצמו הוא רכב מרוץ קטן וזריז, הכולל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, החל ממערכות שתוכננו על ידי הקבוצה וכלה בשימוש בתוכנות מחשב ייעודיות. מהלך זה, הופך את הקבוצה לחלוצה ומובילה בתעשיית הרכב והנדסת הרכב בישראל.