השפיע בצורה ישירה על המירוץ. מאסי (GETTY) (צילום: ספורט 5)
השפיע בצורה ישירה על המירוץ. מאסי (GETTY) | צילום: ספורט 5
הוביל לאורך כל המירוץ. המילטון (GETTY) (צילום: ספורט 5)
הוביל לאורך כל המירוץ. המילטון (GETTY) | צילום: ספורט 5

מנהל המירוצים של ה-FIA, מייקל מאסי, פוטר מתפקידו בעקבות הסיום המטורף שהיה לעונת הפורמולה 1 החולפת. כזכור, מקס ורסטאפן זכה באליפות הפורמולה 1 בסיבוב האחרון של המסלול האחרון של השנה באבו דאבי, בין היתר משום שמאסי, מנהל המירוצים, לקח החלטה שהעניקה לנהג של רד בול יתרון קל על יריבו הישיר על האליפות, לואיס המילטון.

הפיטורים נעשו כחלק משינויים שמוחמד בן סולאיים, נשיא ה-FIA, מבצע בימים אלה בארגון, בעקבות הסיום הדרמטי לעונה האחרונה. על פי הארגון, ההחלטות של מאסי בדקות הסיום של המירוץ לא היו נכונות והשפיעו באופן ישיר על תוצאת המירוץ, בו המילטון הפסיד הזדמנות לזכות באליפות שמינית והיסטורית. על פי בן סולאיים, מאסי יקבל תפקיד חדש בתוך הארגון.

כזכור, לקראת סיום המירוץ הנהג של קבוצת "וויליאמס", ניקולאס לאטיפי, התרסק עם רכבו, מה שהצריך הוצאת רכב בטיחות למסלול, שצמצם את הפערים בין ורסטאפן שהיה במקום השני להמילטון, שהוביל. ההחלטה של מאסי לתת לחמשת הרכבים שעמדו בין השניים והיו סיבוב אחד מאחור ("Lapped Cars") לעבור את רכב הבטיחות הובילו לכך שהנהג של רד בול היה ממש מאחורי הבריטי כשהמירוץ התחדש.

משם, הצמיגים הטריים של ורסטאפן היו יותר מידי בשביל המילטון, שנסע על צמיגים שחוקים והבלגי כמובן ניצח לבסוף בעקבות ההחלטה, למרות שהמילטון הוביל בפער לאורך כל המירוץ. בסיום, הבריטי ומנהל הקבוצה של מרצדס, טוטו וולף, הביעו את זעמם על ההחלטה השנויה במחלוקת של מאסי, שלבסוף הובילה לפיטוריו.