סגן הנשיא הכלכלי, חאבייר פאוס, במסע"ת (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
סגן הנשיא הכלכלי, חאבייר פאוס, במסע"ת (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

נגמרה התקופה האנטי-פרסומית בברצלונה. לאחר שפפ גווארדיולה שימש כשגריר של ההצעה הקטארית לאירוח המונדיאל, קבוצתו ברצלונה חתמה על הסכם ספונסרשיפ ראשון עם קרן השקעות פילנתרופית מאמירות הנפט.

המועדון הקטלוני סיים מסורת של 111 שנה ללא חסות פרסומית על החולצות תמורת סכום שיא בעולם הכדורגל, 150 מיליון יורו, שהם 125 מיליון ליש"ט, לתקופה של חמש שנים.

בכך שברה בארסה הן את השיא עבור תשלום לספונסר לעונה, בו החזיקה באיירן מינכן שחתמה על חוזה לשלוש שנים עם דויטשה טלקום תמורת 27 מיליון יורו לעונה, והן את השיא לעיסקת חסות, בו החזיקו בצוותא מנצ'סטר יונייטד וליברפול, עם הסכמי ספונסר בסך 80 מיליון ליש"ט לארבע שנים לכל אחת.

הסיבה העיקרית למהלך שנקטו קברניטי אלופת ספרד הנוכחית, היא המצב הכלכלי של הקבוצה, המחזיקה בחובות הנאמדים בכ-440 מיליון יורו.

אם עבור בארסה מדובר בצעד פרקטי לחלוטין, מבחינת הקטארים זו בעיקר הצהרה על כוונותיהם להמשיך ולתמוך בכדורגל העולמי, כאמצעי להעצמת היוקרה של הנסיכות וחיזוק יחסי הציבור שלה. הקטארים לא מסתפקים באירוח גביע העולם ומעוניינים להישאר בתודעת הכדורגל והספורט בכלל: במרוצי גרנד-פרי, תחרויות אתלטיקה וטניס מהשורה הראשונה.

צ´אבי חוגג בקלאסיקו. וויין רוני מפרגן לברצלונה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
צ´אבי חוגג (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

הקרן הוקמה ב-1995 על ידי שליט קטאר, האמיר שייח' חמאד בין ח'ליפה אל ת'אני, כדי לקדם את החינוך, המדע והתרבות בקטאר ולהביא שגשוג למדינה הקטנה. בראש הקרן עומדת האשה הראשונה של האמירות, אשתו של בן ח'ליפה, שייח'ה מוזה בינת נאסר אל מיסנד.

סרג´י בוסקטס. באנקר בקישור של ברצלונה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ברצלונה חוגגת (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

עד לפני חמש שנים לא הופיע שום לוגו על חולצות השחקנים, חוץ מזה של חברת הספורט, יצרנית המדים. נוהג זה השתנה עם הופעת הלוגו של יוניס"ף, ארגון הילדים של האו"ם. הלוגו של יוניס"ף צפוי להישאר על המדים, אך באופן משני וצנוע יותר מזה של הקרן הקטארית.