(אלן שיבר) (צילום: ספורט 5)
(אלן שיבר) | צילום: ספורט 5

הכדורגל הישראלי הולך לחודשים מאוד מורכבים. מצד אחד, הליגה חזרה כי אם לא הייתה חוזרת, הפגיעה הרב מערכתית הייתה קשה: קבוצות היו מאבדות מליונים רבים מהסכמי השידור והטוטו, זרים היו משוחררים בחינם והקריסה של הענף היתה עצומה.

הבחירה לשחק היא בחירה בין אופציות רעות והיא אופציה רעה פחות, זה ברור שבלי הקהל לאחר חודשיים בלי ליגה, זה יהיה מוצר פחות טוב ופחות מעניין, אבל זה לפחות יהיה מוצר.

בכל מקרה גם את זה יש לקחת בפרופורציה. ברגע שיחזור הכדורגל, הוא יעיר חלק מהעניין, האוהדים יצפו, אולי לא באותו להט אבל יצפו והתקשורת תסקר ויהיו דרמות כי בסוף קבוצות מסוימות ינצחו וקבוצות אחרות יפסידו, אבל זה עדיין יהיה אתגר שיווקי עצום לשמור על רלוונטיות בזמן הזה, והפתרון הוא הצפת תוכן ושקיפות.

קבוצות שידעו לפתוח את הדלתות לתקשורת חיצונית ופנימית, שיעבירו את הדילמה והעניין, שיתנו הצצה כיצד באמת מתנהל כדורגל בזמן מצב כה מורכב יביאו לרמות עניין גבוהות יותר. זה לא הזמן לשמור על הפאסון המקושקש, מאפיין בדרך כלל את המדיה של מועדונים בישראל, אלה שמוציאות פוסט באנגלית של הודעת מועדון כאשר יש מבצע בחנות. זה הזמן לתת לפגיעות, לדילמה ולמורכבות את הכבוד
.
הכדורגל בישראל הוא שלנו, מקומי וקשור למה שקורה פה. המנהל המקצועי עושה מילואים, האנליסט לא הגיע השבוע כי הלך לקטוף עגבניות והשחקנים הלכו אחרי האימון לחבק פצועים, זו השגרה החדשה ואותה צריך להראות.

לדבר על הדילמות, להסביר את השיקולים, להיות צנועים מצד אחד ושקופים מצד שני. אם זה יקרה, אז מה שקרה פה בחודשיים האחרונים יהיה המשך טבעי, והרי מה קרה? הקבוצות התחברו בצורה מדהימה לקהל ולסיטואציה, הלכו לאוהדים, לנפגעים, לחיילים, קנו את הקהלים מחדש וזה היה יפה לראות שבישראל האמירה שיש קהילה סביב מועדון, היא לא מהיד לפה.

מי שמנסה לזייף כמו בפרשת השלט יחטוף, אבל מי שיראה את הדברים שבדרך כלל קשה להראות ירוויח. הקהל רוצה לייצר מעורבות עם הקבוצה שלו וקשה לייצר מעורבות כשחלק מהקהל נלחם בעזה וחלק מהקהל לא יכול להיכנס לאצטדיון וחלק אחר עסוק בהישרדות מתוך כל הדילמות שיוצר המצב. את כל זה מועדון לא יכול לשנות.

אבל הוא יכול להבין שהשגרה של אימונים, מסיבת עיתונאים, משחק, אימונים וחוזר חלילה אינה מתאימה לסיטואציה. הולכים לתקופה לא קלה, זה ברור לכולם, בתקופה הזו אפשר לאבד רלוונטיות בקלות, כדי לשמור עליה מה שצריך זה לפתוח את הדלתות ולשקף לכולם את מה שקורה במועדונים ולהראות שכולם נושאים בנטל בצורה מסוימת.