(אלן שיבר, דני מרון, קרני, אלקסלסי) (צילום: ספורט 5)
(אלן שיבר, דני מרון, קרני, אלקסלסי) | צילום: ספורט 5

קבוצות ליגת העל כבר מתכננות את העונה הבאה, ולצד העבודה המקצועית בבניית הסגל ומינוי המאמנים, כל אחת לפי הצורך שלה, בשבועות האחרונים החלו חלק מהקבוצות במכירת המנויים לעונה הבאה. מדובר במקור הכנסה משמעותי עבור המועדונים, וכמובן ככלי שמשקף את שביעות הרצון של הקהל מהתנהלות המועדון, והאמון שלהם לקראת העונה הבאה. כבר מהקצב הגבוה ברוב הקבוצות, ניתן להתחיל ללמוד שאנחנו בדרך לעונה מנפצת שיאים בכל הנוגע לכמויות קהל במגרשים.

אז מה כמות המנויים שנרכשו עד כזה בקבוצות ליגת העל בהן כבר נפתחה המכירה? יצאנו לבדוק. הנתונים נכונים לאתמול (רביעי), ומתבססים על משרדי הכרטיסים והקבוצות.

*כמות המינויים מושפעת באופן טבעי ממועד פתיחת מכירת המנויים של כל קבוצה ומועד סיום חידוש מכירת המינויים. העונה תיפתח בסוף אוגוסט (בעוד כחודשיים), כך שלאוהדים יש עוד זמן רב לרכוש מנוי והנתונים הם ראשוניים בלבד.

מכבי חיפה - 21,000
האלופה בשלוש השנים האחרונות עוברת קיץ לא פשוט, כאשר היא נפרדה מהמאמן ברק בכר ומהכוכב הגדול עומר אצילי, אבל לפחות בכל הנוגע לקהל, עסקים כרגיל. 21 אלף מנויים כבר נמכרו, כאשר חידוש המנויים שנפתח ב-16.6, עומד על אחוז מדהים של 99.7.

מכבי תל אביב - 13,000
מאז הודיעו על פתיחת המכירה ב-21.6, הקצב מרשים: כמעט 13 אלף מנויים נמכרו אצל הצהובים, שבעונה שעברו מכרו 22,000. עם פיטורי קראנקה והגעתו של רובי קין ביחד עם הצוות המקצועי החדש, המכירה הואצה משמעותית בשבועות הקרובים, והרעב אצל הקהל הצהוב ניכר מאוד גם ברכישת מינויים.

מכבי ת"א פתחה את המכירה אך ורק למחדשי מנויי אחרי שבשנה שעברה היא הייתה ב"סולד אאוט מנויים". מכירת המנויים של הצהובים נפתחה מאוחר יחסית ולמחדשים תהיה הזדמנות לחדש עד ה-7.7, כשהמסה הגדולה היא לרוב לקראת מועד סיום החידוש. מה-13.7 תיפתח מכירת המנויים למי שלא מנוי מתוך חברי Forever, מועדון ההטבות של מכבי ת"א. כרגע למעשה אוהד שאין לו forever או לא היה לו מנוי בעונה שעברה, ייאלץ להתאזר בסבלנות כדי שתיפתח בפניו האפשרות לרכוש מנוי. הצפי הוא לסולד אאוט של מנויים גם השנה במכבי ת"א, כשהקהל יקווה להחזיר את האליפות.

בית"ר ירושלים - 9,126 מנויים
רובם הגדול של האוהדים רכשו את המנוי בעקבות ההודעה של הקבוצה לפני גמר הגביע כי מי שירכוש מינוי חדש יקבל עדיפות בקניית כרטיס למשחק הגמר שבו זכתה בסופו של דבר הקבוצה בתואר, מהלך שבהחלט הוכיח את עצמו. הצהובים שברו את שיא המנויים שלהם מכל הזמנים, שהיה בימי האליפויות של ארקדי גאיידמק, ושוב - יש עוד זמן לפתיחת העונה, כך שניתן יהיה להגדיל את הסכום משמעותי.

הפועל תל אביב - 8,700
לאדומים יש גרעין אוהדים קבוע שמגיע למשחקים בכל מצב, והוא שוב התייצב כאשר המכירה נפתחה ב-2.6. ויהיה מעניין לראות האם העונה, תחת הבעלים החדש, יצליחו להגיע לכמויות גבוהות יותר מבשנים קודמות. זה בוודאי תלוי ברכש שיגיע לצד האדום של תל אביב. נראה ש-10 אלפים מנויים הם בהחלט יעד ריאלי להפועל ת"א בעונה אותה הגדירו כעונת חגיגות המאה.

הפועל באר שבע - 6,800
הקבוצה שסיימה את השנתיים האחרונות במקום השני, מאמינה שהשנה היא יכולה ללכת עד הסוף, והקהל שלה נראה רעב מתמיד. מכירת המנויים נפתחה ביום ראשון האחרון, מאוחר יותר מרוב הקבוצות, כשתוך פחות מ-12 שעות מאז פתיחת מכירת המנויים, חידשו פי שניים מהמחדשים מהעונה שעברה.

למשחק ההכנה הראשון מול מכבי פ"ת הגיעו 1,000 אוהדים, ולכן גם כאן, הצפי שלאור ההתלהבות, טרנר יגיע לסולד אאוט מנויים, וזה בהחלט יעד ריאלי השנה. מועד חידוש המנויים יסתיים ב-12.7, כך שאנחנו צפויים לראות אלפים קונים עד אז.

הפועל פתח תקווה - 2,500

מכבי נתניה - 2,000

הפועל חיפה - 600
גם בהפועל חיפה מדובר בשנה חגיגית, שנת ה-100 למועדון. כמות מכירת המנויים עד כה היא כפולה בהשוואה לשנה שעברה בזמן זה. שמירת מקום למנויים היא עד ה-13 ביולי, כשעד אז מצפים במועדון למכור 1,500 כרטיסים.

הפועל חדרה - 300

קבוצות שלא פתחו את המכירה:
מ.ס. אשדוד
בני סכנין
מכבי פתח תקווה
הפועל ירושלים (500 חברי עמותה חידשו את חברותם.. הליך חידוש החברויות וגיוס חברי וחברות העמותה החדשים נמצא בעיצומו ומכירת המנויים תיפתח בימים הקרובים).

לא נמסר מידע: בני ריינה.