sportFive1095429 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
האתר קרס עוד לפני פתיחת המכירה (אלן שיבר) (צילום: ספורט 5)
האתר קרס עוד לפני פתיחת המכירה (אלן שיבר) | צילום: ספורט 5

לא יכולים לחכות: אוהדי מכבי חיפה מבינים שהמפגש מול מכבי ת"א ביום ראשון הוא אחד מהגדולים שהמועדון ידע בעשור האחרון. ניצחון צפוי להכריע את מירוץ האליפות וכשזה בבית של היריבה המיתולוגית, הדבר יכול להפוך למתוק עוד יותר. כ-2,900 ירוקים יגיעו לבלומפילד, אבל אתמול (רביעי) קיבלנו המחשה לכמה גדולה ההתלהבות בקרב הקהל הירוק.

תחילה במכבי חיפה נערכו למכירת של 885 כרטיסים בעקבות ההגבלות על בלומפילד והמכירה התאפשרה רק למנוי חוץ מהעונה שעברה. בעת שהתקבל האישור שבלומפילד יהיה מלא, 2,900 כרטיסים ניתנו לאוהדי מכבי חיפה. במועדון הגדילו את מאגר הרוכשים למנוי החוץ וכן למנויי הבית מהעונה שעברה שהגיעו העונה ליותר מחמישה משחקי בית וחוץ ע"פ רישום המועדון. כך, על פי הערכה הראשונית ידעו מראש במכבי חיפה לאיזה 2,900 אוהדים תינתן עדיפות ברכישת הכרטיסים.

עוד לפני שהתחילה המכירה, אתר האינטרנט של מכבי חיפה קרס בוקר בגלל עומס יוצא דופן על השרת. רבע שעה לאחר פתיחת המכירה הרחבה באתר הרשמי האתר שוב קרס למשך שעה ולא בגלל שהכרטיסים אזלו, אלא שוב בגלל עומס, שהקריס את אתר האינטרנט.

בפועל, מעל 10 אלפים גולשים חיכו לכרטיסים, ורובם לא הצליחו לרכוש בגלל שניתנה עדיפות לאלו שעמדו בתנאים המוקדמים. למעשה, עדיין נותרו כרטיסים בודדים לרכישה שמיודים לאוהדים שזכאים לרכוש כרטיס.

במידה שאותם רוכשים לא יממשו את זכאותם, תהיה הקלה בתנאים ויותר אוהדים יוכלו לרכוש כרטיסים, שבוודאי יאזלו מהר מאוד. כל אנשי המועדון - מהשחקנים ודרך אנשי המנהלה מעידים שקיבלו עשרות פניות כדי שיעזרו כרטיסים, אך לאור הביקוש, כמות הכרטיסים שניתנה לכל שחקן היא פחותה מבמשחק רגיל.

לאחר הקריסה, האתר שב לפעילות ובתוך שעות כל הכרטיסים נמכרו. "אם היה אפשר למכור 30 אלף כרטיסים, אז היו מוכרים 30 אלף", תיארו בכרמל את ההתלהבות, "רואים את ההתלהבות של הקהל שלנו בכל מקום".

"אוהדי חיפה שיתפסו עם כרטיסים ליציעים של מכבי יזרקו החוצה. אם נבין שאוהדי הקבוצה מכרו את הכרטיס, יהיה להם קשה מאוד לקנות מינוי או כרטיס להבא וזה משהו שהם יצטרכו לקחת בחשבון". גם חלק מהאוהדים כעסו וטענו: "אוהד שמוכר את הכרטיס - הוא לא אוהד".

במקביל, יו"ר אצטדיון סמי עופר ומנכ"ל מכבי חיפה לשעבר, איתמר צ'יזיק, מוביל יוזמה גם בשביל אותם אוהדים שלא הצליחו לרכוש כרטיסים. "אנחנו באצטדיון מוכנים לזה, פנינו למכבי חיפה בנושא הזה. הרעיון הזה נמצא על הפרק", צ'יזיק סיפר ב"5 באוויר", "יש שני מסכים גדולים, ונוכל להכניס אלפים לצפות במשחק יחד. אתם לא יודעים איזה בית משוגעים עכשיו ברחוב של חיפה, כולם מדברים רק על המשחק".