לא עוד ליגת טוטו כי אם ליגת WINNER (צילום: מערכת ONE)
לא עוד ליגת טוטו כי אם ליגת WINNER | צילום: מערכת ONE

ליגת העל בכדורגל תמותג החל מהעונה הקרובה תחת המותג winner ותקרא מעתה "ליגת winner" - הסכם על-כך הושג בין הנהלת טוטו-ווינר לבין ההתאחדות לכדורגל.

מדובר בשינוי אסטרטגי- שיווקי ובמהפכה מיתוגית, שכן, בשנים האחרונות היה מותג winner מחובר לכדורסל הישראלי ולמנהלת הליגה ואילו הטוטו היה מזוהה עם ליגת-העל בכדורגל. עתה החליטו בטוטו-ווינר ליצור חיבור מיידי בין המותג המוביל שלה עם ענף הספורט הפופולרי ביותר, בארץ ובעולם.

המהפך המיתוגי נובע, בראש ובראשונה, מהחלטת טוטו-ווינר שלא להאריך את הסכם החסות הנוכחי עם מנהלת הליגה בכדורסל, שעלותה בשנה שעברה היתה 7.1 מיליון ש"ח. בטוטו-ווינר מציינים לטובה את הקשר המקצועי עם מנהלת הכדורסל לאורך השנים, כי ההחלטה היא מקצועית בלבד: מתנתקים מהחסות, אך ממשיכים לסייע לקידומו של הכדורסל.

עופר פרי, מנכ"ל טוטו-ווינר: "החיבור שלנו עם הכדורגל הישראלי הוא טבעי. ווינר הוא לא רק מותג ההגרלות המוביל בארץ, אלא עיקר הכנסותיו נובעות מהכדורגל. יש, לכן, היגיון עסקי, מיתוגי ופרסומי ליצור שילוב בין המותג המוביל לבין הענף הפופופלארי ביותר, המניע את הפעילות הכלכלית שלנו".

עופר פרי (אמיר לוי) (צילום: מערכת ONE)
עופר פרי (אמיר לוי) | צילום: מערכת ONE

עוד הוסיף עופר פרי: "אנחנו סבורים, שהחיבור  של הכדורגל הישראלי עם ווינר יוצר מצב של מנצחים. הדבר יאפשר לשדרג את הליגה הישראלית, לתת לה ציביון דינמי וצעיר יותר ולמצב אותה מחדש. ווינר חוזר מעתה למקומו הטבעי".

אבי לוזון, יו"ר התאחדות לכדורגל: "אנו שמחים לכל שיתוף פעולה עם טוטו – winner שבמסגרתו, יוגדלו הכנסות טוטו winner לטובת הספורט בכלל והכדורגל בפרט. מותג ה- winner הגיע לביתו הטבעי".

באופן מעשי, מדובר בשינוי בצבע, במראה ובתחושה של הכדורגל הישראלי בעקבות השילוב עם winner. הלוגו של ה-winner יופיע על חולצות השחקנים, על השילוט במגרשים, בכל הפרסומים ובטקס הפתיחה. הוא גם ילווה בפעילות שיווקית משותפת.

אבי לוזון. מצפים שידחה את המחזור (קובי אליהו) (צילום: מערכת ONE)
אבי לוזון. (קובי אליהו) | צילום: מערכת ONE

בהתאחדות לכדורגל מברכים על השינוי וכבר נעשו צעדים ראשונים לשלב את ווינר בפעילותה לקראת פתיחת העונה. ההסכם התלת-שנתי עם ההתאחדות לכדורגל מסתיים בתום העונה הקרובה, המסגרת שלו, הכוללת פעילות ארגונית, מיתוגית ושיווקית משותפת, היא בהיקף של כ-60 מיליון ש"ח בעונה.

מותג טוטו הוותיק לא ייעלם לגמרי מהכדורגל. מפעל "גביע הטוטו" המסורתי, הפותח מזה כשני עשורים את עונת הכדורגל, יישאר מחובר לטוטו מאחר שקיימת זהות מלאה ובין מפעל לבין הטוטו, המהווה נכס פרסומי ומיתוגי.