לוגו היורוליג החדש (מתוך אתר היורוליג) (צילום: מערכת ONE)
לוגו היורוליג החדש (מתוך אתר היורוליג) | צילום: מערכת ONE

היורוליג וחברת התעופה הטורקית טורקיש איירליינס הודיעו היום (שני) כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי שיהפוך את החברה הטורקית לספונסרית הראשית של המשחקים בחמש העונות הקרובות.

לפי ההסכם, מהעונה תקרא היורוליג, "טורקיש איירליינס יורוליג" וגם אירוע השיא של הכדורסל האירופי ישא את שמה של חברת התעופה.

הסכום הכולל של ההסכם אמנם לא פורסם בהודעה לעיתונות שפרסמה היורוליג, אך ברור כי מדובר בחוזה ענק שכולל גם חסות על המפעל השני בחשיבותו באירופה, היורו קאפ שגם הוא ישוחק בחסותה של ענקית התעופה מטורקיה. 

הסכם החסות ישנה את סמל היורליג כך ששמה של החברה יהיה בתוך הסמל עצמו, בנוסף, לחברה תהייה האפשרות לפרסם בכל מגרש בו יתקיים משחק יורוליג וחלק שחקני הקבוצות המשתתפות במפעל, אף יתבקשו להצטלם עבור פרסומות של החברה בעתיד.

ברתומיאו. מצא נותן חסות  (אלעד ירקון) (צילום: מערכת ONE)
ברתומיאו. מצא נותן חסות (אלעד ירקון) | צילום: מערכת ONE

"חיפשנו הרבה זמן אחר חברה שתוכל להיות לא רק שותפה אסטרטגית שתביא לנו כסף, אלא אחת שיכולה להתרום לקידום הכדורסל" אמר מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומיאו. "לטורקיש איירליינס יש היסטוריה של מעורבות ספורטיבית ואנו מאמינים שיחד איתם נוכל לקדם את היורוליג בכל מיני רבדים".

החתימה הרשמית על חוזה החסות תתקיים ב-18 באוקטובר, ערב פתיחת משחקי העונה הקרובה של היורוליג.

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, נשמע מרוצה מהסכם החסות החדש של המפעל שכל כך מזוהה בארץ עם קבוצתו. "זהו צעד חיובי מאוד עבור היורוליג, אחד הדברים הכי חשובים בהסכם שהתגבש היא העובדה שחלק מהכסף יביא ליותר שידורים של המשחקים ויגדיל את כמות החשיפה של היורוליג בעולם. דבר חשוב נוסף הוא שחברת "טורקיש איירליינס" תוכל לעזור לקבוצות היורוליג לטוס בכל רחבי אירופה במהלך העונה".

שמעון מזרחי. מברך על השינוי (קובי אליהו) (צילום: מערכת ONE)
שמעון מזרחי. מברך על השינוי (קובי אליהו) | צילום: מערכת ONE