מראדונה. לא החלטה מבריקה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מראדונה, מסי ו-13% מבני הנוער היו שבורים (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

העולם שייך לצעירים, או לפחות אליפות העולם מעניינת את הצעירים. כך משתקף מנתוני הצפייה במונדיאל, כאשר רק 24 אחוזים מבני הנוער בישראל כלל לא צופים במשחקי המונדיאל, לעומת 76 אחוזים הצופים לפחות במשחק אחד בשבוע.

כך עולה מסקר שנערך בימים האחרונים על ידי משרד הפרסום לצעירים, teenk, בנוגע למשחקי המונדיאל המתקיים בימים אלו. כמחצית מבני הנוער בישראל מעידים כי הם צופים במינימום של ארבעה משחקים בשבוע אחד במונדיאל בדרום אפריקה.

במסגרת הסקר השתתפו כ-260 בנים. 24% מספרים כי אינם צופים בכלל במשחקים, בעוד 24% הנותרים רואים במקסימום ארבעה משחקים בשבוע.

בכל הקשור להרגלי הצפייה, המסגרת החברתית היא השלטת, כאשר כמעט 60% צופים אצל חברים או לחילופין מזמינים לביתם את חבריהם. 35% צופים במשחקים בחיק המשפחה, וכ-29% חווים את החוויה בגפם. (בשאלה זו ניתן היה לסמן יותר מאופציה אחת).

פיצה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
פיצה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בנוגע להרגלי האכילה אל מול המסך: כיאה לכדורגל, 68 מפצחים גרעינים בזמן משחק, 57% אוהבים להזמין פיצה ואחוז דומה נוהג לאכול את פירות העונה למיניהם. האחוזים הנמוכים ביותר היו לאכילת ירקות, שקיבלו רק כ-8% ושוקולד שקיבל 11%. (גם בשאלה זו היה ניתן לסמן יותר מתשובה אחת או בכלל לא).

הנבחרת הנערצת ביותר בקרב הצעירים בישראל היא ארגנטינה עם 13%, אחריה נמצאת נבחרת ברזיל עם 12% ואחריהן משתרכות מאחור כל שאר הקבוצות. ל – 35% מבני הנוער אין אף קבוצה מועדפת במשחקים.

טלוויזיה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
טלוויזיה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

יניב ויצמן, מנכ"ל ובעלי משרד הפרסום לצעירים teenk, מסר: "מחלקת המחקר והאסטרטגיה של teenk מציעה מגוון ייחודי של כלי מחקר כמותיים ואיכותניים, שמעניקים ללקוחות teenk צוהר לעולמם של בני הנוער. המחלקה מלווה את הלקוחות לכל אורך התהליך השיווקי -  משלבי מחקר השוק הראשוניים, דרך גיבוש קונספט קריאטיבי ועד לבחינת אפקטיביות הפרסום".

בסקר לקחו חלק 260 בני נוער, והינו אמפירי ועומד בכלל התנאים הדרושים לכך. טווח גילאי הנשאלים נע בין 18–15.