שחקני נבחרת אנגליה. אין ספונסר (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
שחקני נבחרת אנגליה. אין ספונסר (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

זה אולי היה מעט צפוי נוכח קצב מכירת הכרטיסים האיטי שנרשם לקראת משחק הידידות הקרוב של נבחרת אנגליה מול הונגריה בעוד חודשיים. בוודאי שגם ההופעה הלא מרשימה של נבחרתו של קאפלו תרמה לעניין, אך הבוקר (שלישי) הודיעה חברת Nationwide שהייתה הספונסרית הראשית של הנבחרת כי היא איננה מעוניינת לחדש את החוזה השיווק עם ההתאחדות לכדורגל.

החוזה שהחל בקול תרועה בפתיחת עונת 2006/2007 אמור להסתיים בסוף החודש ומנהלה של החברה הצהיר כי אין בכוונתה לחדש אותו. "לאחר עשור בו היינו ספונסרים של מספר ליגות באנגליה וכמובן הנבחרת האנגלית, החלטנו להפנות את תשומת הלב שלנו לאפיקים אחרים", הצהיר יו"ר החברה, כריס האל.

המהלך של החברה מגיע לאחר שההתאחדות האנגלית סירבה לחתום עימה על חוזה ספונסריות חדש לחמש שנים נוספות כשבועיים לפני תחילת המונדיאל. הדעה הרווחת בהתאחדות אז, הייתה כי יהיה שווה לעקב את החתימה בשל האפשרות שהצלחה אנגלית בדרום אפריקה תביא לחוזה שיווק אטרקטיבי יותר מגופים נוספים בשוק האנגלי.

בינתיים, האנגלים כידוע לכולם כשלו כישלון חרוץ במונדיאל ששיאו היה תבוסה 4:1 ליריבה המושבעת בזירה הבינלאומית, נבחרת גרמניה של יואכים לאב בשמינית הגמר. כעת, בהתאחדות האנגלית מבכים לא רק את ההפסד על המגרש אלא גם את ההפסדים בכיס.

פרנק למפארד (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
פרנק למפארד. עוד סיבה לתפוס את הראש (רויטרס) | צילום: מערכת ONE