פלייבוי משתפת פעולה עם נבחרת גרמניה (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
פלייבוי משתפת פעולה עם נבחרת גרמניה (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

אליפות העולם בכדורגל לנשים תחל רק בעוד שבועיים, עובדה שרובכם ודאי לא יודעים, ודאי לנוכח ההתעניינות הכמעט אפסית מצד רוב אמצעי התקשורת ואוהדי הענף, בטח בהשוואה למקבילה הגברית, המונדיאל.

איכות משחקן של כדורגלניות גרמניה, ארה"ב, נורבגיה וברזיל המצויינות, רחוקה ביחס לעמיתיהם מסי, רונאלדו ושות', אך אין ספק כי ההתייחסות למונדיאל הנשים נגועה בסקסיזם. כמו כדי להצדיק את הטענה הזאת, בנות נבחרת גרמניה הצטלמו בפוזות חושפניות למגזין פלייבוק כדי להעיר מעט את דעת הקהל לקראת המשחקים, החל מה-26 ביוני.

"רק פרסמנו את התמונות, אנחנו עדיין מחכים לשמוע את התגובות". אמרה נינה ואן ספלונטר מפלייבוי הגרמני, שהוסיפה לדיילי מייל' הבריטי כי המהלך לא נעשה בתיאום עם התאחדות הכדורגל במדינה, אלא על ידי פנייה אל הבנות עצמן.

שלוש כוכבות באיירן מינכן, יחד עם נציגות בודדת לוולפסבורג ולגורסלו, מופיעות מעורטלות על דפי גרסת דויטשלנד למגזין הסמי אירוטי. חמש החטובות, בגילאי 19 עד 22 בהחלט מספקות את הסחורה ונראות משוחרררות ונטולת דאגות, מראות באופן חד ולא צדקני מה מקומן בקרב התודעתי בשאלת היחס לשיוויון בין המינים.

אחת השחקניות, כריסטינה גאסט מגורסלו, מועדון שמקבילו הגברי הוא בין הוותיקים בגרמניה (נוסד ב-1878), לא מצטדקת: "המסר הוא תראו אנחנו בנות חמודות ונורמליות", אמרה.

אחרי ניצחון בקרב הזה, הן יכולות להתכונן למאבק הבא והלא פחות חשוב, השמירה על תואר אלופת העולם, בו זכתה לפני ארבע שנים לאחר שגברו בגמר על ברזיל. בנות גרמניה, שיהנו מתמיכה ביתית, יחלו המסע להגנה על תוארן בעוד שבועיים בברלין.

משחקי נבחרת הנשים הגרמנית צפויים למשוך קהל מקומי של 8 עד 12 מיליון צופים בשידורי הטלוויזיה. 11 מיליון גרמנים ראו את הגמר בסין בו גברה הנבחרת שלהם 0-2 עם בנות הסלסאו.

הנה עוד דרך להרים את כדורגל הנשים (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
הנה עוד דרך להרים את כדורגל הנשים (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

אי לכך גם הספונסרים לוטשים עיניים ומשקיעים הרבה כסף בזכות ההזדמנות לשווק לקהל גדול מגוון רחב יחסית של מוצרים.

"מוצרי נשים מסורתיים יזכו לפרסום נרחב אבל גם מכוניות ובנקים, מוצרים שהשחקניות משתמשות בהן באופן יום יומי" אמר הארמוט זאסטרואו, יועץ לחברות בענייני ספונסרשיפ, לאתר האינטרנט 'דויטשה וורלד'. "הנבחרת מושכת לאצטדיונים נשים ומשפחות רבות, לכן יש כאן אינטרס מובהק לחברות המייצרות מוצרים שימושיים להמונים". הוסיף.