פיני גרשון בטור אישי ל-ONE: הכתובת היתה על הקיר (צילום: מערכת ONE)
פיני גרשון בטור אישי ל-ONE: למכבי יש אחלה רכבת מסע | צילום: מערכת ONE

פיינל פור? לא בדיוק. למרות מסע הרכש שעשתה מכבי תל אביב, המלחמה האמיתית שלה תהיה על ההעפלה לשלב הטופ 16. החיזוק של אנדולו אפס, ארמני מילאנו, ריאל מדריד, פרטיזן בלגרד ואולי חימקי מוסקבה, מאיים על העפלתה של מכבי לשלב הזה. ואת זה הצהובים בהחלט לא יכולים להרשות לעצמם.

עומרי כספי, שישחק בעונה הבאה לעיני הקהל בנוקיה (לפחות בחלק מהעונה), דורך על האצבעות של גיא פניני ודווין סמית'. גם אם הוא יהיה מצוין, הוא לא יעשה יותר משניהם. התקופה שלו לא תהיה גבוהה משל שניהם ביחד. אם הוא ייקח את הדקות של שניהם ולאחר מכן יעזוב, החור שיישאר יהיה עמוק מאשר יהיה אפשר לכסותו.

כספי זה לא תיאו פפאלוקאס, הוא לא בא כדי לשחק עשר דקות. ואם הוא ישחק פחות מ-30 דקות, כדאי שדייויד בלאט יתרגל לשמוע את הקול של אביו מאחוריו.

עומרי כספי (אמיר לוי) (צילום: מערכת ONE)
עומרי כספי (אמיר לוי) | צילום: מערכת ONE

ג'רמי פארגו שיבש למכבי את התוכניות. דייויד בלאט ידע על מה הוא מדבר כשאמר לעיתונאים שלא הכל הם יודעים. היה ברור שמכבי לא תישאר עם 15 שחקנים וגם הסגל הנוכחי עדיין לא סופי. הצהובים מנסים לנצל את השביתה כדי לבטל את סעיף היציאה של פארגו ל-NBA. לפארגו היה עד ה-1 באוגוסט להביא הצעה מקבוצה בליגה הטובה בעולם כדי להשתחרר אבל בגלל השביתה, הוא לא מסוגל להביא אחת כזאת.

אם לא היתה פורצת שביתה, ישנה סבירות גבוהה שפארגו היה ב-NBA. בגלל שכן פרצה שביתה שכזו, לא בטוח שמכבי תצליח בבוררות נגד השחקן כי מדובר בכוח עליון. לא בטוח שמכבי תעזור לפארגו לצאת מהפינה אליה הוא נכנס. במצב שנוצר, גם אם הוא יתחרט, לא בטוח שהוא יוכל לשחק במכבי בשל העובדה שההתנהגות שלו היא כמו של שכיר חרב שמכבי לא מעניינת אותו, אלא רק פארגו עצמו.

השאלה היא לא אם השחקן יישאר במכבי או לא, אלא אם הצהובים יקבלו פיצוי על כך שהגארד יילך ל-NBA. גם אם פארגו ירצה לחזור, לא בטוח שמכבי תרצה אותו. הוא פשוט לקח הימור על כל הקופה שהשביתה ב-NBA תסתיים.

פארגו מול ברנר (יניב גונן) (צילום: מערכת ONE)
פארגו מול ברנר (יניב גונן) | צילום: מערכת ONE

מילה על תיאו פפאלוקאס. אני מכיר אותו ברמה האישית. כל הסופרלטיבים שנכתבו עליו בימים האחרונים הם המינימום שאפשר להגיד עליו כאדם וכשחקן. אם הוא ייתן חצי ממה שהוא עשה עד היום, מכבי תרוויח בגדול.

לסיום, כל תעודת ביטוח שמכבי קונה היום ביוקר, לא תהיה שווה הרבה בעתיד. למה לעלות על רכבת הרים כשיש לך אחלה רכבת מסע?