מאז החלה המלחמה בעזה, מצב הטיסות מנתב"ג עדיין לא חזר לעצמו. זה התחיל מביטול טיסות כולל של כל חברות התעופה הבין-לאומיות, ואז כשלא מעט מהן התחילו לחזור, כולל חברות גדולות מצפון אמריקה וחברות הלואו קוסט, הגיעה התקפת הטילים מאיראן וגרמה לגל ביטולים נוסף.

בתוך כך, חברת אייר קנדה, שכבר חזרה לפעול בארץ מאז שהחלה המלחמה וביטלה מיד לאחר מתקפת הטילים, הודיעה שהיא מאריכה את השעיית הטיסות לארץ עד תחילת חודש אוגוסט. אייר קנדה מצטרפת לעוד שלוש חברות אמריקאיות שביטלו את טיסתן לישראל: יונייטד ודלתא שיחזרו בתחילת יוני ואמריקן איירליינס שתחזור בסוף חודש אוקטובר. המצב הזה אומר שנכון להיום רק אל על טסה לצפון אמריקה, מה שכמובן משפיע ישירות על המחיר.

> המבצע של אל על לטיסות בחורף נגמר היום

> כמו פעם: טיסות עם עצירת ביניים הפכו לאופצייה הכי זולה 

גם מחירי הטיסות לאירופה עדיין מאוד גבוהים וזאת בעיקר בגלל ביטול הטיסות של שתי חברות לואו קוסט מרכזיות: איזי ג'ט שצפוייה לחזור רק בסוף אוקטובר וריינאייר שצפויה לחזור ביוני כשטרמינל 1 ייפתח מחדש. שתי החברות הפעילו שלל טיסות ליעדי שונים ביבשת וגרמו להורדת מחירים משמעותית כשפעלו.

נתב"ג בפברואר 2024 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

גם בטיסות למזרח קיים עדיין חוסר של חברות תעופה רבות. דבר ראשון, טורקיש איירליינס, שסיפקה עצירת ביניים זולה, כבר לא רלוונטית ולא ברור מתי והאם תחזור. בנוסף, חברות נוספות שביטלו טיסות לארץ הן: אמירטס (דובאי) גאלף אייר (בחריין), קוריאן אייר וקתאי פסיפיק. יחד עם זאת, פליי דובאי מפעילה טיסות רבות לדובאי (עם אופצייה להמשיך עם אמירטס), איתיחאד מפעילה טיסה יומית לאבו דאבי ואתיופיאן מפעילה טיסות לאדיס אבבה. כל החברות האלה מציעות טיסות המשך למזרח ובכך פותחות את התחרות מהארץ. בעוד כשבוע גם אייר אינדיה צפויה לחזור לישראל.