צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
העיצוב זהה, המסכים גדלו (צילום: ספורט 5)
העיצוב זהה, המסכים גדלו | צילום: ספורט 5

סיאט לאון בדור הרביעי הוצגה בינואר 2020, וכעת מעל ל-4 שנים לאחר מכן היא עוברת סוג של מתיחת פנים שמקווה להשאיר אותה עדכנית ואטרקטיבית יותר. מתיחת הפנים נוגעת בעיקר לשדרוג המולטימדיה ומנועים חדשים. בשלב זה נמסר מהיבואנית, צ'מפיון מוטורס, כי אין מועד הגעה מדויק ללאון המעודכנת.

עיצוב ותא נוסעים
למרות שחלפו להן השנים מאז הוצגה לראשונה, בסיאט לא ממהרים לעדכן את העיצוב החיצוני המוצלח למדי, וכדי בכל זאת לרענן אותה, מוצעת כעת לראשונה תאורת מטריקס לד.

בתא הנוסעים השינוי משמעותי יותר והלאון המעודכנת תמשיך להציע לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 שזכה לתצוגה עדכנית ובנוסף מתחדשת במולטימדיה עם מסכי מגע גדולים יותר "10.4 ו-"12.9 (לעומת "8.25 ו-"10) שמציעים כעת מערכת הפעלה חדשה, קישוריות אלחוטיות ועדכוני OTA. עוד חידוש נוגע למשטח טעינה אלחוטי ששודרג להספק של 15 וואט וכולל אוורור.

יחידות הנעה
הלאון המחודשת מציעה מנעד רחב של יחידות הנעה, כאשר אל גרסאות הבנזין 2.0 ליטר 190 כ"ס וה-1.5 ליטר 150 כ"ס מיקרו-היברידי מצטרף כעת מנוע 1.5 ליטר בהספק מופחת של 115 כ"ס ו-22.4 קג"מ.

נזכיר כי בדור הקודם הוצעה הלאון במחיר אטרקטיבי למדי בשידוך למנוע 1.0 ליטר 115 כ"ס אך עם 2 קג"מ פחות. למנוע החלש גרסה רגילה המשודכת לתיבה ידנית עם 6 הילוכים או מיקרו-היברידית המשודכת לתיבה כפולת מצמד עם 7 הילוכים.

מהעבר השני, סיאט לאון מקבלת את הנעת הפלאג-אין החדשה של קונצרן פולקסווגן, העושה שימוש במנוע 1.5 ליטר ובשידוך למנוע חשמלי מתקבל הספק של 204 כ"ס. הסוללה בקיבולת 19.7 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של קצת יותר מ-100 ק"מ ובעלת יכולת טעינה מהירה בקצב של 50 קילוואט.