הראיון הנדיר של עדן: לצערה, עדן גולן לא נהנית מחוויית האירוויזיון המלאה - ומתמקדת בחזרות לחצי הגמר השני מחר ובבילוי עם המשלחת הישראלית במלון, בגלל האווירה המתוחה במאלמו. למזלנו, תפסנו אותה היום לשיחה עם mako - כדי לברר איך התחושות רגע לפני ההוריקן.

"הבמה מדהימה, זה מטורף להיות פה", מספרת גולן ל-mako. "זה מרגיש כמו חלום להיות פה, לא מאמינה שהרגע הזה כאן, ואני פה ואוטוטו עולה על הבמה"

זה באמת נורא כיף לראות את עדן באנרגיות מלאות, כי בזמן שהמון מתמודדים משתתפים בהופעות ומסיבות, היא, רוב הזמן, ספונה בחדר במלון. האם היא מרגישה פספוס? "לא. לא. אני נהנית מכל רגע. חזרות, כל מה שאפשר. אני כל מה שאני חושבת עליו זה להיות פה על הבמה ולתת את כל כולי בשביל לרגש אנשים להשמיע את הקול שלנו", סיפרה.

ומה לגבי המבקרים? "אני פה בשביל המוזיקה ואהבה", נמנעת עדן, "ולמסור פיס ולאב ולגעת בנשמות של אנשים וזהו, כל השאר...". ולתומכים ולצופים היא מוסרת: "תודה רבה לכולם על התמיכה, אני מרגישה אותה וזה נותן לי כל כך הרבה כח". מחכים לראות אותך מחר על הבמה! בהצלחה!

קרן פלס, שיצרה את השיר לתחרות השנה לצד אבי אוחיון וסתיו בגר, סיפרה ל-mako בריאיון מהעיר השוודית כי "השנה זה בער בי. אני לא כתבתי בכלל מאז אוקטובר והאמת שקצת לפני, אוקטובר עשה לנו זעזוע רציני שאנחנו מרגישים אותו והוא עוד לא נגמר", אמרה פלס על כתיבת השיר. "ישבתי ב'כוכב הבא' והבנתי שאני צריכה לכתוב שיר השנה. כמישהי שכותבת שירים, אין לי הרבה הזדמנויות לעשות משהו שהוא שליחות מעבר ללהעביר מסר אישי, או אפילו כללי, זה להעביר מסר לאומי, להיות חלק מהצוות שמייצג את ישראל ובוחר אילו מילים נגיד ואיזה צלילים נשיר ובאיזו מין חוויה נעביר את הקהל, והיה לי מאוד חשוב ואני ממש גאה להיות פה".

על שינוי המילים שהתבקש הצוות לבצע לשיר המקורי, אוקטובר ריין, מבהירה פלס: "אני לא עצרתי להתבאס לשנייה, המילים המקוריות יותר טובות כך הן נכתבו, אבל לא התבאסתי לשנייה כי שוב, הטקסט שלי עצמו הוא לא הדבר הכי חשוב והיצירה שלי לא מה שחשובה, המדינה היא מה שחשוב". באשר לשיר ולגולן, היא הוסיפה כי "השיר נשמע מדהים והיא שרה אותו מדהים והוא עשוי מדהים. כל מי ששומע אותו יודע למה התכוונו ומי אנחנו ומאיפה באנו. כל מי שיושב בבית, גם אם הוא לא יצביע לנו, שזה יכול להיות, מכל מיני סיבות שלא קשורות דווקא ליצירה, הוא יקבל את המסר, ובשביל זה באנו".