זה כבר מגוחך. הנציגה האירית במבי ת'אג נשאלה אמש, לאחר החזרה שלה לגמר אירוויזיון 2024, על התחושות לגבי ההעפלה של עדן גולן ו"הוריקן". תחזיקו חזק, כי התשובה תפיל אתכם: "בכיתי עם המשלחת שלי". ת'אג קיימה את הראיון כשעל צווארה כאפייה שחורה, שמזוהה עם המאבק הפלסטיני עוד משנות התשעים ותקופת האינתיפאדה.

מתי עדן מופיעה? נגד מי אנחנו צריכים להיות? כל מה שצריך לדעת על גמר אירוויזיון 2024

לגבי ההשתתפות של ישראל בתחרות השנה, לת'אג יש כמובן דעה נחרצת. לטענתה "זה לגמרי מאפיל על הכל, והולך נגד כל מה שהאירוויזיון אמור להיות. זו קבוצה גדולה של אנשים, והמתחרים שלהם לא מורשים אפילו לפגוש אותנו - שחס וחלילה לא ננהל שיחה שבה דעתם עלולה להשתנות. זה ללא ספק מטיל ענן גדול על כולם".

במבי ת'אג והשיר Doomsday Blue נמצאים נכון לעכשיו במקום החמישי בהימורי התחרות, כשישראל ועדן גולן עדיין במקום השני. ת׳אג כזכור חתמה על עצומה שקוראת להחרים אותנו מהאירוויזיון ונחשבת לאחת מהקולות הבולטים נגדנו במאלמו כרגע. לחזרה שלה בחצי הגמר היא עלתה עם כיתוב עתיק על הפנים שקורא להפסקת אש, אך לאחר התערבות ה-EBU, היא עלתה לחצי גמר עצמו עם כיתוב אחר.

הדרמה מאחורי הקלעים עם יוסט המתמודד ההולנדי

על פי אתר החדשות השוודי AD, המשטרה התערבה בחקירת התקרית של המתמודד ההולנדי באירוויזיון 2024, יוסט קליין. כזכור, אתמול לא הופיע קליין במהלך החזרות הגנרליות עם שירו Europapa, וכעבור מספר שעות הודיע תאגיד השידור האירופי כי הוא חוקר תקרית בה היה מעורב הזמר וכי הוא לא ישתתף בחזרות עד להודעה חדשה. לפי הדיווחים נראה כי ייתכן וקליין לא ישתתף בגמר אירוויזיון 2024 הערב (שבת).

באתר השוודי מבהירים כי לא הוגשה תלונה, אך המשטרה תשאלה מספר אנשים שהיו מעורבים באירוע, ולא סיפקו פרטים נוספים. כזכור, מספר כלי תקשורת בחו"ל דיווחו כי התקרית המדוברת היא עימות פיזי בין קליין לבין צלמת במתחם האירוויזיון. עיתונאי "כאן" דב גיל-הר דיווח כי שמו של קליין ודגל הולנד הוסרו מחדר ההלבשה שלו במתחם האמנים.