ג'ק טייטום התחיל דרכו המוזיקלית בלהקות אינדי קטנות בקולג' בבלקסבורג, ורג'יניה, עיר מולדתו. ב2009 החל להקליט תחת השם ווילד נאט׳ינג, ושחרר קאבר לשיר המקסים "Cloudbusting" של קייט בוש. בעקבות הצלחת הסינגל, חתם ג'ק בלייבל האינדי המוערך Captured Tracks, שכולל בין היתר גם את מק דמאקו וביץ׳ פוסילס. ״Gemini״, האלבום הראשון שלהם, הוא מיזוג של מיטב הסגנונות, בהתאם לטעמו האקלקטי של ג'ק. שוגייז, דרים פופ ולואו פיי, וכמובן מתקתקות פופית אייטיזית שכזו, הכל מתלכד לידי מכלול שמביא את המאזין לריחוף קל.

"Summer Holiday", הסינגל הראשון מהאלבום, מבטא היטב את הסופרלטיבים הרבים שצוינו פה, ומציג את חזונו המוזיקלי של ג'ק. האלבום שוחרר ב-2010, ואף זכה להיכנס לרשימת 100 האלבומים הטובים ביותר לשנה זו במקום ה-49 של המגזין פיצ׳פורק. הישג מוכבד לאלבום ראשון של סטודנט אמריקאי בין 21, אותו הוא כתב, הלחין והפיק לגמרי לבד.

רק חמישה חודשים לאחר מכן, שחרר ג'ק את האי.פי "Golden Haze". גם הוא כמו קודמו, הולחן ובוצע לחלוטין על ידי ג'ק, והדמיון בין השניים ניכר. כאשר אדם אחד מקליט את הגיטרות, התופים, הבס והסינתיסייזר לבדו, ישנה ערובה ליצירה לא מתפשרת שמאפיינת בדיוק את כל מה שהיוצר התכוון אליו.

לעומת זאת, באלבומם השני של הלהקה, "Nocturne", ניתן לשמוע סאונד יותר מקיף, יותר שלם. להקלטת האלבום הצטרף המפיק ניקולס ורנס, שידוע בזכות עבודתו על להקות כמו דה וור און דראגז, אנימל קולקטיב ולהקות אינדי נוספות. העובדה שהקליט לראשונה באולפן, לצד אדם נוסף, הוסיפה ללהקה רובד נוסף שלא היה לה קודם, בוגר יותר, "מהוקצע" יותר.

כבר בסינגל הראשון, "Shadow", ניתן לשמוע את השינוי המדובר. צליל הכינורות שמלווים את השיר, הוא צליל שג'ק לא היה יכול, או אפילו חושב להשתמש בו ללא עזרתו של ורנס. "העניין הגדול ביותר היה פשוט לעבוד עם מפיק" אמר ג'ק. "העובדה שיש לך מישהו בעל ידע נרחב מאוד לצידך". עם תופי ניו-וייב בשיר "Paradise" וגיטרה סרפ-פופית בשיר "Only Heather", נראה כי ג'ק נחשף לכיוונים חדשים, שהפכו את אותו לאלבום יותר שופע ונרחב שהביא ללהקה הכרה מעבר לתחומי הז'אנר.

ואכן, מאותו הרגע נראה שווילד נאט׳ינג לא צועדים במקום, ובטח שלא תקועים בעבר. ג'ק מושפע מלהקות רבות וזרמים שונים ולא מתבייש להודות בכך. מידי כמה חודשים מתפרסם בעמוד הסאונדקלאוד של הלהקה מיקס מוזיקלי עם קטעים מתקופות שונות וז'אנרים מגוונים מהם מושפע ג'ק. באחד מהמיקסים ניתן לשמוע אמנים כמו פט שופ בויז ורוקסי מיוזיק, ובאחר מיקס שלם של פסקולים מסרטים של המלחין אניו מוריקונה.

באביב 2013 ג'ק החליט לשנות אווירה, והאזין הרבה לרוק האקפסרימנטלי של בריאן אינו וטוקינג הדס. התוצאה – "Empty States", האי.פי השני של הלהקה. "אנשים לא מצפים להרבה מאי.פי, אז אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה", אמר ג'ק לאחר יציאת האלבום, ואכן, המעריצים המושבעים קיבלו אלבום שלא מזכיר את קודמיו מבחינת הסגנון. הסאונד החלומי ותחושת הריחוף נשארו, אבל המלודיות הנעימות הפכו למקצבי ניו-וייב האגדי של טוקינג הדס ואינו.

שלוש שנים לאחר מכן, קיבלנו את ״Life Of Pause״, אלבומה השלישי של הלהקה. שלוש שנים זו תקופה ארוכה בחייה של להקה, ובעקבות ההיכרות עם ווילד נט'ינג, לא ידעו המעריצים למה לצפות.״ Reichpop״, הסינגל הראשון ששוחרר, הוא מחווה למלחין המינימליסטי סטיב רייך. השילוב של מרימבה, כלי ההקשה האפריקאי שפותח את השיר השאיר את המאזין הנאמן עם המון סימני שאלה בנוגע לזהות האלבום שהוא עומד לקבל.

"Life of Pause" הוא אלבום מגוון. כל כך מגוון שלא ניתן להגדיר אותו מוזיקלית. עם חלוף הזמן וילד נוט'ינג הופכים מלהקה ז'אנרית ללהקה שכל שיר שלה לוקח אותך למקום אחר, לתקופה אחרת. את האלבום הזה לדוגמא, העיד ג'ק שהוא כתב כשהוא מושפע מזרם הפילי סול, זרם במוזיקת הסול ששופע בכלי מיתר, הקשה ונגיעות ג'אז חלקלקות. "בלייף אוף פאוס, וילד נוט'ינג אולי קיבעו רגליהם חזק בקרקע, אך זה לא עצר את ג'ק טייטום מליצור את רעש הרקע היישר מתוך החלום הכי מסוחרר שלך" – נכתב במגזין DIY המפורסם. ואני, מוכן ללכת שבי אחרי Wild Nothing, בעירנות ובחלום. לזרום איתם על כל גחמה מוזיקלית שתצוץ.

לסיבוב ההופעות הנוכחי היצטרפו לג'ק גם ניית'ן גודמן (גיטרה), ג'ף היילי (בס), קווין נייט (קלידים) וג'רמיה ג'ונסון (תופים). הלהקה תופיע בבארבי בתל אביב, כחלק מסיבוב הופעות לקידום האלבום החדש. בהופעה תנגן הלהקה שירים מהאלבום זה, לצד שירים ישנים שמקבלים משמעות חדשה כאשר מבוצעים על במה. לשמוע בערב אחד קטעים משש שנות הפעילות של הלהקה, מקביל להאזנה לפלייליסט בן שישה עשורים ושישים ז'אנרים. חוייה שנשמעת חלומית. הוא יופיע בבארבי תל אביב ב-7.6 ואת הכרטיסים שעולים 129 ש"ח ניתן לרכוש כאן.