לפני כמה ימים נועה קירל התארחה בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס", שם התייחסה לשמועות אודות טיפולי הזרקה שעברה בפנים. נועה מצדה הכחישה את העניין ואמרה שהיא עדיין צעירה בשביל זה ("אני רק בת 22 , כשאגיע לגיל אם ארצה, אזריק"). באותה הזדמנות, חשפה הרגל מילדותה שייתכן כי השפיע על מבנה הפנים שלה. "מצצתי אצבע עד גיל ממש מאוחר - עד כיתה ג'. זה שינה לי את כל המבנה של הפה, הלסת והשיניים".

מציצת אצבע משפיעה על מבנה הלסת

בעקבות הגילוי של נועה, בדקנו עם מומחים אם הרגל כזה אכן עשוי להשפיע על מבנה הלסת בגיל מאוחר יותר. "זה מאוד שכיח, 60%-70% מהילדים מוצצים אצבע עד גיל מאוחר, אני רואה את זה הרבה", אומרת ד"ר יעקובי לאה, רופאת שיניים. לדבריה, הרגל כזה בהחלט עשוי להשפיע על מבנה הלסת. "כשמרבים למצוץ את האצבע, הלסת מתפתחת יתר על המידה, ואז השיניים יוצאות החוצה, מה שמשפיע גם על מראה השפתיים שנראות גדולות יותר. לעיתים רבות, השיניים העליונות זזות קדימה, וזה גם מפריע לסגירה תקינה שלהן". עוד היא מציינת שהתופעה הזו נקראת "OPEN BITE" והיא עשויה להשפיע גם על מבנה הלחיים.

מוצץ אצבע (צילום: שאטרסטוק)
ההרגל עשוי להשפיע על מבנה הלסת | צילום: שאטרסטוק

ד"ר חגי סלוצקי רופא שיניים ראשי בכללית סמייל, מומחה בבריאות ציבור, מוסיף כי יש ילדים שמוצצים אצבע אפילו עד גיל 18. "בדומה למוצץ, זה הרגל שקשה להיפטר ממנו. כשנכנסת האצבע בין השיניים, נוצר רווח גדול בין השיניים העליונות לבין התחתונות וזה יוצר מנח שיניים לא נכון. במקום שהחך יתפתח לרוחב הוא נעשה גבוה וצר יותר. במקרה כזה, לרוב נדרש לבצע צריך יישור שיניים, שבמהלכו בעצם מכניסים את השיניים העליונות פנימה בחזרה. ככל שמוצצים את האצבע ליותר זמן, כך גדל הסיכוי לנזק משמעותי יותר".