טרנדים באסתטיקה באים והולכים, ולרוב מי שמכתיב את השיגעון החדש הוא כוכב קולנוע הוליוודי או כוכבת רשת. הפעם, הייתה זו כוכבת הסדרה "גלי" – ליאה מישל שבחרה לפרסם תמונה של פניה החטובות, ואם לשפוט לפי השיח שהתמונה עוררה ברשת – אולי חטובות מידי.


לפי השערות של מומחי אסתטיקה שונים, הכוכבת עברה הליך קוסמטי שנוי במחלוקת, הכולל הסרה כירורגית של השומן בין עצמות הלחיים ועצמות הלסת, שנעשית דרך חתכים בפה במטרה להדגיש את מבנה עצמות הפנים.
המנתחת הפלסטית האמריקאית ד"ר אירה סבצקי, אמרה בתגובה ל- Daily Beastz שה"טיק טוק" מעורר עניין בתהליך. "הסיבה לכך שהסרת כריות שומן בוקאלית כל כך פופולרית, היא משום שקו הלסת הפך למצרך מבוקש - כולם רוצים קו לסת חטוף, זה השיח ברשת בימים אלה".

View this post on Instagram

A post shared by Lea Michele (@leamichele)

"הדגשת מבנה עצמות הפנים היא לצמיתות"

"מדובר בהליך מוכר בתעשיית האסתטיקה אך קצת פחות לציבור המכונה "Buccal Fat Pad Removal" - ניתוח להסרת שומן בוקאלית", מסביר ד"ר אברי רווה מומחה לכירורגיה פלסטית ובעל מרפאות רווה בתל אביב. "הפרוצדורה בעצם פועלת להסרת השומן העודף הנמצא בכיס הלחי בפנים, שתפקידו לחדד את קווי המתאר בפנים, ולהעניק לפנים מראה צר יותר".


ד"ר רווה מסביר שבמרבית המקרים הטיפול נובע מצורך המטופל או המטופלת להפחית את המראה העגלגל של הלחיים, עם זאת הוא מציין - "חשוב לזכור שהסיבות לרוב הן גנטיקה או השמנה, ולכל סיבה דרך טיפול מתאימה ולכן זהו אינו תהליך המתאים לכולם".


לדבריו, ההליך עצמו לא מסובך והוא נעשה בהרדמה מקומית. לאחריה, מתבצעת הסרה כירורגית של השומן בין עצמות הלחיים ועצמות הלסת באמצעות חתכים קטנים ופנימיים בתוך חלל הפה. "כל התהליך לוקח בערך שעה והדגשת מבנה עצמות הפנים היא לצמיתות. אולם, מה שלא מספרים ברשת זה שתקופת ההחלמה הדרושה לרוב אורכת מספר שבועות".

הלסת של בלה חדיד (צילום: @bellahadid, instagram)
עברה או לא עברה ניתוח כזה? בלה חדיד | צילום: @bellahadid, instagram

אבל כאמור, מדובר בטרנד שנוי במחלוקת. ד"ר סטנפורט ברומנד, מנתח פלסטי מניו יורק למשל, פחות מתלהב מהפרוצדורה. "ככל שמתבגרים הפנים הופכות להיות רפויות יותר, והליך כזה יכול לגרום למראה זקן ומבוגר יותר".

 
אגב, ליאה מישל היא לא הראשונה שמתנסה בפרוצדורה כזאת. גם כוכבות אחרות כמו כריסי טיגן בחרה לעבור אותו, ולפי ספקולציות שונות שרצות ברשת, ייתכן שגם כוכבות כמו סופי טרנר, בלה חדיד, זואי קרביץ ועוד עברו תחת ידי הפלסטיקאי. עם זאת, חשוב לציין שלא כולם בעד העניין. "טרנד הסרת השומן הבוקלי שמשתולל בהוליווד כרגע כל-כך מטורף, אני לא מבינה למה מפורסמות מנסות להיפטר ממנו", אמרה ל TIKTOKER השחקנית אוליבייה ליין. ומה אתם חושבים?