יובש בעור שבאזור המרפקים היא תופעה נפוצה שנוטה לחזור ולהציק לנו שוב ושוב. לרוב זה קורה בחודשי החורף הקרים והיבשים, אך חלקנו נרגיש בזה לאורך רוב השנה. אז למה זה קורה דווקא במרפקים ומה אפשר לעשות לגבי זה?

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

לפי ד״ר מרווין פטרסון, דרמטולוג, העור במרפקים שונה באופן משמעותי מהעור בשאר הגוף. "הוא נוטה להיות עבה יותר, שכן הוא צריך לעמוד במתיחה מכנית (בשל תנועת המרפק). והוא יבש יותר כיוון שבאזור הזה ישנן פחות בלוטות שומן בעור", הסביר ד״ר פטרסון למגזין Good Housekeeping. העור שסביב המרפקים למעשה מייצר פחות ליפידים ששומרים על לחות העור.

אקזמה, שינויים הורמונליים והתייבשות יכולים להוביל למרפקים יבשים, אך מדובר בתופעה נפוצה גם בקרב האוכלוסייה הכללית. אז מה אפשר לעשות כדי לשמור על מרפקים בריאים? הנה כמה טיפים.

להשקיע בקרם לחות

כיוון שהאזור הזה נוטה ליובש, הוא מצריך טיפול מסור. השתדלו למרוח קרם לחות מדי בוקר וערב, עדיף קרם לחות ללא בישום שמיועד לעור רגיש. זה גם יעזור לטפל במרפקים היבשים וגם ימנע מהיובש לחזור.

מורחת קרם ידיים (צילום:  itakdalee, shutterstock)
למרוח קרם לחות מדי בוקר וערב | צילום: itakdalee, shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> התקלח בצימר בגליל - ונותר נכה
>> גברים, אל תתעלמו מהסימפטומים הבאים
>> כך ירדתי 7 קילו עם תפריט שכולל בורקס וצ'יפס

להשתמש בסבונים הנכונים

לאלו מכם שסובלים מיובש במרפקים, מומלץ להימנע ממוצרים מסוימים שעלולים להחמיר את המצב. הימנעו מתכשירי פילינג לגוף שעשויים להיות חזקים מדי, כמו פילינג עם גרגרים או פילינג המכיל חומצות. כשאתם מסתבנים במקלחת, בחרו בסבונים עדינים, מומלץ כאלה ללא בישום והיפואלרגניים.

לבחור את הביגוד היטב

מתכננים חופשת סקי ביעד אירופי קריר? אם יש לכם נטייה ליובש בעור שסביב המרפקים, השתדלו להשתמש בביגוד שעשוי מבדים טבעיים, עדיף כותנה מלאה, כדי למנוע גירוי בעור.

להתקלח בטמפרטורה הנכונה

אנחנו משערים שבקיץ אתם ככל הנראה מעדיפים את המים שלכם קצת קרירים יותר במקלחת, אבל חלקנו אוהבים אמבטיה חמה ברוב ימות השנה. כי זה מושלם אחרי יום עבודה רוויי סטרס ומאפשר לנו להתפנק לפני השינה. אבל אם יש לכם יובש במרפקים, כדאי להימנע מטמפרטורה גבוהה מדי של מים. אז בפעם הבאה שאתם מתכננים אמבטיה חמה, זכרו שככל שהמים חמים יותר, כך העור מתייבש יותר. העדיפו מים פושרים או קרים.