הדבר האחרון שאפשר להגיד על תמונת הצלחת עם האוכל שהעלה בריאן ג'ונסון לטוויטר, הוא שזה משהו שהייתם רוצים לאכול. מעין עיסה ירקרקה-חומה, עם זירעונים וגרעינים ואבוקדו - כזה שנראה כאילו הוא מנסה לברוח מהצלחת. ג'ונסון, מיליונר הייטק שהתפרסם בחודשים האחרונים בגלל התוכנית השאפתנית שלו להחזיר אחורה את גלגל הזמן, מסביר שזאת בסך הכל ארוחת הבוקר האולטרה-בריאה שלו. בתפריט: עדשים שחורות (רק 300 גרם), ברוקולי מאודה, כרובית מאודה, פטריות מיטאקה, שום, ליים, כמון, חומץ תפוחים, זרעי המפ, אבוקדו וכף שוקולד מריר במיוחד. הכל שקול ומדוד, ובכל פריט בארוחה הושקעה מחשבה. במסגרת מטרת העל של ג'ונסון, לכל פירור שנכנס לו לפה יש סיבה. ולא רק – לכל אקט הכי קטן שהוא עושה ביום שלו יש מטרה. הכל נחקר, נמדד ונשקל על מנת להפוך אותו לאדם שלא רק לא מזדקן, אלא גם כזה שהולך אחורה. מעין בנג'מין באטן לעשירים בלבד.

ג'ונסון, 45, התפרסם לאחר שהצהיר שהוא השקיע 2 מיליון דולר בפרויקט שלו, שאותו הוא מכנה Blueprint, ובעקבותיו זכה להרמת גבות קולקטיבית ולא מעט ביקורת. לפני עשור הוא מכר את החברה שלו לפייפאל תמורת 800 מיליון דולר, ומאז הוא בונה את פרויקט בלופרינט, במטרה להגיע לבריאות מטבולית השקולה לזו של נער בן 18. הוא מגדיר את עצמו כ"אדם הכי מנוטר בעולם", משום שעל מנת לממש את התוכנית הוא נמצא במעקב תמידי של רופאים וחוקרים שבודקים את המדדים שלו בכלים שונים כדי להעריך את קצב ההזדקנות שלו (או יותר נכון את קצב הפיכתו לצעיר), תחת כל מערכת ומערכת בגופו. את התוצאות ניתן לראות בכל שלב באתר בלופרינט, שם הוא גם חולק את המידע באופן שקוף ביותר עבור כל מי שמעוניין לקחת חלק. המוטו, כפי שמופיע בראש האתר, הוא "היו האבולוציה האנושית הבאה, בנו את עצמכם האוטונומי". הוא השקיע מיליוני דולר בפרוטוקול, שהוא למעשה אלגוריתם שמבוסס על מדע ומכתיב לו מה בדיוק לעשות. את התוכן המלא הוא מציע בחינם, כאמור, אבל זה לא משהו שאדם מן היישוב באמת יכול לחיות על פיו. את זמנו הוא מחלק בין הבית לבין משרדי הרופאים שאצלם הוא מנוטר – 30 רופאים עוקבים אחריו ולומדים את התוכנית ביחד אתו, מבצעים מאות בדיקות על למעלה מ-70 איברים בגופו.

למעלה ממאה תוספי מזון

"המטרה היא ששנה אחת של גיל כרונולוגי תעבור והגיל הביולוגי שלי יישאר אותו דבר", הוא כותב באתר. "אין תרופת פלא בשביל זה, לכן אני משתמש מיותר מ-200 פרוטוקולים של מחקר מתקדם", הוא מוסיף, וביחד עם ערוץ היוטיוב שלו, והטוויטר הפעיל, הוא פורט לפרוטות את כל אחד ואחד מהפרוטוקולים שלפיהם הוא פועל. באתר תוכלו לקרוא את התוצאות העדכניות שלו, את מדידות השגרה, מצב הלב, המוח והריאות שלו, מצב מערכת העיכול שלו, מצב העור, העיניים, השיער, כמה הוא ישן ואיך, מה הוא אוכל ואיזה תוספים הוא נוטל, איזה כושר הוא עושה; וכן, גם כמה מהאתגרים שהמערכת שלו מזמנת לו. אחרי שנכנסים לעובי הקורה באתר שלו, שם הוא מציין כל גרם וגרם של מזון ואת למעלה מ-100 (!) הסוגים של תוספי המזון שהוא נוטל – קשה שלא לחשוש שמדובר ביצור לא לגמרי אנושי. הרי גם הנחושים ביותר שבינינו לא מסוגלים לחיות תחת משמעת כל כך נוקשה ותדירה.

זה לא שיש לו איזה אאוטלט – ג'ונסון לא סוטה מהפרויקט שלו במ"מ. "לקח לי זמן ללמוד את זה אבל: צ'יט דייז (ימים שבהם מרמים בדיאטה - י.פ) הם אף פעם, אף פעם, אף פעם, אף פעם, אף פעם לא שווים את זה", הוא כתב לאחרונה בטוויטר. "ישו האכיל בלחם ואלכוהול, פוגע ומזקין. אני אאכיל אתם בחומרים מזינים שמעוררים ויוצרים חיים", צייץ, והקים על עצמו תגובות נזעמות. "אתה כנראה המיליארד הכי מרוכז בעצמו באופן פומבי שהעם האמריקאי אי פעם ראה. אפילו טראמפ לא מצץ לעצמו ככה", כתב מגיב שלא מתרשם. "אולי אם לכולנו היו מיליונים, היינו יכולים לעלות על רכבת החיים הנצחיים שלך. ובבקשה תפסיק עם השטויות של הכוונות האלטרואיסטיות שלך – אתה בסך הכל רוצה לעשות עוד הון מהפרוטוקול של בלופרינט. אתה בסך הכל איש מכירות בסופו של יום, רק עם שרירי בטן יותר גדולים", כתב מגיב אחר. "זה יהיה ממש מצחיק אם הוא ימות יום אחד בתאונה סתמית", כתבה מגיבה מפרגנת נוספת.

ג'ונסון מצליח להרגיז לא מעט אנשים עם הזחיחות האין-סופית שלו וכמויות הכסף שהוא שופך על עצמו. אבל קשה לומר שהוא לא מחויב עמוקות לרעיון. בערוץ היוטיוב שלו אפשר להתרשם מהאופן שבו הקונספט זורם לו בדם. סיור בבית שלו, שהוא גם המטה המבצעי של בלופרינט, מבהיר עד כמה כל פרומיל אצלו מחושב - מרמת האוויר בתוך הבית שמנוטר תמידית על ידי פילטרים, דרך הצמחים שעל הקיר מאחורי המשרד שלו ועד הקליניקה, שבה הוא מבלה את רוב זמנו. ג'ונסון, כך נראה, סבור שהוא מתחיל מהפכה אבולוציונית, לא פחות.

למקרה שתהיתם - נכון להיום, המדדים שלו די מדהימים. לפני שנה הוא הוריד את הגיל האפי-גנטי שלו (הסביבה וההתנהגות שלנו משנה את הגנטיקה שלנו) ב-5.1 שנים תוך שבעה חודשים. אגב, זה נחשב לשיא עולמי בתחום. הוא הוריד את הקצב ההזדקנות שלו ב-31 אחוז. למעלה מ-100 סמנים בדם נמוכים מהגיל הביולוגי שלו. יחס השומן והשריר שלו נחשב מושלם. מבחינת כושר - הוא בן 18. הוא אוכל בחלון של 8-6 שעות בלבד, צורך 1977 קלוריות של מזון טבעוני בשלוש ארוחות, ונוטל כאמור למעלה מ-100 תוספים.

הרופא הראשי של הפרויקט, מומחה ללונג'ביטי בן 30 בסך הכל, ובנו בן ה-17 של ג'ונסון, עושים את התוכנית ביחד אתו, רק שהם אוכלים בשר. רוב הארוחות שלו נראות אותו דבר, ואף לא אחת מהן מעוררת תיאבון. הוא מוציא כ-45 דולר ליום על האוכל שלו. התוספים, מן הסתם, עולים הרבה יותר. ג'ונסון מתאמן מדי יום, בדגש על בניית שריר ועל מתיחות של כל שריר ושריר בגופו. הוא מטפל בעור שלו בצורה מסיבית מדי יום, בעיקר בתכשירי טיפוח אנטי-אייג'ינג על הפנים והגוף, ומבהיר שהדבר הקריטי ביותר בתוכנית שלו הוא שינה. את שעת השינה שלו הוא מגדיר כמגדלור – היא אף פעם לא זזה. שעה לפני השינה הוא לא עושה כלום, כמה שעות לפני הוא משתמש במשקפיים חוסמי אור כחול. יש לו מזרן מיוחד לשמירה על טמפרטורה וחדר חשוך לחלוטין. ג'ונסון גם מקפיד לישון לגמרי לבד, ואחרי שארוסתו לשעבר תבעה אותו על כך שהוא נטש אותה לאחר שחלתה בסרטן שד, זרק אותה מהבית והותיר אותה ללא כלום – כנראה שהמשבצת הזאת לא תאויש כל כך מהר.