בייבי לזניה, המתמודד הקרואטי באירוויזיון 2024 שהגיע למקום השני, מספר: קיבלתי פרס כספי של 50 אלף יורו מממשלת קרואטיה - אתרום את כולו לבתי חולים. זוכי האירוויזיון לא מקבלים פרס כספי מהתחרות עצמה, אבל ממשלת קרואטיה החליטה לפרגן לבייבי לזניה עם פרס של 50 אלף יורו - פרס עליו בחר לוותר ולתרום לאחרים.

"אני מודה לממשלה על הפרס, אבל אני לא יכול לקבל את הכסף הזה", כתב הזמר בחשבון האינסטגרם שלו. "אני יכול לתת הרבה סיבות, אבל הראשונה היא שיש הרבה אנשים וארגונים שהכסף הזה יעזור להם הרבה יותר. אני מבקש ממר פלנקוביץ' (ראש ממשלת קרואטיה) לתרום 25 אלף יורו למחלקת אונקולוגיה בשמי ובשם ממשלת קרואטיה. את החצי השני אתרום למחלקה אחרת בבית חולים בזאגרב".

כזכור, בייבי לזניה היה המועמד המוביל לזכייה בתחרות בטבלאות ההימורים במשך תקופה ארוכה, והוא אכן זכה בקרב הצבעות הקהל - אך סיים במקום השני, מתחת למתמודד.ת השוויצרי.ת, נמו, שקיבל.ה את רוב נקודות השופטים. מתחת למתמודד הקרואטי, בהצבעות הקהל, ניצבת ישראל - עם 323 שקיבלה מהצבעות הצופים.

את ההישג המרגש עבור קרואטיה, המקום הכי גבוה בו זכתה המדינה מאז הצטרפה לאירוויזיון כמדינה עצמאית, חגג בייבי לזניה בהופעת ענק מול אלפי קרואטים. "אני לא יודע מה לומר ואיך להודות לכם, הבאתם כל כך הרבה שמחה, אושר וגאווה ללב שלי, של המשפחה שלי והצוות שלי", כתב לאלפים שהגיעו לראותו כשחזר לקרואטיה.