רצים לחופה (צילום: jupiter images)
אין לאן לרוץ, בואו לחסוך זמן וכאב ראש | צילום: jupiter images

הגיע הזמן שמישהו כבר יגיד את זה: חתונה זה לא סיפור פשוט. הבשורה הטובה היא שכשהערב הזה מגיע, את שוכחת את כל מה שהיה מחורבן בדרך וזוכרת את היום הזה כחוויה הכי טובה שעברה עלייך. הבשורה הרעה היא שלוקחים בין שלושה לתשעה חודשים עד שהערב הזה מגיע, ובינתיים את אוכלת חצץ מספקים יקרנים, התמקחויות מורטות עצבים ועשרות דעות של אנשים שראו אותך בפעם האחרונה כשהיית בת ארבע ועכשיו רק הם יודעים מה הכי טוב בשבילך.
החוכמה היא לקחת את הכול בפרופורציות ובקלות. איך עושים את זה? שלוש חברות העוסקות בארגון חתונה מציעות לך אלטרנטיבה: תני לנו להרכיב לך דיל. אבל לפני שאת ממהרת לפסול את הרעיון בטענה שזאת עבודה בעיניים והמטרה הנסתרת שלהם היא רק לעשות עלייך קופה, קחי כמה דקות ואולי אפילו תחסכי כמה שקלים.

Easywed
עמית בר ציון, בעל קייטרינג לשעבר, הוא מייסד ומנכ"ל החברה, בשיתוף אגודת הסטודנטים של אונ' ת"א. כיום, החברה מונה תשעה אנשים העוסקים במלאכה. האג'נדה לפי בר ציון: "לעזור לזוגות להפוך את כל תהליך ארגון החתונה לקליל, מהיר וחסכוני או בקיצור: לחסוך זמן וכסף והרבה משניהם".
איך זה עובד? בראשית התהליך, קובעים פגישה עם החברה לצורך תיאום ציפיות ראשוני מבחינה תקציבית ואירועית. ניתנת האפשרות לבחור חבילות של "הכול כלול" או חבילות חלקיות המורכבות מדי.ג'יי, צלם, עיצוב שיער ואיפור, הזמנות, ליל כלולות וכן הלאה, וניתנת קשת של תאריכים וספקים שעימם החברה עובדת באופן שוטף. בפועל, בהתאם לבקשתכם, אתם נשלחים לבחון בעצמכם מגוון של אולמות וספקים המתאימים לתקציב שהצבתם ולפנטזיה שחלמתם.
קהל היעד: בתחילה פנו לקהל סטודנטיאלי מתוך הנחה שלמרביתם אין זמן וכסף. כיום החברה פונה לקהל הרחב בדגש על זוגות שאין להם יותר מדי זמן פנוי אבל רוצים לתקתק עניינים.
חשוב לדעת: איזיווד מתפקדת כמתווכת ביניכם לבין הספקים. כל ענייני הכספים עוברים אך ורק דרכה ולא דרך הספקים שעימם אתם נפגשים – מה שעושה סדר בצ'קים ובכאבי ראש. החברה אינה מפיקה את האירוע ואנשיה אינם נמצאים איתכם ביום האירוע, אלא מלווים אתכם מאחורי הקלעים. קיימת אפשרות לאיש קשר ביום האירוע בתוספת תשלום, אך בר ציון מדגיש כי המטרה היא להכין את הזוגות לאירוע מתוקתק שלא יהיה בה צורך באיש נוסף בשטח.
למה זה כדאי: חיסכון בזמן: במקום שתלכו לעשרות גנים וספקים שונים שלא עונים לתקציב שלכם או ללא רישיון, החברה חוסכת ריצות ומכוונת למקומות שיכולים לענות לדרישותיכם. שנית חיסכון כספי: מדובר בסוג של עסק סיטונאי, אם תרצו, לכן אתם זוכים למחיר נמוך יותר מהספקים ואיזיווד, בהיותה ספקית שמעבירה עבודה קבועה אליהם, מרוויחה את שכרה מאחוז קטן מהחיסכון שלכם כך שעדיין המחיר שווה וזול משמעותית.
טאץ' אישי: החברה ממוקמת בנמל תל אביב, מה שמבטיח גם נוף מרגיע לים. כמו כן, החברה דואגת להישאר בקשר הדוק עם הזוג עד ליום האירוע ואפילו לאחריו. חוץ מזה שאם אתם זוג שהתחתן דרכם והמלצתם לחברים, אתם גם מקבלים לילה בצימר חינם, סתם כי פרגנתם.
זוגות ברזומה: יותר מ-1000 עד כה.

פורטל 4wedding
מושיק דר, תקליטן מנוסה שעסק בתחום 18 שנים וממקימי איגוד תקליטני ישראל הקים תחילה את פורטל 4wedding.co.il, ומספר חודשים מאוחר יותר עלה לאוויר הפורטל "מתחתנים ברשת". כיום החברה מונה ארבעה אנשים העוסקים במכירות ובניהול האתר. האג'נדה: "רצון לחלוק את הידע והקשרים שרכשתי בתחום לצד ההנאה הגדולה של לגרום לזוגות אושר ביום האירוע, ליצור אירועים מנוהלים היטב ולזכות למחמאות אחרי כל אירוע".

צמודה לדולר  (צילום: jupiter images)
מה את יודעת? אולי תחסכו קצת כסף | צילום: jupiter images
איך זה עובד? הפורטל מציע מספר אפשרויות עבור הזוג, ביניהם דילים כוללים וחבילות חלקיות, ייצוג מקומות וספקים (רקדנים, מיצגים וכולי), שירות "מנהל חתונה" וכן, שירות הפקה לאלה שרוצים אירוע מושקע יותר. בפועל, זוגות מוזמנים אל המרכז לפגישת ייעוץ והדרכה. במידה שהם בוחרים במסלול הדילים, החברה בונה עבורם אפשרויות שונות ומתאמת עבורם פגישות בגני אירועים אולמות ומול הספקים ובעלי מקצוע שונים.
קהל היעד: הדילים והחבילות מתאימים לרוב הזוגות שמעוניינים לקבל חתונה מוכנה שמתאימה להם ולחסוך כסף רב.
חשוב לדעת: בנוסף לדילים, מוצע גם שירות הפקה מתחילת התהליך ועד תומה אשר מטרתו ללות בצמוד את הזוג והאירוע, לייעץ, לתאם ולתכנן. עלות השירות מתחילה ב-1,800 דולר.
למה זה כדאי: גם כאן אתם זוכים בחיסכון של זמן וכסף אשר נובע מהמחירים המיוחדים שהחברה מקבלת בהיותה ספקית גדולה בתחום. רווחי החברה מגיעים מצד הספקים.
טאץ' אישי: כל הסוגר דיל חתונה ב-4wedding מקבל מפיק צמוד ליום האירוע (שירות מפיק באופן עצמאי יעלה לכם כ-3,000 שקל). סטודנטים הסוגרים דיל עם הצגת תעודה מקבלים בנוסף: ליל כלולות במלון בת"א.
זוגות ברזומה: מאות.

 אולם ומלואו (כלולס)

גינה  (צילום: rodho, Istock)
אתם תבחרו איפה, הם יגרמו לכך שזה יקרה | צילום: rodho, Istock
איציק מצרפי, בעבר שדרן בתחום חברה, צרכנות ורפואה בערוץ 7 וכיום מרצה בתחום הפקת אירועים בטורו קולג', הוא מבעלי כלולס ויוזם חברת סימקיי המפתחת אתרי שמחות. כיום החברה מונה 5 אנשי מכירות ומפיקים בפועל. האג'נדה: המקום נולד מתוך מטרה להוזיל את עלויות החתונה מבלי להוזיל את הערב עצמו. "כלל חשוב אצלי הוא להעסיק אנשים שיודעים לצחוק עם הזוג כשהוא צוחק, ולבכות איתו כשהוא עצוב".
איך זה עובד? אולם ומלואו אינה מציעה דיל כולל, אלא שמה דגש על הספק העיקרי והיקר מכל: אולם או גן אירועים, והיא האתר הרשמי היחיד מטעם התאחדות בעלי האולמות והגנים. בעלי האולמות מזינים באתר את התאריכים הפנויים לדילים ומחיר ספציפי - לרוב  זול יותר. אתם רק צריכים להשאיר פרטים ובעל האולם חוזר לקביעת פגישה.
מי שרוצה חבילה יכול לקבל שירות הפקה מלא. מגיעים לפגישת תיאום ציפיות עם מפיק, הוא עושה עבודת מחקר וחוזר אליכם לפגישות עם הספקים השונים. אין מספר פגישות מוקצב להפקה.
קהל היעד: לקוחות המחפשים דילים וחיים קלים וחסכוניים יותר. שירות ההפקה הוא מוצר שמוצע ומומלץ לאלו אשר עסוקים רוב שעות היום וביכולתם לממן את הפינוק האגדי לאירוע שלהם.
חשוב לדעת: החברה מציעה גם הפקה בפועל: אנשי קשר שנמצאים במקום ביום האירוע, מהבוקר ועד הערב ומפקחים על הנעשה, החל מהספקים ועד לשירות אבטחת הכספת. עלות ההפקה בפועל כ-1,500 דולר.
למה זה כדאי: שירות הארגון נותן לזוגות אינדיקציה על המתרחש בשוק, מחירים ומיקומים וכן שולל להם אופציות שחורגות מהתקציב. גם כאן, ישנו כמובן אפקט החיסכון שאמור להוזיל את עלויות המקום.
טאץ' אישי: משרדי החברה ממוקמים בפתח תקווה, בדירה שעוצבה כדירת רווקים ואם תרצו קפה – אז יש שתי מכונות. אחת אמנם התקלקלה, אבל מרגיעים אותנו שהשנייה מוציאה קפה יותר טעים.
זוגות ברזומה: מעל 1,700