חתן וכלה בגשם (צילום: istockphoto)
תגידו תודה שישראל היא לא מוסקבה. שם יורד שלג בחורף | צילום: istockphoto

נכון, כבר מגיל צעיר טפטפו לכן את נעמי שמר עם "בקיץ הזה תלבשי לבן", וכילדות אולי חלמתן על הרגע בו תצאו בערב קייצי עם שמלה לבנה קלילה בדרככן אל החופה הניצבת תחת שמיים בהירים - אבל האמת היא שלא יקרה שום דבר אם תחסכו מהגבר שלכן להזיע בטוקסידו, ותשקלו דווקא את הקונספט של חתונה בחורף. לחתונות חורפיות יש חסרונות, אין ספק – אבל כפי שלמדנו וכפי שתלמדו מיד גם אתן, יש להן גם לא מעט יתרונות.

חתונה בחורף עולה רבע מחיר פחות מבקיץ

"מבחינה כספית זה הרבה יותר זול", פוסק בהחלטיות יניב ברוך, מפיק חתונות כעשר שנים. "כל הספקים ונותני השירות של החתונות כמו אולמות, צלמים, די.ג'ייז, מעצבים וכו' מורידים מחירים עקב הירידה בביקוש, ובסופו של דבר סך ההוצאות על חתונת חורף יעלו בין 20-25 אחוזים פחות מאשר הוצאות על חתונה הנערכת בקיץ".

גם באולמי השמחות אומרים דברים דומים. "למרות שאין לנו בכלל גן אירועים פתוח אלא רק אולם סגור, בכל זאת בתקופת החורף המחירים יורדים עד 20 אחוזים פחות מאלה של הקיץ", מסבירים באולמי רסיטל בת"א. גם בנוגע למספר מינימום המוזמנים יש הקלות משמעותיות: "בדרך כלל סוגרים אירוע עם מינימום 200 מוזמנים באולם הקטן. בחורף אנחנו נתפשר גם חתונה עם 150 מוזמנים", אומרים ברסיטל.

יתרון נוסף שמציינים בעלי האולמות הוא הטווח הקצר בו ניתן לסגור תאריכים קדימה; אם בקיץ תאלצו לשריין תאריך לחתונה כמעט שנה מראש במקומות המבוקשים, הרי שבחורף תוכלו לסגור תאריך גם כשלושה חודשים לפני החתונה ואפילו פחות מכך. אם אתם רוצים להתחתן בתאריך "עגול" כמו ה-10.10.2010, יש לכם יופי של הזדמנות לחטוף דיל ולקבל תאריך יפה כמו 11.11.2011 במחיר מופקע הרבה פחות.

הצ'ק שתקבלו בחורף יכול להיות גבוה יותר

אז למה לא, בעצם? אם הבדלי המחיר כל כך משמעותיים, מה בכל זאת מונע מזוגות להתחתן בחורף? ברוך מונה כמה חסרונות בולטים. "לחתונה בחורף יש את המגבלות שלה; שלא כמו בקיץ, שאפשר להצטלם בחוף הים ובשדות פתוחים, צילומי החוץ בחורף לא יכולים להיערך בכל יום ובכל מקום". בנוסף, בקיץ החתונות מתחילות בשעה יותר מאוחרת ומסתיימות בשעה יותר מאוחרת – ובחורף ייתכן שהמסיבה שלכם לא תצלח את הלילה.

"גם האורחים מרגישים שחתונה בקיץ זה יותר כמו לצאת לבילוי, בניגוד ליציאה מהבית בלילה חורפי וגשום", מסביר ברוך את גודל התיק שתפילו על האורחים במקרה כזה. מצד שני, האורחים שלכם עשויים להודות לכם כשיקבלו את ההזמנה שלכם בחורף, כשאין להם על הראש עוד חתונות. הם לא ירגישו שהחתונה שלכם מצטרפת לצרור הקנסות שהם חוטפים במרוכז בקיץ ואולי יבטאו את הרווחה הכלכלית בצ'ק שירשמו לפקודתכם, ובנוסף, הם לא יקללו אתכם כל הדרך כשיעמדו בפקקים של ימי חמישי בדרך לאולם האירועים שלכם.

כלה במגפיים ומטריה (צילום: Jamie Grill, Istock)
הכסף שחסכנו במחיר של האולם ישמש להוצאות ההחלמה מדלקת הריאות | צילום: Jamie Grill, Istock

מזג האוויר החורפי לא חייב, בהכרח, לפגוע בחתונה. לפעמים הים שקט ואין גלים, אבל לפעמים דווקא מזג אוויר סוער יספק תפאורה של גלים מתנפצים במקום בו יש נוף ים מחלונות האולם. אבל תתפלאו לשמוע שגם האופציה של חתונה בגן אירועים לא נפסלת אוטומטית בגלל החורף: "בגני אירועים רבים ישנה אפשרות לקרות את הגן בערב גשום", מעדכן ברוך. "כבר הייתי בחתונה שירד בה גשם, ואנשים לקחו את זה בכיף וקמו לרקוד".

ומה לובשים המוזמנים לחתונת חורף? לברוך יש תשובה צפויה: "קצר, קצר, קצר". מזג אוויר סוער לא אמור לעצור אף אחד מלדפוק הופעה ולהגיע לבוש בעיקר באפידרמיס, או לקבל דלקת ריאות לפני שלב הקינוחים. "כולן רוצות לחשוף את מה שיש להן, כולן רוצות להיראות טוב, ובמקרה הזה זה לא משנה אם חורף או קיץ", מבאר ברוך. ומהי השורה התחתונה שלנו? שלא משנה אם בחורף או בקיץ תלבשי לבן – הכי חשוב שאחרי החתונה שלכם אף אחד לא ישיר "זה היה סיפור של חורף, לא יותר".

>> איך בוחרים אולם לחתונה? כל מה שצריך לדעת