שיער כלה בסגנון שנות החמישים (יח``צ: אלון שפרנסקי ,  יחסי ציבור )
הקיץ הזה את חוזרת אחורה בזמן. תסרוקת כלה בסגנון שנות החמישים בעיצוב אבי מלכה ל"שוורצקופף פרופשיונל" | יח``צ: אלון שפרנסקי , יחסי ציבור

ממש כמו שמלות הכלה, גם התסרוקות ליום החופה מיישרות קו עם המגמות המשתנות בעולם האופנה. בדקנו עם מעצבי השיער איך הולכת להראות הפריזורה של הכלות בעונת החתונות הקרובה, ומצאנו ארבעה מוטיבים מרכזיים. פזורה, מקושטת או וינטג'ית - איזו כלה את עומדת להיות?

קלוע, נפוח, מאובזר: סגנון שנות החמישים

מראה שנות החמישים הולך להשתלט על כל חלקת שיער טובה בעולם החתונות, והדבר יבוא לידי ביטוי בתסרוקות קלועות, בשיער נפוח סטייל "הייר ספריי" ובשילוב אביזרים.

"תסרוקת קלועה היא תסרוקת אלגנטית עם קריצה לשנות החמישים בטוויסט מעודכן וצעיר", מעדכנת לימור לבון, עורכת אתר zap מתחתנים. "בתסרוקת הזו כל השיער נאסף לכיוון החלק האחורי-התחתון של הראש בצורה מרושלת, וחלקו הקדמי של השיער נאסף בשביל הצדה עם נפח ומעניק נוכחות זוהרת. יש הקפדה על התנועתיות של השיער גם בחלק הקדמי שלו, שנאסף לאחור. התסרוקת שואבת השראה מהמראה ההוליוודי, מהשטיח האדום - מראה טבעי ועם זאת זוהר להפליא. מאחר שהדגש בעיצוב הזה הוא על הנפח והתנועתיות ופחות על אלמנטים, הוא יתקבל יפה וברור יותר על שיער בהיר".

אסוף בסגנון שנות החמישים
אסוף בסגנון שנות החמישים. מעצבים מימין לשמאל: קולי ל"וולה פרופשיונלס" ויניב קצב, אינדולה

אין תמונה
תסרוקות בסגנון שנות החמישים של רואי דניאל ללוריאל פרופסיונל

"עונת החתונות שעברה נשענה בעיקר על הקונספט הרומנטי וינטאג'י, בעוד שהעונה מרבית התסרוקות יוצרות עדנה למראה המלכותי היוקרתי – עם משחק של נפחים וטקסטורות", מסביר מעצב השיער יניב קצב. "בעונה הנוכחית נכנס שחקן נוסף למגרש: שימוש בצורות ספוגיות מובנות, עליהן מלפפים את שיער הכלה ולמעשה יוצרים את הבסיס לתסרוקת".
גם בלוריאל מסכימים כי העונה הנפח יגנוב את ההצגה, עם קאמבק ללוק ה"הייר ספריי" - הניפוח בקודקוד והפן החיצוני: "הנטייה בקיץ הקרוב היא ליצור עיצובים מלאי נפח וגובה, במיוחד באזור מרכז הראש בחלק העליון ליצירת מראה מוארך וגבוה יותר. בעזרת שימוש בכובד משקל השיער הקיים, אנו יוצרים תסרוקות מבוססות יותר, כאלו שיהיו פחות מוצמדות לקרקפת ויותר חופשיות עם תנועה".

"למראה שנות החמישים מומלץ לשלב פריטים עדינים שישתלבו בשיער ולא יגנבו את תשומת הלב", מציעה מעצבת התכשיטים קרן וולף. "כתרים, קשתות דקיקות, שרשראות שיער, סיכות מנצנצות, מסרקיות ופפיונים עדינים יתאימו מאוד למראה הזה".

הכלה הטבעית: פרחים בשיער

"אלמנט קישוטי משלים שייככב העונה הוא שילובם של פרחים חיים בתסרוקות שונות", מספר מעצב השיער רואי דניאל. "בשונה מעונות קודמות, בהן היו אלה פרחי מלאכותיים עשויים משי או פלסטיק, העונה יהיו אלה פרחים טבעיים של ממש".

גם קרן וולף מכירה את הטרנד, אבל מסייגת: "במהלך הערב התנועות והתזוזות גורמות לפרחים הטבעיים לנשור ולאבד מחיוניותם. מרגע שזירתם בשיער ועד רגע החופה עובר זמן רב, והם פשוט נובלים. זה מאוד מרשים ויפה לשזור סחלב בצמה ארוכה בשיער, אבל פחות פרקטי מבחינת הנראות. לכלות המעוניינות במראה הטבעי אני ממליצה מאוד לשלב זר פרחים בשיער פזור, סיתווניות וחרציות בצמה, פרחים בצדי הראש ושביל בצד".

פרחים בשיער לכלות (יח``צ: אלון שפרנסקי,  יחסי ציבור )
ילדות פרחים. מעצבים מימין לשמאל: אבי מלכה ל"שוורצקופף פרופשיונל" וקרן וולף | יח``צ: אלון שפרנסקי, יחסי ציבור

גלי ושופע: שיער פזור

השנה חוזר אלינו מראה השיער הפזור, הסקסי והטבעי. "סגנון השיער הפזור שחוזר הקיץ מסמל את מודל הנשיות העוצמתית. טרנד זה משווה מראה נשי ורך, ביטחון עצמי, כריזמה וחופשיות", מסביר מעצב השיער קולי. 

"הלוק הפזור מתאים לבעלות שיער עבה שרוצות ללכת אתו פזור ומשוחרר", מסביר מעצב השיער לירז אגם, "ולכן אני מציע להן לעשות בו סלסול קל ולהבריש אותו כדי לקבל נפח. זהו טרנד חזק שמאד מתאים לאביב ומשדר רעננות וגלאם".

קצב מצביע על מגמה נוספת במראה הפזור - השימוש במסלסלי שיער/ בייביליס. "העונה השימוש הוא מבוקר יותר, תוך שמירה על תוצאה של גלים עבים יחסים בעלי צפיפות מינורית. כמו כן, יהיה שילוב של תסרוקות מוכנות ותוספות שיער – כך שגם בעלות שיער דק יכולות להתהדר בתסרוקת שופעת וחיונית".

גם וולף מציעה ללכת על המראה הטבעי: "בדומה לרגע שיוצאים מהים, כשהשיער זורם בעדינות ונופל על הגוף. השיער צריך להעשות במעין חישוב מרושל, גלי ועדין. בנוסף, ניתן לשלב בשיער פזור תסרוקות – להרים צד אחד עם מסרקייה או סיכה, הרמה של הפוני, שבילים בשיער ועוד".

כלה בשיער פזור (צילום: דביר כחלון, סם יצחקוב)
נשיות עוצמתית. כלות בשיער פזור. משמאל: אסתי גינזבורג לרמינגטון, מימין: עיצוב שיער- פדור | צילום: דביר כחלון, סם יצחקוב

כלה בשיער פזור (יח``צ: דביר כחלון,  יחסי ציבור )
כאילו יצאת מהים. המראה הפזור בעיצובו של רואי דניאל ללוריאל פרופסיונל | יח``צ: דביר כחלון, יחסי ציבור

ממשיך איתנו לעונה הבאה: אבזור וינטג'

דניאל מסמן את סיכות השיער הוינטאג'יות כלהיט של הקיץ. "בעונה שעברה נעשה שימוש ניכר בקשתות שיער למיניהן; בעונה הנוכחית יהיו אלה סיכות הראש שיתפסו את מרכז הבמה. סיכות במראות שנות ה-20, רומנטיות ווינטאג'יות, סיכות ראש משופעות קריסטלים ואבני סוורובסקי, ועוד. היתרון בשימוש בסיכות על פני קשתות הוא שניתן לשחק איתן ולהציב אותן בהמון נקודות לאורך התסרוקת. למשל, אפשר ליצור פוני מודגש ולנעוץ סיכת סברובסקי באמצעו, כדי להדקו לשאר התסרוקת וליפות את הנוכחות שלו. אפשרות נוספת היא איסוף השיער והידוקו על ידי נעיצת סיכה מעוצבת בחלקה האחורי של התסרוקת".

בתחום האבזור ממליצה וולף על מראה חדש של שרשראות שיער, המעניקות מראה נסיכותי. "כמו כן, העונה קיימים הרבה אביזרים ותכשיטי שיער בצבעים רכים ומעושנים כמו ורוד עתיק, מנטה ובורדו-יין".

אביזרי וינטאג' לשיער כלות- קרן וולף (יח``צ: מתוך קטלוג פמינה 2010, עידו לביא (ארכיון),  יחסי ציבור )
תכשיטי שיער בסגנון וינטג' של המעצבת קרן וולף | יח``צ: מתוך קטלוג פמינה 2010, עידו לביא (ארכיון), יחסי ציבור
>> טרנד: מתחתנים בספירת העומר ומוזילים עלויות