אין תמונה
כל אחת חולמת להיות נסיכה ביום החתונה

כל אישה חולמת על חתונה מהאגדות, ובעיקר – על שמלה של נסיכות. באפריל הקרוב צפויה חתונתם של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, שותפתו לחדר מימי הקולג' שתהפוך לנסיכה ממש כמו בסיפורי הילדים, ואנחנו מאוד מקווים שגם תעטה שמלה נסיכותית בהתאם. לכבוד המאורע המתקרב הכנו לכם הצצה למספר שמלות מלכותיות אחרות. 

השמלה של ליידי דיאנה, 1981

חתונתם של צ'ארלס, נסיך וויילס והליידי דיאנה פרנסס ספנסר נערכה בכנסיית סיינט פול בלב לונדון, הוגדרה כ"חתונת המאה" והושיבה מול המסכים 750 מליון צופים ברחבי העולם. דיאנה השתייכה לפשוטי העם הבריטי, והייתה בין האנגליות הבודדות שזכו להינשא לבן מלוכה למרות ייחוסן. השמלה שלבשה הוערכה בכ-9,000 פאונד, הייתה מאסיבית ומרשימה וכללה שרוולים תפוחים ועשרת אלפים פנינים משובצות. השמלה גררה מאחוריה רכבת תחרה ושובל באורך 7 מטרים.

אין תמונה
פנינים, תחרה ושרוולים נפוחים. השמלה של ליידי די

השמלה של גרייס קלי נסיכת מונקו, 1956

השמלה בה התהדרה גרייס קלי בחתונתה המלכותית הכילה למעלה מ-100 מטרים של משי וכ-300 מטרים של תחרה, והיא נחשבת עד היום לאחת משמלות הכלה היפות בהיסטוריה. נאמר עליה שייחודה נבע מכך שהייתה פשוטה, לא ניסתה להיות מודרנית מדי והצליחה להישאר נשית. כתר הפרחים שהתווסף לשמלה האדיר את המראה של קלי, שוויתרה על חייה ככוכבת הוליוודית לטובת נישואיה לנסיך מונקו דאז.

אין תמונה
נחשבת לשמלה היפה בהיסטוריה. השמלה של גרייס קלי

השמלה של רניה בין אל חוסיין מלכת ירדן, 1993

את הנסיך חוסיין עבדאללה פגשה רניה כחודשיים בלבד לפני נישואיהם. ב-1999, לפני מותו, החליט המלך חוסיין האב כי בנו, ולא אחיו, יירש את הכס, וכך הפכה רניה בת ה-29 למלכה הצעירה ביותר בעולם. ברוח התקופה והתרבות בחרה רניה בשמלה חסודה ועטופה בג'קט מבריק ומחוייט. מעצב השמלה, ברוס אולדפילד, סיפר כי את ההשראה לעיטורי הזהב על השמלה קיבל מתערוכת תלבושות מסורתיות בה ביקר בלונדון. אולדפילד, שהיה נוכח גם באירוע עצמו, מספר כי השיער של כלת השמחה היה אסוף גבוה כל כך, עד שהיא התקשתה להיכנס למכוניתה. רניה נבחרה בעבר כאחת ממאה הנשים החזקות והמשפיעות בעולם על ידי מגזין פורבס, והיא ידועה כדמות בעלת השפעה ואג'נדה חברתית חזקה. 

אין תמונה
עיטורי זהב וג'קט מחוייט. השמלה של רניה

השמלה של הנסיכה לטיסיה הספרדית, 2004

למעלה מ-1,400 אורחים התקבצו בכנסיה במדריד לחתונה הספרדית המלכותית של פליפה ולטיסיה, ביניהם 30 בני מלוכה וכ-15 נשיאים וראשי מדינות. מחוץ לכנסיה התגודדו למעלה מ-5,000 איש, והיה זה האירוע החברתי הגדול ביותר באירופה מאז חתונתם של צ'ארלס ודיאנה. לטיסיה הייתה מוכרת בספרד כמנחת תכניות טלויזיה, ונפגשה עם הנסיך בשנת 2002.
שובל שמלתה של הנסיכה עוטר בדוגמאות של סמלי מלוכה שנתפרו לאורכו, והשתרך לאורך 4.5 מטרים. השובל הוחזק, יושר וטופח על ידי שתי שושבינות שנבחרו באופן ייעודי לטפל בו במשך כל האירוע. שמלת המשי, בגוון אוף-ווייט, עוצבה בידי מנואל פרטגז, וכתר היהלומים שענדה לראשה היה זה שענדה המלכה סופיה בחתונתה בשנת 1962, עם המלך חואן קרלוס.

אין תמונה
שושבינות מיוחדות טיפלו בשובל. השמלה של לטיסיה

השמלה של קמילה פרקר-בולס דוכסית קורנוול, 2005

נישואי הזוג המלכותי סתמו את הגולל על הקשר הרומנטי השנוי במחלוקת בין השניים, והוכיחו שאף פעם לא מאוחר מדי. צ'ארלס בן ה-57 והדוכסית הסקוטית הגרושה בת ה-56 נישאו בטקס אזרחי, ועם נישואיהם זכתה הדוכסית גם לתואר נסיכת וויילס. למסיבת חתונתה בחרה פרקר-בולס בשמלה בצבע קרם וכובע מרשים; בטקס עצמו לבשה שמלה ארוכה יותר שלוותה בעליונית בצבע זהב ושעוצבה בידי מעצבים לונדוניים, כשלראשה נוצות בצבע תואם שעוצבו בידי מעצב אירי. הטבעות, אגב, הכילו לא פחות מ-22 קראט, מנהג קבוע בחתונות המשפחה האנגלית.

אין תמונה
שיתוף פעולה בין מעצבים אנגלים ואירים. השמלה של קמילה

השמלה של ויקטוריה נסיכת שוודיה, 2010

סיפור פשוטת העם שהפכה לנסיכה יכול להיות גם הפוך, כמו במקרה של מאמן הכושר האישי דניאל ווסטלינג שנשא לאישה את ויקטוריה נסיכות שבדיה. בחתונתם שנערכה בשטוקהולם, בחרה ויקטוריה לענוד לראשה את אותו הכתר וההינומה שהלמה את אימה, המלכה סילביה, בחתונתה ב-1976. שמלת המשי התהדרה בשובל באורך של כ-5 מטרים, שרוולים קצרים מעבר לקו הכתף וגב חשוף. השובל דרש את טיפולן המסור של 3 שושבינות, וכאשר רקדה עם בן זוגה נאלצה ויקטוריה ללפף אותו על ידה.

אין תמונה
הכתר וההינומה של אמא. השמלה של ויקטוריה
>> סיכום שנה: החתונות הכי-הכי של 2010