חתונת חורף. צילום: אבי קבלו באדיבות easywed (צילום: אבי קבלו)
להתחתן בחורף - כן או לא? | צילום: אבי קבלו
כמו הנחליאלי והחצב שמבשרים את בוא הסתיו, כך מבשרות ההזמנות בתיבת הדואר את בוא הקיץ. בהתאם למזג האוויר המקומי, עונת החתונות בארץ משתרעת על פני רוב לוח השנה, והחודשים מרץ-אוקטובר מאכלסים את רוב החתונות שתוזמנו אליהן. אבל אם אתם פחות בעניין של איפור סופח זיעה ואורחים בכפכפים, אולי כדאי שתשקלו להתחתן דווקא מחוץ לעונה הבוערת, בחתונת חורף צוננת ואלגנטית. 

"כ-30% מהזוגות מתחתנים בין החודשים דצמבר ופברואר", מסביר עמית הלפרן, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת easywed המתמחה בתכנון וארגון חתונות. "כתוצאה מכך, הגנים מוכנים לעשות ויתורים גדולים וישנו פער של 30-40 אחוז לעומת מחירי הקיץ. בממוצע, אם בקיץ אנחנו מדברים על מחירים שנעים בין 250 ל-400 ש"ח למנה, בחורף הממוצע נע בין 200 ל-350 ש"ח. גם יתר הספקים (מאפרים, מעצבי שיער, תקליטנים וכו') מציעים מבצעי חורף, אם כי ברוב המקרים מדובר בהנחות משמעותיות פחות". 

אנשים נותנים צ'קים בהתאם לקירבה, ולא בהתאם לעונה

ומה לגבי הצ'קים שתקבלו בתמורה? ובכן, זה הזמן לשבור מיתוס יקר במיוחד. "הוצאות החתונה אכן נמוכות יותר בחורף, אבל הצ'קים ניתנים על סמך מידת הקרבה למתחתנים ומשפחתם, ללא קשר לעונה", אומר לנו הלפרן. "מצד שני, זוג שמתכנן 'נכון' או רוצה לכסות את העלויות ומתכנן בהתאם, יש לו סיכוי לכסות את העלויות בכל עונה. גם בחורף וגם בקיץ".

אם כך נדלג באלגנטיות אל מעבר למיתוס שריסקנו כרגע. הבשורה הטובה היא שפרט לחיסכון בהוצאות של מזומנים ובזיעה, יש יתרונות נוספים לחתונה חורפית. "מכיוון שבישראל נדירים הם ימי החורף הרציניים, רוב המוזמנים מתייצבים ואפילו יותר מבחתונות קיץ, שאז יש עומס אירועים והרבה חתונות מתנגשות בימים", מפרט הלפרן. "הספקים פנויים יותר, ויש יותר סיכוי לתפוס בעלי מקצוע שאתם חושקים בהם, ובנוסף החתונות נסגרות ומתארגנות הרבה יותר מהר".

עוד בערוץ הנשים:

>> רומנטיקה בחורף: תמונות חתונה מקסימות בין הטיפות
>> 44 קילו פחות: "מי שיאהב אותי, יאהב אותי בכל הצורות"

>> מה עושה אישה שתקועה בפקק?

זוג אחד שהחליט לאמץ את הקונספט החורפי הם פזית אורנשטיין ואריאל סנדרוסי, ששברו את הכוס ביום הסוער ביותר השבוע (יום רביעי) באולם "אגדתא". "אריאל הציע לי נישואין ממש קצת לפני תחילת הקיץ", היא מסבירה. "לא רצינו לארגן את הכל בלחץ, ומצד שני גם לא רצינו לחכות יותר משנה. אחרי שהתלבטנו והתייעצנו קצת, הבנו שאין כל כך הבדל בין הקיץ לחורף, ואם כבר: עדיף בחורף. מזג האוויר נעים יותר, ובדיוק כמו שממזגים אולם בקיץ - אפשר לחמם אותו בחורף. וביננו, החורף בישראל הוא בעיקר על הנייר".

מה לגבי השמלה? החתונה החורפית לא הגבילה אותך לדגמים מסוימים?
"לדעתי שמלות כלה רומנטיות, עם שרוולים ארוכים ומפתחי חזה סגורים, הרבה יותר יפות. יש לי חברות שהתחתנו בשמלות ארוכות כאלו בקיץ ומאוד סבלו מהחום, אז עבורי החורף דווקא היה יתרון. בנוסף, האיפור לא נוזל בחום, והתסרוקת לא נהרסת מהלחות, אז גם כאן יש יתרון לחורף".

לא חששתם שאורחים לא יגיעו אם במקרה יהיה יום גשום במיוחד?
"מי שמתכוון לבוא - יבוא ממילא, גם בברקים ובסופות. כך אנו נהגנו וגם חברינו. חוץ מזה שהכול מותאם בתוך האירוע למזג אויר, אני אישית מתחתנת במקום שבקיץ החופה שלו נמצאת בגן, ובחורף ישנו קירוי שלדעתי אפילו מוסיף ליופי המקום. מניסיוני (כאורחת) עד כה, זה לא מפריע לאף אחד באופן הלבוש: בנים גם כך לובשים לאירוע חולצות כפתורים ארוכות, בנות עם שמלות ומעיל טוב מעל - בקיצור, לא רואה כל הבדל חוץ מהלחות שנחסכת מאיתנו".

חשוב לשים לב לחימום נכון במקום ולבחירה חכמה של צילומי חוץ

עם זאת, לא הכל ורוד (או אפור, אם אתם מתעקשים ללכת עם המוד החורפי עד הסוף). לדברי רועי גזית מאתר wedreviews, "אף שרוב החוויות שמתחתני החורף משתפים באתר חוויות חיוביות, ישנם מספר דגשים שחשוב לשים אליהם לב. "לחתונות חורף יש הרבה יתרונות, אבל ישנן מספר נקודות שכדאי להביא בחשבון", אומר גזית. "ראשית, רוב שמלות הכלה בארץ מעוצבות כשמלות קיציות, ולכן אם לא מצטיידים מבעוד מועד בשמלה מתאימה או בעליונית כלשהי - הטמפרטורות הצונחות בהחלט מורגשות. שנית, צילומי החוץ האהובים עלולים להיתקל בקשיים, ולרוב אי אפשר להסתמך על צילומים בטבע, מחשש לגשם שיהרוס את הסשן. גם אם אין גשם, הרוחות העזות עלולות להרוס את התסרוקת, ויש יותר פוטנציאל ללכלוך של השמלה מבוץ.

"גם בענייני מיקום, צריך לדעת שישנם גנים שעושים 'סגירות' ארעיות לחורף, ולא תמיד דואגים לרמת חימום נאותה - עניין שקשה לאבחן כשבוחרים מיקום כמה חודשים לפני החתונה. בנוסף, לעתים המקומות הסגורים נוטים להיות צפופים משהו, וקבלת הפנים הופכת לאינטימית ודחוסה מדי".