אין תמונה
יקח לך את היד ויסדר לך את הלוק. אוהד איתן נורי

"קצת אחרי שקיבלתי הצעת נישואים הלכתי עם אחותי לסיבוב שמלות כלה ברחוב דיזנגוף. מדדתי המון שמלות ויצאתי עם מסקנה ברורה: עוד לא נולדה שמלת הכלה עבורי", מספרת אלה יערי, בת 29 ממושב הודיה, שמתחתנת עם אסף באוקטובר הקרוב. "הבנתי שאם אני רוצה להיראות כמו כלה אאלץ לבחור בשמלת קצפת ולסבול כל הערב".

אלא שאז הגורל התערב והפגיש אותה עם בחור שמכנה את עצמו "נער ליווי לכלות", והוא מצא לה את שמלת הכלה מהפנטזיות במסגרת התקציב. נשמע טוב מדי כדי להיות אמיתי? חכי, חכי.

"שיהיה ברור, אני לא סטייליסט"

הכירי את אוהד איתן נורי, 28, יועץ אישי ומפיק מתל אביב, יוזם חברת bride's man. "הכל התחיל כשאחותי התחתנה לפני שמונה שנים", משחזר נורי. "ליוויתי אותה בחיפוש אחר השמלה המושלמת והמסע הוכתר כהצלחה". עם השנים מילא נורי את תפקיד החבר הטוב והמלווה של כל חברותיו המאורסות, מה שגרם לו להבין שזאת יכולה להיות יופי של קריירה בשבילו.

נורי מגדיר את עצמו כיד ימינה של הכלה. "חשוב לי להבהיר שאני לא סטייליסט. אני בונה לכלה קונספט המורכב מהחלומות שלה ומהמציאות הקיימת. אני לא מניח עליה מה שאני חושב שיפה וזהו. אני לא מנסה להחיות חלום שאינו הגיוני".

מה הרקע שלך בתחום?
"מעולם לא למדתי אופנה באופן רשמי אבל תמיד עסקתי בנושא. הייתי מנהל מותג של חברת קוסמטיקה, עיצבתי והשקתי סוויטת כלולות ותמיד היו סביבי מעצבים, מאפרים ואנשים מהתחום. כשהחלטתי להקים את bride's man התחלתי ללמוד כמה שיותר על גזרות, מה מתאים למי, אילו בדים ואילו סגנונות על מנת שלא אעשה טעויות".

אין תמונה
350 שקל ויש לך יועץ אישי, חבר טוב ופסיכולוג לשעת צרה

"אוהד הציל אותי ממחוכים"

השירות מתחיל בפגישת ייעוץ ראשונה בתשלום חד פעמי של 350 שקל. נורי לא גובה יותר תשלום - את השאר הוא מרוויח מהסכמי עמלות עם הספקים שאיתם הוא עובד. "במפגש הראשון אני בעיקר מקשיב: אני לומד להכיר את האישה שמולי. מה היו החלומות שלה כילדה ונערה ואיך היא שואפת להראות בערב הכלולות". נורי דורש שהכלה תגיע לפגישה בגפה. "חשוב לי שלא יהיו הפרעות מהצד, לא של האמא ולא של חברה טובה, כדי שאוכל להכיר לעומק את הבחורה עצמה".

אין תמונה
"אני לא סטייליסט, אני בונה קונספט". נורי בפעולה

לאלה יערי זה עבד. "אני מושבניקית. יש לי ביטחון עצמי די גבוה, אבל בכל מה שקשור לאופנה אני רחוקה מטרנדים. ג'ינס וטי-שירט הם הפייבוריטס שלי, וכשאני ממש רוצה להשקיע, אני עולה על עקבים".

מלבד זה שהיא קיבלה פרטנר לתהליך, יערי אומרת שהמפגשים עם נורי עזרו לה להבין מה מתאים לה ומה לא. "אני בחורה גבוהה ורזה אבל יש לי קצת בטן. אוהד התרחק ממחוכים, וזה מאוד שימח אותי, ומצאנו פתרון של בגד גוף פנימי שלא נותן תחושה שאני מנסה להסתיר משהו".

"במפגש הראשון עברנו על תמונות ממגזינים, צבעים שיחמיאו לי, בדים וגזרות רציתי שמלה בהשראת הקנטאור (חצי אדם – חצי סוס) מהמיתולוגיה היוונית. משהו בזנב השופע והארוך של הדמות נראה לי מעניין. אוהד הצליח לתרגם את הרעיון לשמלה לבישה ומדהימה. הוא צייר שרטוט של מה שעולה לו בראש וביחד הלכנו למעצבים ולשאר הספקים".

אין תמונה
כל המראות עד 10,000 שקל. לילך, כלה של אוהד נורי, במראה הגמור

לא מאמין בשמלה של 20 אלף שקל 

נהרי עובד עם ארבעה ספקים בלבד מכל תחום, ביניהם יקי רביד ואליאב ששון מעצבי שמלות כלה, ועידן שחר ובנג'מין רומי בשיער ואיפור. "אני מעדיף להישאר ממוקד, וזה גם מסייע ללקוחות. הספקים מחויבים למחיר הזול והסביר ביותר באיכות מקסימלית". הוא מביא מחו"ל תיקים, תכשיטים והינומות בנוסף לאקססוריז שהוא מעצב בעצמו, ולפינאלה, מציע גם שירות ביום החתונה - לופט המתצפת על כל תל אביב, שם יכולה הכלה לבלות את היום בהתארגנות.

קרה שהיו לך חילוקי דעות עם כלות?
"הייתה כלה שסירבה לקבל את עצותיי. היא הייתה צעירה, וחלמה להתחתן בשמלת קצפת. מאחר שהיא בגובה 1.49 מ' עם קאפ D בחזה ותספורת קצוצה, היה לי ברור שזה לא בשבילה. היא התעקשה, וזה לא עבד בינינו. אני מעדיף לאבד עסקה ולא להיות חתום על משהו לא הגיוני מבחינת הטעם האישי שלי".

אין תמונה
"מתאים לכלות שלא רוצות לאבד את הראש ואת הכיס". ענת, כלה שעברה ליווי של נורי

מה קורה כשכלה מבקשת ללכת לספק שלא עובד איתך?
"אנחנו הולכים ביחד, בוחנים את הקולקציה ואת האפשרויות, בודקים שזה מתאים ולוקחים את זה למקומות שלנו עם המעצבים שאיתם אני עובד".

למי אתה ממליץ על השירות?
"לכלות שלא רוצות לאבד את הראש ואת הכיס. על כרטיס הביקור שלי כתוב: 'one night - do it smart'. אני לא מאמין בלהוציא 20,000 שקל ויותר על שמלה. אני לא מבין את ההיגיון, לא עדיף לצאת לירח דבש מושקע? את יכולה לסגור מראה מלא גם בחצי מזה".

יערי מחזקת את הגישה. "בכל מה שקשור לתקציב החתונה חרגנו בגדול, החל מעיצוב ועד אולם. אבל בהוצאות על השמלה האיפור והשיער אני עומדת בול על התקציב שהצבנו".

למי את ממליצה ללכת על זה?
"לכולן. טוב, כמעט לכולן. אם את פאשסינטה ויודעת מגיל 4 איך השמלה שלך תיראה, את מוזמנת לעשות את זה לבד. מי שרוצה שקט ושלווה ולצלוח את המסע מבלי לאבד את הראש ואת הביטחון, אני ממליצה בחום".

>> אין ספק: מציאת השמלה היא אחד הרגעים היפים בדרך לחתונה