גם אם אתם אוהבים את החלק של קבלת הפנים, רחבת הריקודים או האוכל, הרי שהכי חשוב לתעד באמת את האירוע המרכזי והמרגש ביותר של החתונה - החופה. אתם יכולים אולי לנסות לתכנן את איך שתיראו ותתנהגו שם, אבל אל תבנו על זה שתצליחו גם לשלוט בזה, ככה זה כשמתרגשים נורא. כדי שבכל זאת תוכלו להתרפק בהנאה על הרגעים המקסימים של הערב, חשוב שתנחו את הצלם שתבחרו לגבי הדברים שאסור לו לפספס בדרך לחופה. למען האמת, זה לא דורש מכם הרבה, רק להיראות במיטבכם, להיות נינוחים וכמה זוויות צילום שמוטב שתשימו לב אליהם. קבלו עשרה רגעים בלתי נשכחים.

1. הכניסה לחופה: זוכרים מה כל זוג נשוי אמר כשבישרתם לו שאתם מתחתנים? בדיוק - האירוע טס. לא תספיקו להגיד "בואנה, ראית כמה הפרידמנים שמו בצ'ק?" ואתם כבר בבית מלון, מרוסקים עם אוסף של תוספות שיער. לכן, קחו את הזמן. במיוחד בכניסה לחופה. קדשו את הרגע. אם ההורים נכנסים קודם, תנו להם להתקדם קצת ותצרו מרווח כך שיהיה אפשרי לתעד את כל הכניסה ולתת לכם מקום של כבוד. 

2. כיסוי ההינומה: מילה מאחת שהתחתנה: זה לא כל כך נוח לעמוד מול היקרים שלך מבעד להינומה. היא מציקה במסקרה, ומכבידה במיוחד כשאת בוכה. אבל אין מה לעשות, צילום כזה עושה את העבודה. בקשי מהחתן לכסות את ההינומה באיטיות- זה רגע יפה מאוד מהטקס, אז כדאי לבקש מהצלם לתפוס כמה זוויות ושלבים שונים.

3. החברות מתרגשות: את מכירה את זה - כבר היית שם בעצמך. כשהחברה הכי טובה שלך מתמסדת הברזים נפתחים. אל תדאגי, זה יקרה גם אצלך, ואלו לגמרי רגעים שחובה להנציח. אלה האנשים שהכי קרובים אלייך, שמתרגשים איתך ושמחים בשמחתך. לך אין הרבה מה לעשות עם זה, אבל הצלם בהחלט צריך לשמור על עיניים בגב במהלך האירוע. 

 4. האמא משקה את הכלה: מתי בפעם האחרונה אמא שלך השקתה אותך ביין? תסכימי איתנו שבלי קשר לחתונה זה רגע שחייב תיעוד. ובלי קשר, זה ברור לנו כקריסטל שבשלב הזה, חוץ מהמחשבה העיקרית שעוברת לך בראש "איך ללגום מהכוס כך שהיין לא יטפטף על השמלה", עולה השאלה: רק שיתפוס אותי בפרופיל הנכון. וברצינות: זאת תמונה יפה של רגע חד פעמי שאת ואמא שלך חולקות יחד. גם כאן, הימנעי מפרצופים מלאי חשש והתמסרי לרגע. זה מצטלם הרבה יותר טוב.

5. האווירה: החופה בדרך כלל ממוקמת באזור נפרד משאר ההתרחשויות בהמשך הערב, לכן כדאי לתעד את הרקע, החופה והאורחים גם מרחוק כדי לחוות את האווירה הקסומה ברגע המיוחד הזה. 

6. הטבעת: זהו, זה קורה. עוד שנייה החופה מסתיימת ואתם מתפנים לכיף הגדול של האירוע. אבל רגע לפני, יש סיפור קטן שכדאי לסגור עם טבעת ששמתם עליה כמה אלפיות. לטובת רגע קודאק אמיתי, מומלץ לענוד לכלה את הטבעת ביד אחת בלבד, שכן אם החתן ייעזר ביד השנייה הוא עלול להסתיר לצלם לתעד את הרגע החשוב. בינינו, זה באמת לא סיפור רציני. שיתאמן בבית. 

 7. שבירת הכוס: לרגע הזה החתן בטח התכונן . כדי לעלות את סיכויי ההצלחה כדאי לבחור כוס מזכוכית לא עבה במיוחד. לא בחרת? הכוס לא נשברה? לא נורא. הכי חשוב שהצלם יתעד את הרגע שלפני והרגע שאחרי, כך שלא תמיד חייבים לראות מה הייתה התוצאה (ראו בתמונה). מלבד האגו של החתן (ו-300 אורחים), אף אחד לא יידע שזה לא נשבר בניסיון הראשון.

8. הנשיקה: בשלב הזה בקשו מההורים (בעדינות בבקשה) לתת לכם להיות יחד. זה לא שיש לנו חלילה משהו נגד ההורים שלכם, אבל בואו נודה בזה: יש להם נטייה טבעית למשוך אתכם אליהם לחיבוקים ונישוקים ואז הרגע מתפספס. והאמינו לנו, אם נתתם להם להחליט מי יישב איפה, לפחות שייתנו לכם להתנשק בשקט ושהם יזדיינו בסבלנות.

9. החלק האמנותי: אם אתם מתכננים איזו אטרקציה צפויה בסוף החופה, תיידעו את הצלם כדי שיתכונן להנצחת הרגע. אתם יודעים, שמתם כל כך הרבה ג'ובות על הפרחת יונים, חבל שאף אחד לא יידע מזה.

10. החיבוקים שאחרי: אחרי שהאורחים עמדו מולכם, התרגשו וניסו (לא תמיד בהצלחה) לעצור את דמעות,הם רק מחכים שתסיימו להתנשק כדי שיוכלו לפרוק את ההתרגשות בזרועותיכם. קחו נשימה עמוקה, ההמון מתקרב אליכם! בימים אחרים זה יכל להיות סיוט. ביום המיוחד הזה, אין דבר יפה ומרגש מזה. 

התמונות באדיבות פוטוסינתזה

>> הצלם שלהם היה קצת בשוק: זוג התחתן בקפיצת בנג'י