מאורסים יקרים, מתברר שלא כולם רוקדים על הגגות מאושר מזה שאתם מתחתנים. וזה לא בגללכם. לא באופן ישיר לפחות.זה בגלל שמשום מה חתונות גורמות לאנשים לאובדן טקט, להחצנת פולניות ולמרמור כללי באזור הנפש. בין אם זו קנאה, בדידות, או סתם חוסר שביעות רצון מהחיים, סביר להניח שתשמעו לא מעט משפטים מרגיזים בדרך לחופה. הנה כמה מהם, כולל כמה דרכים להתמודד.

זוג מבואס (צילום: istockphoto)
כן, אנחנו מאוהבים, יש לכם בעיה עם זה? | צילום: istockphoto

בשביל מה אתם צריכים את כל הבלגן הזה?

תתפלאו, יש אנשים לא מבינים מה המהומה הגדולה סביב חופה, 450 מוזמנים ובר אקטיבי. ואם להיות כנים, הרי שרובינו די סולדים מתעשיית החתונות. אבל בעוד שחלק יודעים לכבד את הרצון שלכם במידה שבחרתם ללכת על אירוע במיטב מסורת השטאנץ, הרי שיש כאלה שחייבים להשמיע את קולם ולוודא מולכם למה אתם צריכים את ההפקה הזאת על הראש.
מי אומר את זה:
החברים של אבא מהעבודה, שחושבים שהם יודעים טוב מכם כי הם חיתנו כבר שלושה ילדים.
מה תעשו: האפשרות הילדותית היא לטחון דווקא להם את הראש על החתונה. להסביר להם על האהבה הגדולה ומה עומד להיות בערב, צעד אחר צעד, רק למען ההתעללות. האופציה הבוגרת היא לא להיכנס איתם לשיחה. בינינו, רוב הסיכויים שמי שיעז להגיד לכם דבר כזה הוא לא אדם שקרוב אליכם במיוחד.

דווקא באוגוסט? יש לי עוד ארבע חתונות

ידעתם מראש שיולי, אוגוסט וספטמבר הם החודשים הבוערים של עונת החתונות. מצד אחד, מדובר בתקופה הכי מושלמת לחתונות לצד בריכה, וההכנות הן הכי כיפיות כשיש הרבה אור והשיזוף הוא אותנטי. אבל מה לעשות שהמחירים בשמיים, ולדודה עליזה יש כבר חמש הזמנות על השולחן?
מי אומר את זה: באופן מפתיע, דווקא המשפחה הקרובה. כמו דודה עליזה.
מה תעשו: ובכן, אין הרבה מה לעשות. דודה עליזה וחברותיה יצטרכו לסתום את הפה. אבל אם אתם ממש נועזים, אתם בהחלט יכולים לומר: "דודה, את מוזמנת לדחוף את ההזמנה לישבן הענקי שלך. זה באמת לא משנה לנו אם תבואי או לא".

פרחים על כל שולחן? עזבו אתכם, לכו על נר

אז הייתה לכם ישיבת עיצוב והוקסמתם משנדליר עשוי מסחלב. וכן, זה עולה לכם מחיר של 10 מנות, אבל היי, זה היום שלכם ומותר לכם להתלהב. עד שבא אחד, שיודע טוב מאוד על מה הוא מדבר (כי בינינו, לא חייבים סנטר פיס גרנדיוזי על כל שולחן), רק שהוא גם אומר לכם את זה בפנים ומציע שתתקעו נר מרובע. מה הבעיה עם זה? א. הוא לא צריך להתערב בהחלטות שלכם. ב. אתם יכולים להיות בטוחים שהוא הראשון שייקח את הזר מהשולחן בסוף הערב.
מי אומר את זה: אבא.
מה תעשו: מכיוון שהוא שם חצי מהסכום, תקשיבו לו. כי הוא צודק. מצד שני, אם זה לא אבא, תעשו את מה שהמלצנו לעשות עם דודה עליזה.

תגידו, כמה שילמתם על הבר האקטיבי?

והנה משהו שישראלים הכי אוהבים לעשות: לשאול על מצב הכיס שלכם. לא תמיד זה נובע מצרות עין, לפעמים זה סתם כדי לגרום לכם להרגיש פראיירים. בכל מקרה, הגבול בין סקרנות לחטטנות וחוצפה הוא מאוד דק.
מי אומר את זה: כמעט כולם. איכשהוא, סוגיית ה"כמה" צצה גם בקרב המוזמנים התמימים ביותר.
מה תעשו: תשקרו, תגידו שלא מתאים לכם לדבר על זה, תגידו שעוד לא סגרתם מחיר או שתגידו את האמת. אם השאלה הרלוונטית היא בדבר המנה, תגידו "300, לא כולל תאורה והגברה". שאלתם? תנו צ'ק בהתאם.

את בטח בדיאטה היסטרית, אה?

אין דבר אכזרי יותר מלשאול מאורסת מאוהבת ומאותגרת במשקל על הדרך שבא היא מתכוונת לסתום את הפה. אפילו אם הבחורה מדברת בפתיחות על הצמיגים שלה, ועל העובדה שהם תכננו את החתונה לעוד שנה וחצי מהיום רק בגלל שהיא רוצה לרדת במשקל. ההיגיון הוא ברור כשמש: לכל אחד מאיתנו מותר לצחוק על עצמנו, לכם אסור. ולא, פשוט לא שואלים את זה.
מי אומר את זה: חברה של אמא.
מה תעשו: את יותר ממוזמנת לתקוף בחזרה, לומר שזאת חוצפה ממדרגה ראשונה ושאין לאף אחד זכות לשאול את זה. או שאת יכולה לפלוט בנונשאלנטיות: "אני בטח לא אבחר בדיאטה שלך, כי היא לא ממש עובדת". לשיקולך.

כלה בהריון מניחה יד על הבטן שלה (צילום: jupiter images)
כן, בדיוק בגלל זה התחתנו | צילום: jupiter images
בטח חיכיתם עם החתונה כדי שאחותך תתחתן לפנייך

כן חברים, זה עדיין קורה. אחיות מתחתנות לפי הסדר הכרונולוגי שבו הן נולדו. כך יוצא שלא פעם האחות הצעירה נאלצת להמתין הרבה יותר מדי זמן עד שהגדולה תגלה שהיא חתינה. כולם יודעים את זה, אבל לא שואלים את זה. תודה
מי אומר את זה: חברים שחושבים שאפשר לצחוק על זה.
מה תעשו: תתעלמו, או שתגידו את האמת ותתלכלכו על האחות שהתעכבה.

אז אתם מתחתנים בגלל ההריון?

תתפלאו, אבל יש אנשים ששואלים את זה גם בלי לדעת אם הכלה בהריון. לפעמים היא סתם קצת עגלגלה. ולא ברור מה נורא יותר באמירה הזאת: אם היא אכן נושאת ברחמה תינוק או שהיא רק נראית ככה, ומישהו מעיז לרמוז את זה. מכל מקום, דעו: לא שואלים זוג למה הם מתחתנים. זה לא צריך לעניין אף אחד. מה שכן צריך לעניין זה איפה האירוע, מתי וכמה ישימו בצ'ק.
מי אומר את זה: כולם. אבל זה נעשה לרוב מאחורי הגב שלכם.
מה תעשו: כלום. אתם לא אמורים לדעת מזה בכלל.

>> מעדיפים לפרגן לזוגות שמתחתנים? בואו להגיד מזל טוב
>> מה לנה תלבש בערב הכלולות? בואו להחליט איך תיראה חתונת השנה