יבגניה שימנוב (29) התחילה בכלל בתור אדריכלית. "ההורים שלי מהנדסים, ושניהם חשבו שאני צריכה מקצוע. סיימתי לימודי אדריכלות ברוסיה, ועליתי לארץ בגיל 21, דרך תכנית מסע. בארץ למדתי עברית ועיצוב, והחלטתי שזה הכיוון האמיתי שלי בחיים". יבגניה התחילה לתפור ולמכור את הבגדים שעיצבה בחנות קטנה בבית, משם עברה ליפו ואז לחנות קטנה בדיזנגוף, אותה עזבה לטובת סטודיו לבנה, חנות גדולה יותר ברחוב הכלות הרשמי של ת"א, אחרי שהשלימה את המהפך והפכה למעצבת שמלות כלה.  

עוד בערוץ הנשים:

"לתחום של שמלות כלה הגעתי אחרי שהתחתנתי בעצמי, ולא התחברתי לאף שמלה. זה לא היה קשור למידות, כי לבשתי אז מידה 38 - אלא לתפיסה הכוללת של איך כלה צריכה להיראות. הסתכלתי בכל המגזינים והכל היה נראה לי מוגזם. אז, לפני שבע שנים, כמעט לא היו שמלות פשוטות ומחמיאות, הרוב היה חשוף, מנופח, עם מחוכים והרבה דברים שלא התחברתי אליהם. בסוף הכנתי לעצמי שמלה, וזה דייק עוד יותר את הכיוון שבחרתי לעצמי בחיים".  

מבנה גוף בעייתי? אין דבר כזה

במקרה או שלא, ממש מתחילת דרכה כמעצבת הגיעו אליה כלות במידות נדיבות. "אני לא יודעת למה ומתי הפך התהליך המרגש שבמציאת שמלת כלה מחגיגה, התלהבות ושמחה לחשש וחוויה קשה. בכל יום מגיעות לסטודיו כלות במידות 'לא סטנדרטיות' (לפי תעשיית האופנה) כשהן מתוסכלות, מאוכזבות וחסרות בטחון. עם הזמן פיתחתי הרבה פתרונות, למדתי הרבה טריקים ויצרתי טווח רחב של שמלות כלה בסגנונות שונים. נכון שיש שמלות למידות גדולות בכל סלון, אבל בדרך כלל מדובר בדגמים רגילים שפשוט תופרים בגדול יותר, ומבחר דגמים מצומצם שנתפר במיוחד למידות גדולות אבל לא ממש מתחשב בשוני בין מבני הגוף שלא נופלים לקטגוריה 'האידאלית' - וזה בדיוק מה שרציתי להראות בהפקה שעשיתי, שאין דבר כזה כלה שלא יכולה להיראות מדהים. כשמגיעה אליי בחורה שכל החיים, ובפרט לקראת החתונה, מתפשרת ומתבאסת בחנויות רגילות ואני מצליחה לגרום לה להרגיש טוב עם עצמה - זו הרגשה נהדרת".

כלות בכל המידות (צילום: משה עמית)
מתחתנת? זה לא אומר שאת צריכה לשנות את עצמך. מתוך הפרויקט "יפה בכל מידה" | צילום: משה עמית
 

להפקה "יפות בכל מידה" גייסה יבגניה נשים במידות שונות, עם צורות גוף אחרות לחלוטין. "דוגמניות במידות גדולות הן עדיין דוגמניות - הפרופורציות שלהן הן של דוגמנית, גם אם קצת יותר גדולות. היה לי חשוב להראות שכל אישה בכל מבנה גוף - ולא משנה מה ה'פגמים' שלה - יכולה למצוא שמלה שתחמיא לה ותגרום לה להיראות מדהים".

כלות בכל המידות (צילום: משה עמית)
שמלות מחמיאות למבני גוף שונים. מתוך הפרויקט "יפה בכל מידה" | צילום: משה עמית
 

את הליהוק להפקה עשתה יבגניה ברשת, בקבוצות, פורומים ובלוגים שמוקדשים לנושא. "מרגע שפרסמתי את ההפקה קיבלתי המון פניות, ולא רציתי לבחור רק לפי המראה החיצוני, אלא לקחת נשים שהן מובילות דעה, כדי ליצור פסיפס מעניין של משתתפות". 

"זה שאת מתחתנת, לא אומר שאת צריכה לשנות את עצמך"

אחת המשתתפות היא קלרה סבג (21), יוצאת "כוכב נולד" שמוציאה בימים אלו את אלבום הבכורה שלה "כל הרגשות". "יבגניה ראתה אותי בפייסבוק, ופנתה אליי. היא סיפרה לי על ההפקה, ושאלה אם ארגיש נוח להשתתף בה", מספרת קלרה. "בעיניי חשוב מאוד להיות שלמה עם הגוף שלך. להיראות טוב זה הכרחי במקצוע שלי, אבל אפשר להיראות טוב גם במידות אחרות, את יפה בדיוק כמו שאת ולא צריך לשאוף להיות מישהי שאת לא".

כלות בכל המידות (צילום: משה עמית)
להיות גאה במי שאת. מתוך הפרויקט "יפה בכל מידה" | צילום: משה עמית
 

עם זאת, קלרה בכלל לא בטוחה שתזדקק לשמלות כלה מהסוג שאותו דיגמנה בהפקה. "אני לא מתחתנת עדיין, אבל יכול להיות שעד החתונה שלי אהיה כבר רזה, אבל לא בשביל לרצות אף אחד אחר, אלא בשביל עצמי. התחלתי בשבוע שעבר תהליך של ירידה במשקל, ואני מאוד מקווה שאצליח".

כלות בכל המידות (צילום: משה עמית)
כל המשתתפות בפרויקט. "רציתי לצלם מובילות דעה" | צילום: משה עמית
 

משתתפת נוספת בהפקה היא מיי גרף (33) היא סטייליסטית ומנהלת תוכן, שמנהלת בלוג שעוסק באהבה וקבלה עצמית. "מאוד שמחתי כשיבגניה פנתה אליי, כי אני מודעת לבעיה הזו הרבה זמן. יש הרבה בנות שקוראות את הבלוג, ופונות אליי כשהן נתקלות בקשיים למצוא שמלות כלה, והיה לי חשוב להראות שיש אופציה כזו. זה שאת מתחתנת לא אומר שאת צריכה לשנות את עצמך, לרדת 20 קילו ולהיראות כמו מישהי אחרת בשביל ערב אחד ומזכרת באלבום. יש הרבה נשים שעושות דיאטת כסאח לפני החתונה, ומעלות הכל בחזרה לא הרבה זמן אחר כך. מעבר להשלכות הבריאותיות של היו-יו הזה, בשורה התחתונה את לא נראית כמו עצמך בערב הזה, אחרי שרזית המון לתקופה מוגבלת, ואת עם איפור ושיער אחרים לגמרי - ורציתי להראות לנשים שיש אופציה אחרת, יש שמלות שייראו עלייך נהדר גם אם את לא במידה של הדוגמנית מהקטלוג".  


הפקת "יפות בכל מידה":
איפור ושיער: יעל ריבלין
משתתפות: לילך בירט, מיי גרף, בתאל סבח, עדי נעים, דקל זרד, קלרה סבג, טל חמלניצקי
עיצוב שמלות: יבגניה שימנוב לסטודיו לבנה

>> רעות ואיתי אירגנו חתונה בהפתעה, בלב תל אביב