אחרי חודשים ארוכים שבהם התחקינו אחר כל צעד ושעל של הנסיכה לעתיד קייט והנסיך וויליאם, זה סוף סוף קורה: מחר, שישי, השניים יינשאו, במה שכנראה יהיה אחד האירועים הכי נוצצים של השנה, אם לא ה. אז עם כל הכבוד להתחבטויות של קייט לגבי השמלה המיועדת שלה, מה לעזאזל אמורה ללבוש אורחת פשוטה כמו ויקטוריה בקהאם, נניח, לחתונה כזאת?

שוויון גם במלוכה (צילום: הפינגטון פוסט)
מזל טוב: לקייט כבר יש שמלה, ומה איתך? | צילום: הפינגטון פוסט

כובע זה לא כל הסיפור

ראשית, חשוב להבין: לבריטים, מהיותם בוקים, מעונבים יתר על המידה וחובבי תה וקוקיס, יש קוד לבוש מאוד ברור. אבל תתפלאי, הוא תקף עבור הגברים. אלה מקבלים הוראות מדויקות מה ללבוש לחתונה, כך שאם במקרה הבויפרנד שלך מלווה אותך לאירוע, עליו להגיע במדים (למרות שעדיף שלא, מדי צה"ל הם לא כאלה ייצוגיים), או בחליפה מחויטת. כמה פשוט, ככה חוסך זמן.

ומה איתך? שאלה טובה. לפי מומחים לבית המלוכה, פריט החובה הבסיסי הוא כובע, שאותו עלייך לחבוש לפחות לחלק של הטקס. למרות שאינם קובעים עבורך מה בדיוק ללבוש, הם כן מגדירים קווי מתאר ברורים: על השמלות להיות בעלות גזרות מעט רפויות או ישרות, שלא מבליטות יותר מדי קימורים בגוף, עם ז'קט או של קטן מעל.
הבשורה הטובה היא שבכל מה שקשור לנעליים, תיקים או אקססוריז בכלל - את חופשייה להתגנדר ולהתפרע כמה שבא לך. וזה, יודעת כל בחורה, הנשק הסודי שיגנוב את כל ההצגה.

אבל מה עם השמלה? בדיוק בשביל זה פנינו לשישה מעצבים, צעירים ומנוסים כאחד, שיודעים להלביש נשים לאירועים חשובים - מהשקות בארץ ועד פרימיירות בחו"ל. כך שאם במקרה, מתישהו, גם את תוזמני לאיזו חתונה מפוארת בהמשך, לא תגידי שאין לך מה ללבוש.

אין תמונה
שמלה: 2,200 שקל. כובע של קרן וולף 680 שקל

ההצעה של יפית אוחיון: מכובדת ואופנתית
עברו דרכה:
אגם רודברג, אלין לוי, איילה רשף, דנה רון
דבר המעצבת: "השמלה שבחרתי מכובדת ומכבדת את המעמד, ויש בה צעירות אופנתית ונקייה, שלא בורחת למקום קיצ'י ותיאטרלי".

אין תמונה
שמלה: 5,000 שקל, כובע של קרן וולף 480 שקל

ההצעה של דני מזרחי: ארומה סקסית
עברו דרכו:
הילה נחשון, אנה ארונוב, עינב בובליל, שירז טל, גל גדות, אילנית לוי ועוד רבות וטובות
דבר המעצב: "הייתי מלביש את האורחות בחתונה המלכותית בשמלה אלגנטית בצבע אדום, באורך המקסי האופנתי, עם מפתח וי עמוק המוסיף ארומה סקסית לבגד ושרוולים תפוחים בסגנון בוהמי של שנות השבעים. הגזרה הקלאסית של השמלה מחמיאה לנשים בכל הגילאים ומתאימה במיוחד לאירוע רשמי כמו החתונה המלכותית".

אין תמונה
שמלה: 6,000 שקל, אביזר שיער של אפרת קסוטו 850 שקל

ההצעה של אלון ליבנה: יוקרה ושיק
עברו דרכו:
אסתי גינזבורג, טאטום מירנדה, אפרת דור, נינט, שירי מימון
דבר המעצב: "האורחות בחתונת השנה צריכות לשדר מראה אצילי ברוח החתן והכלה. קייט מידלטון מלאת סטייל ונשיות וחייבת מסביבה כמה אורחות כבוד הלבושות בשיק, אך עם זאת שלא יגנבו את ההצגה ושלא ייראו כאילו נלקחו ממוזיאון השעווה. לשם הגינונים המקובלים הייתי ממליץ על שמלת המקסי השלמה והסגורה בחזה, שמשדרת יוקרה ושיק, בשילוב עם נעלי עקב גבוהות ועגילים קטנים למראה מכובד, שיקי ואצילי".

אין תמונה
שמלה: 1800 שקל, כובע של קרן וולף בהזמנה אישית החל מ-580 שקל

ההצעה של ענבל רביב: רקדנית בלרינה אצילית
עברו דרכה:
אלין לוי, סיון אברהמי, אפרת דור, יונית לוי, שירי מימון, שפרה
דבר המעצבת: "הייתי מלבישה אורחת לחתונה בשמלת שיפון בצבעי פסטל קיציים באורך מידי קלאסי, המזכיר רקדניות בלרינה אציליות, בשילובים של תחרה וינטג'ית בשיבוץ עדין של פנינים".

אין תמונה
שמלה: 1950 שקל, אביזר שיער של אפרת קסוטו 850 שקל

ההצעה של פנינה טורנה: קלאסי ומבריק
עברו דרכה: ריטה, אישתר, זהבה בן
דבר המעצבת: טורנה, שכבר הציעה שמלות כלה לנסיכה לעתיד, מסבירה: "שמלת הסאטן בצבע פוקסיה טרנדית לעונת הקיץ הנוכחית, כיאה לחתונת בני מלוכה. השמלה בגזרה קלאסית, במראה מהודק באורך הברך, בולטת בצבע העמוק וזוהרת בבד סאטן מבריק. בשל הגזרה הקלאסית וצבעה האחיד, היא מאפשרת לאבזר באקססוריז כשרשרת פנינים, כובע רחב שוליים כמקובל ותיק קלאץ'".

אין תמונה
שמלה: 3000 שקל, כובע של קרן וולף 480 שקל

ההצעה של יוסף: רומנטיקה משנות ה-20
עברו דרכו:
יעל גולדמן, איילה רשף, דורית בר אור, אמילי קרפל
דבר המעצב: "אני מעצב שמלות לנשים שרוצות להיראות אלגנטיות בשמלות ערב אך לא מחופשות. לוק כללי רומנטי, עם השפעה של שנות ה-20, מתאים לאורחת הנועזת והאוונגרדית שמוזמנת לחתונה. את המלכה אליזבת לא הייתי מלביש בשמלה הזאת".

לעוד עדכונים על החתונה של וויליאם וקייט

>> ובחזרה לחיינו: מה הסטילייסטיות לובשות לחתונה?