אין תמונה
לא רואים. קבישר עושה את זה נכון ביום כלולותיה

אם הכל יעבור כשורה, בחודש יולי יהפכו אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט להורים בפעם השביעית בחייהם; אלא שעד אז עוד מתכננת אנג'י להספיק לארגן חתונה, ולהגיע ללידה אישה נשואה. גם איגי וקסמן ועתי שולברג, שנמצאים כבר בחודש השישי להריון, צפויים להיכנס מתחת לחופה ביוני הקרוב. לקהילת ההריונית הצטרפה בשבוע שעבר גם קרן פלס, הנושאת בבטנה בן ראשון לנועם טור. היא, להבדיל, לא מדברת בינתיים על חופות וקידושין. החלטנו להרים את הכפפה האלגנטית, ולבדוק את ההצעות המתאימות לנשים בהריון בשוק שמלות הכלה הישראלי.

ככלל, הסוד הטמון בשמלת כלה הריונית נכונה הוא להדגיש את יתרונות ההיריון ובמקביל לנסות להחביא את האזורים הבעייתיים. כמובן שלכל כלה הריונית תהיינה העדפות וסגנון משלה, וחשוב להתאים את השמלה באופן אינדיבידואלי לצרכיה, לטעמה האישי ולשלב ההיריון בו היא נמצאת.

מסתירה או משוויצה?

מרינה קבישר עשתה זאת בגבורה בקיץ האחרון, כשנישאה ליקיר שעשוע עם בטן של חודש שישי ונראתה מצוין. גם נופר אלוש, אשתו של השחקן אביב אלוש, התחתנה בחודש השישי להריונה. מעצב שמלות הכלה האלטרנטיביות, מרדכי אברהם, אמון היה על עיצוב שתי שמלות הכלה שלה: שמלה אחת הייתה בגזרת קלוש ממשי שטשטש את הבטנונת, והשנייה הייתה שמלת בגד גוף מחטב עליו כפלונים קטנים ממשי, עם חלק תחתון בגזרה שבסיסה אלכסוני, גמיש ונמתח על הבטן.

"כלה בהריון זקוקה להתייחסות אחרת", מסביר מעצב שמלות הכלה ארז עובדיה. "בעוד הדיאטות והמתח גורמים לרוב לירידה במשקל בקרב כלות רגילות, אצל נשים הרות זה לא קורה בדרך כלל. שמלת כלה בהריון צריכה להיות בראש ובראשונה נוחה וקלילה, ולא מעיקה באזור הבטן. כמובן שמחוך לא בא בחשבון."

נופר אלוש בשמלה של מרדכי אברהם (צילום: People Photography)
איפה הבטן? נופר אלוש ההריונית מככבת על הרחבה בשמלה של מרדכי אברהם | צילום: People Photography

אין תמונה
גזרת אמפייר ושיפונים נוזליים של המעצבת ברטה

"בראש ובראשונה יש לבדוק אם הכלה מעוניינת לחשוף את ההיריון או להסתיר אותו", מציינת מעצבת שמלות הכלה והערב גליה להב. "במקרה שהכלה רוצה להסתיר את ההיריון עד כמה שאפשר, נמליץ על מחוך קטן עד המותן ומהמותן חצאית שיפון או טול משי, המסתירים היטב את הבטן, או שמלת שיפון נשפכת שאיננה צמודה לגוף אך מחמיאה לחזה. לעומתן יש כלות שדווקא רוצות להראות שהן הריוניות, ואז השמיים הם הגבול".

מעצבת שמלות הכלה ברטה מחדדת את ארבעת הכללים החשובים ביותר לבחירת שמלת כלה בהיריון: "השמלה צריכה להיות נוחה ועשויה מבדים רכים ונשפכים; היא צריכה להחמיא להריון - ולא בהכרח לנסות להסתירו; עדיף לבחור בשמלה עם כתפיות, שיתמכו בחזה - ואסור בשום אופן שהכלה תרגיש בשמלה כבדה או מסורבלת".

"השינויים במבנה הגוף ובגודל הבטן בהיריון הם אלה שיכתיבו להריונית את גזרת השמלה", מסביר מעצב האופנה יניב פרסי. "עדיפה שמלה בגזרת אמפייר, הצמודה באזור החזה ומתרחבת מהקו שמתחת לחזה ומטה: יש שמלות שמשלבות בין חצאית ומחוך הנלבש ומסתיר את הבטן, שיכולות להתאים להיריונית עד לחודש תשיעי עם תיקונים קלים ברוחב החצאית בהתאם להתרחבות הבטן".

אין תמונה
חיתוך גבוה. שמלה של פנינה טורנה
אין תמונה
שמלה מתאימה להריונית מתחילה של פנינה טורנה, מתוך תצוגת אופנה בניו-יורק

קולקציית שמלות הכלה PERSY  (צילום: איילת רבינוביץ')
בדים נעימים ונשפכים. קולקציית שמלות הכלה PERSY | צילום: איילת רבינוביץ'

"הגזרות המושלמות להריון הן גזרת האמפייר הנחתכת מתחת לחזה, והמראה הרומי עם הבדים הנשפכים בדיגום חופשי אף היא מחמיאה ונוחה מאד", מסכים גם עובדיה. "יש חשיבות גדולה לבדים, ועליהם להיות רכים ונשפכים. אף אחת לא רוצה להרגיש מסורבלת עם בדים קשיחים כמו טאפט, ולכן נהוג להשתמש בשיפון, משי ותחרות עדינות".

בשום אופן לא מחוך

"אפשר לעשות גזרה בסגנון יווני עם חיתוך וכיווצים מתחת לחזה, ואז מתקבל בד שופע מתחת לקו החזה", מציעה לימור לבון, עורכת אתר מתחתנים מבית zap group. "יש שמלות קצרות שבהן החלק העליון פתוח בצורת V עם סרט מתחת לחזה, וגזרת A עד מתחת לברך. הגזרה עם החיתוך מתחת לחזה נוחה בגלל הבד המשוחרר".

"בהיריון מתקדם, שמלה צמודה תיראה מהממת אם רק הבטן והחזה בולטים והכלה לא רוצה להסתיר. מחשוף V פתוח יתאים. בחלק התחתון של השמלה כדאי שיהיה משחק של אלכסונים ותחרה. מבחינת בדים, הבדים המומלצים הם אלה ש'נופלים' כמו שיפון, סאטן משי, וגם תחרות אם אוהבים. צבע אוף ווייט יוסיף רוך", מוסיפה לבון.
אחד הדברים שעליהם מתעקשת לבון הוא לא להכניס כלה למחוך. "זה הכי לא נוח ולא נכון", היא אומרת. "הגזרות שנחתכות מתחת לחזה מטשטשות ונוחות ואינן 'חונטות' את הכלה".

אין תמונה
שמלת כלה עם מותן גבוהה של המעצבת ברטה

שמלת כלה של המותג PERSY  (צילום: שי קדם)
שמלת כלה קלילה מבד סאטן של המותג PERSY ליניב פרסי | צילום: שי קדם

איך מטשטשים את הבטן התופחת, אם לא מעוניינים לגלות את דבר ההיריון? "שמלה קצרה תבליט את הבטן, לכן עדיפה שמלה ארוכה שמאריכה את הגוף, ואם יש רגליים יפות, לחשוף אותן בעזרת בד שקוף או חיתוכים אלכסוניים", מסבירה לבון. "מי שרוצה להסתיר את ההיריון תוכל לבחור בשמלה נפוחה עם תחתית שמבליטה את המותניים. דגם 'אמפייר' הכי מומלץ. הוא הכי יפה, הכי זורם והכי נכון, ויכול להיות עם או בלי תחרה וטולים. גם חיתוכים לכל מיני כיוונים בשמלה מבלבלים ויוצרים טשטוש."

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר ifeel. לקבלת גיליון במתנה לחצי כאן
הספקים הכי יקרים בענף החתונות