חתונה מרינה קבישר - ריטה (צילום: שרון רביבו)
כלה-פיה. קבישר ביום חתונתה | צילום: שרון רביבו

עונת החתונות כבר ממש פה, ורגע לפני שאת מחליטה על איזה עיצוב שיער ללכת – למה שלא תלמדי מהכלות היפות של המדינה שעשו את זה בשנה החולפת? מעצבי השיער אמיר אליהו, גיא לוי ללוריאל פרופסיונל ויניב קצב לאינדולה משרטטים את הטרנדים בעיצוב שיער לכלות – ומחווים דעתםעל הפריזורות של הסלביות שלבשו לבן השנה.

איגי וקסמן מדליקה, מאיה בוסקילה גרייס קלי

"ישנם שני טרנדים בעיצוב שיער לכלות: המראה הטבעי בשיער הפזור – והתסרוקות האסופות", מסביר אליהו. "איגי וקסמן ומרינה קבישר, לדוגמא, הלכו על המראה הטבעי והלא מתאמץ; מעין כלה חיננית שנראית כמו פיה. המראה הזה יכול להתאים לכל אחת, אך הבעיה היא שבמזג אוויר הישראלי רווי הלחות שיער בסגנון שכזה יתקשה להחזיק במשך כל הערב ולהיראות טוב".

מרינה קבישר לקחה את הסיכון, ונישאה ליקיר שעשוע בשיער פזור וטבעי. "זו תסרוקת גלים טבעית ורכה עם שביל באמצע, ולטעמי היא לא מתאימה למרינה כיוון שהיא מדגישה את המצח שלה", אומר לוי. "המראה הפזור והרך יפה לה באופן עקרוני, והוא משדר מראה לא משתדל שמתאים בעיקר לכלות שלא רוצות להראות "עשויות" מדי. הייתי ממליץ לה על מראה ספרדי אסוף, שהיה יותר מדגיש את הסקסיות שבה. בנוסף, הייתי מתאים לה תסרוקת שמהשיער מכסה את המצח".
"מרינה כל כך יפה", אומר אליהו. "כמו שהיא נראתה בהישרדות הכי טוב כשבוץ מרוח עליה, כך גם ביום חתונתה, במראה פשוט אך אלגנטי, שמלה פשוטה ואיפור קל. יפה-יפה".

גם איגי וקסמן הלכה על פזור: "איגי הוסיפה קשת לשיער – וזו הוסיפה עניין, וכך גם הכובעון שהוא אביזר מדליק ומוסיף", חושב אליהו.

חתונה איגי ועתי - לגודל החדש (צילום: ראובן שניידר )
שיער פזור ללא מאמץ. איגי וקסמן | צילום: ראובן שניידר

וורד פלדמן, לעומת זאת, הלכה על המראה הקלאסי, האסוף והנקי. "פלדמן מציגה תסרוקת שמאוד מתאימה למראה ולאישיות שלה", אומר קצב. "אין פה מקום לפשלות כשהולכים על הז'אנר הזה. הוא תמיד יצליח. עם זאת, ודווקא בגלל שורד מתאפיינת ביופי טבעי, היה את המקום טיפה להעיז יותר ולנסות לקחת את האיסוף הקלאסי ולשבור אותו - אולי דרך הוצאה של קווצות שיער ועיצובן בצורות כאלה או אחרות. המראה הזה מתאים לכלות שחוששות או מהססות ולא רוצות לקחת הימור; זו תסרוקת שתמיד עובדת ותמיד תהיה יפה, גם בעוד 100 שנים מהיום".

ורד פלדמן מתחתנת (צילום: אלעד דיין)
רק כלה שבטוחה בעצמה תלך ככה. ורד פלדמן | צילום: אלעד דיין

מאיה בוסקילה אספה גם היא את השיער, בסגנון דומה לזה של פלדמן. "אני במקומה הייתי הולך על שיער יותר רך ומרושל על הפנים", אומר אליהו. "מאיה הלכה על סגנון גרייס קלי אליו התאימה גם את התסרוקת, אבל חבל שהיא הניחה כובע שהסתיר את השיער המדהים שיש לה".

חתונה מאיה בוסקילה (צילום: ראובן שניידר)
הכובע מסתיר. בוסקילה | צילום: ראובן שניידר

יובל שרף רומנטית, שירי מימון פטיט

יובל שרף, לעומת זאת, בחרה במראה רך, רומנטי ומרושל בסגנון שנות ה-20: "היא אספה את השיער במראה גלי לסוג של קארה מאחורה ועם טיפה נפח עדין בקודקוד, מה שיצר מראה עגול של התסרוקת. פוני רך וגלי שמלטף את הפנים השלים את המראה, וסרט וינטג' תקופתי עטף לה ברכות את התסרוקת", מתאר אליהו, שעיצב לשרף את השיער לחתונה.

"במקרה של יובל, התסרוקת מאוד מתאימה לה מאחר ותווי הפנים שלה עדינות, בהירות ומשלימות את הקונספט של המראה הרומנטי", אומר קצב. "הגוון הג'ינג'י בשער מעצים מאוד את הקונספט ומדגיש את מה שהיא מנסה להעביר ולשדר. מדובר בתסרוקת "בטוחה" שמאוד אופיינית בתסרוקות לכלות, ואין כמעט בחורה שהיא לא תהלום אותה. ניתן לשחק איתה על ידי נפחים שונים, סיומות מבריקות או מאטיות וכמובן על ידי בחירת האקססוריז הנלווים".

"לטעמי, הסרט על ראשה של יובל לא מדגיש את פניה בצורה הנכונה. אני הייתי אוסף לה את השיער כלפי מעלה ומוותר על הסרט. גם הצוואר שלה מאבד מהגובה בתסרוקת הזו, וחבל", חולק לוי.

חתונה יובל שרף ושלומי שבן - תום אבני ולירז צ'רכי (צילום: ראובן שניידר)
סגנון שמתאים לכלות רזות, בעלות עצמות לחיים גבוהות ועיניים גדולות | צילום: ראובן שניידר

שירי מימון הלכה על מראה אסוף וקלאסי. אליהו מחמיא: "שירי היא אישה 'פטיט', והיא בחרה תסרוקות שמאוד מתאימה למבנה גופה והפנים: תסרוקת אסופה עם נפח בצדדים וקישוט פנינים בשיער. התסרוקת עם הנפח נתנה לשירי עוד גובה, והקישוט עדין, קטן... ופשוט מושלם. היא יצאה פשוט מעולה לטעמי".
"המראה הכללי שלה מאוד קלאסי והקישוט בתסרוקת מוסיף, והתסרוקת מאוד מתאימה לשירי", מוסיף גם לוי. "חשוב מאוד להתאים את התסרוקת של הכלה לא רק למראה הפנים, אלא גם למראה הכללי של השמלה, והכי חשוב - לאופי הכלה".

חתונה שירי מימון (צילום: ראובן שניידר )
הנפח תרם לגובה. מימון | צילום: ראובן שניידר
>> טרנדים באיפור כלות לעונת החתונות